27
18.03.2019, 10:36Lektura na 3 minuty

Star Wars: Dark Forces – Powstaje fanowski remake 24-letniego FPS-a [GALERIA]

Sprawa jest o tyle ciekawa, że pracuje nad nim grafik z Obsidianu. 


Witold Tłuchowski

Electronic Arts i Disney nieprzesadnie kwapią się do tworzenia gier w uniwersum Gwiezdnych Wojen – niedawne plotki o skasowaniu produkcji Visceral Games tylko ten stan potwierdziły, a jedna jaskółka w postaci Jedi: Fallen Order (nawet jeżeli pracował przy nim Chris Avellone) wiosny nie czyni. Fani wzięli więc sprawy w swoje ręce i przygotowują remaki klasycznych tytułów ze świata Star Warsów. Niedawno dowiedzieliśmy się, że ktoś postanowił odtworzyć Racera z 1999 na Unreal Enginie, teraz zaś możemy przyjrzeć się, jak wyglądałoby klasyczne Dark Forces na tym samym silniku.

Dawno, dawno temu, w 1995 roku, wyszedł przełomowy FPS, w którym wcielaliśmy się w Kyle’a Katarna wykradającego dla rebelii plany Gwiazdy Śmierci. Było to jeszcze zanim w pierwszym Jedi Knight odkrył w sobie pokłady Mocy, dlatego gracz musiał radzić sobie z przeciwnikami bardziej tradycyjnymi metodami. Nowatorskie było za to poruszanie się po świecie – pierwszy raz w historii gatunku mogliśmy skakać, schylać się, spoglądać w górę i w dół czy pływać, co pozwoliło twórcom stworzyć m.in. wielopoziomowe mapy. Nie ma co się jednak oszukiwać – gra nie zestarzała się tak dobrze, jak jej kolejne części, i w dzisiejszych czasach pozostaje raczej ciekawostką. Być może zmieni to praca Jasona Lewisa z Obsidianu, który po godzinach majstruje przy remake’u pierwszego Dark Forces. Jest to pochodna projektu sprzed kilku lat, kiedy to pracownicy studia w ramach nauki nowego silnika przygotowali w nim replikę znanego z filmów Mos Eisely. Efekty ich pracy (które da sie ściągnąć z tego miejsca; plik błędnie opisano jako remaster Dark Forces) możecie przypomnieć sobie na filmiku poniżej:

Od tamtej pory Lewisowi po głowie chodził pomysł odtworzenia klasycznego FPS-a przy pomocy nowej technologii. Dwa lata temu rozpoczął pracę nad Dark Forces Remake i na razie skupia się na pierwszym poziomie z gry, jednak już teraz wygląda to naprawdę dobrze.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Więcej screenówz remake’u możecie zobaczyć na profilu twórcy na Artstation. Ponieważ jest on artystą zajmującym się tworzeniem środowiska, w tej chwili poszukuje chętnych do pomocy przy modelach postaci – jeżeli czujecie się na siłach, możecie się skontaktować z Lewisem za pomocą wspomnianej strony.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze