15
29.03.2019, 18:14Lektura na 2 minuty

GOG odnotował w 2018 roku zadziwiająco niski zysk

Warto jednak pamiętać, że sklep CD Projektu dużo ostatnio inwestował.


Kaladin

GOG ostatnimi czasy jest na ustach graczy i branżowych mediów. Ci pierwsi cieszą się z obecności na platformie takich klasyków jak WarCraft czy pierwsze Diablo, ci drudzy niepokoją się zwolnieniami w firmie, o których było głośno miesiąc temu. Przy tej drugiej okazji usłyszeliśmy niepokojące głosy o grożącym sklepowi widmie znalezienia się pod kreską. Co prawda tak czarny scenariusz ostatecznie się nie ziścił, ale udostępnione właśnie wyniki finansowe GOG-a za rok 2018 nie nastrajają optymistycznie.

W udostępniony właśnie raporcie czytamy, że łączny przychód studia CD Projekt Red i platformy GOG.com wyniósł prawie 363 miliony złotych. To o prawie sto milionów mniej niż rok wcześniej. Słaby wynik sklepu ujawnia się w bardzo małym zysku netto – platforma zarobiła „na czysto” w 2018 roku jedynie 30 tysięcy złotych. W porównaniu do wyniku z 2017 roku (prawie 16 milionów zysku), to obecny jest zaledwie ułamkiem kwoty, jaką wtedy platfroma zarobiła.

Oczywiście nie należy od razu skreślać GOG-a. Platforma musiała w zeszłym roku dostosować się do zmieniającego się rynku i wyrównała różnice w cenach gier między różnymi krajami. W odpowiedzi na działania Epica zmieniono także system współpracy z developerami i wydawcami, którzy mają obecnie zagwarantowany większy zysk ze sprzedaży swoich tytułów. Sporo pieniędzy poszło wreszcie na rozwój GOG Galaxy, czyli aplikacji, która pozwala kupować i zarządzać posiadanymi przez nas tytułami. To właśnie Galaxy ma obsłużyć szykowanego na rynek mobilny Gwinta.


Czytaj dalej

Redaktor
Kaladin
Wpisów367

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze