5.04.2019, 19:16Lektura na 2 minuty

Polskie Sektory Kreatywne: Rozdano tegoroczne granty

Wsparcie finansowe dla swoich projektów otrzymało kilka firm i organizacji z branży gier.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Ministerstwo konsekwentnie realizuje ogłoszony w zeszłym roku program rozwoju. Największy kawałek tortu (nie tylko w kategorii gier) skroiło w tym roku Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych. Podobnie jak w 2018, organizacja otrzymała dofinansowanie na rozwój polskiej branży esportowej. 300 tysięcy złotych wydzielone w dwóch transzach (pierwszy przelew w 2019, drugi w 2020) to nie przelewki – ESA/SSE chce je wykorzystać na edukację, promocję międzynarodową oraz profesjonalizację tej dziedziny w Polsce.

Aż dwa granty otrzymał Bloober Team, który potrzebuje pieniędzy na „wprowadzenie na rynek nowej gry z gatunku hidden horror” oraz „wzrost konkurencyjności firmy przez działalność eksportową na rynku amerykańskim”. Ta informacja jest o tyle intrygująca, że około pół roku temu ten sam developer zgarnął siedem milionów złotych na produkcję niezidentyfikowanej Gry-Która-Nie-Jest-Layers-of-Fear. Klabater, wydawca pod skrzydłami CDP, stojący m.in. za wydaniem „We. The Revolution”, zbiera natomiast fundusze na utworzenie autorskiej gry The Circus, w której przyjdzie nam zarządzać trupą cyrkową.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie zapomina też o inwestowaniu w promocję rodzimej branży gier na arenie międzynarodowej. Na 98 tysięcy złotych może liczyć szeroko rozumiane „polskie stoisko na targach Gamescom 2019”. Z kolei Anshar – mieszczące się w Katowicach spore studio i podwykonawca wielu gier – otrzymało 100 tysięcy złotych na pomoc w organizacji Game Design Summit 2019, wydarzenia świeżego w skali Polski. Cieszy sukces Pixel Heaven – organizatorzy mogą spać spokojnie, bowiem otrzymali 100 tysięcy na organizację siódmej edycji imprezy.

„Rozwój Sektorów Kreatywnych” to młody projekt Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Począwszy od 2018, każdego roku kilkanaście wybranych firm oraz organizacji ma szansę na uzyskanie wsparcia finansowego dla swojego projektu – zwykle specyficznie określonego, stąd też propozycje dofinansowania na opracowanie konkretnych animacji czy mechanik. Nierzadko takie inicjatywy stają się dla nas źródłem plotek oraz informacji o nadchodzących produkcjach.


Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze