Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Frostpunk sprzedał się doskonale

rajmund środa, 24 kwietnia 2019, 17:33 News

11 Bit Studios pokazuje, jak osiągnąć sukces i nie doić graczy na każdym kroku.

Warszawiacy pochwalili się wynikami sprzedażowymi swojego zeszłorocznego tytułu w pierwszą rocznicę jego premiery. Choć do poziomu This War of Mine, które trafiło do ponad 4,5 miliona graczy, jeszcze nieco brakuje, to możemy być dobrej myśli. Tamtej grze osiągnięcie takiego nakładu zajęło prawie 5 lat, tymczasem Frostpunk już po 12 miesiącach sprzedaży znalazł 1,4 miliona nabywców.

Paweł Feldman tłumaczy w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że jego studio zawdzięcza ten imponujący wynik po części właśnie sukcesowi This War of Mine, które rozbudziło zainteresowanie graczy kolejnymi produkcjami warszawiaków i pokazało, że zależy im na grach, które w nietypowy sposób będą poruszały poważną tematykę.

Niewielu twórców wie, jak tego dokonać, a jeszcze mniej potrafi przekuć tego typu produkcję na sukces komercyjny. Oczywiście największym wyzwaniem, jakie mieliśmy przed sobą, była ucieczka przed etykietą "twórców jednego przeboju". Jeśli uważnie przyjrzycie się Frostpunkowi, dostrzeżecie mnóstwo inspiracji ze strony This War of Mine. Nie chcieliśmy jednak karmić się własnym sukcesem i powtarzać tych samych pomysłów. Naszym celem było opowiedzenie odmiennej historii i zwrócenie uwagi na inne problemy. Myślę, że odnieśliśmy na tym polu duży sukces.

Podobnie jak w przypadku This War of Mine, 11 Bit Studios ma dużo planów rozwoju także pod kątem Frostpunka. Jeszcze w tym roku gra ma trafić na konsole, możemy się także spodziewać przynajmniej dwóch DLC. Feldman przekonuje, że jego ekipie zależy przede wszystkim na zróżnicowanym podejściu do tego typu dodatków.

Darmowe rozszerzenia nie muszą wcale być bez znaczenia, dlatego właśnie Frostpunk otrzymał Endless Mode i bardziej skupiony na fabule The Fall of Winterhome. One były przeznaczone dla ludzi, którzy już zapłacili za naszą grę i nie chcieliśmy, żeby musieli dokupować każdy element. Wszyscy kochamy bezpłatne dodatki, a w ten sposób mogliśmy okazać wdzięczność naszym graczom. Z kolei kiedy mamy w zanadrzu coś, co naprawdę poszerza doświadczenia i w naszym odczuciu jest na tyle duże, by usprawiedliwić konieczność dopłaty, wypuszczamy to w formie płatnego DLC. Ale na pewno nie chcemy być jedną z tych firm, które będą zarabiać na dosłownie wszystkim.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 25 kwietnia 2019, 0:10   Seurakeu
@robin81 Właśnie jestem po "The Uninhabitable Earth" i chyba potrzeba nam wszystkiego, co się da, żeby zwiększyć świadomość. Gra to świetne medium, jednak nie wystarczy "dobrze wychować" nowego pokolenia, zmiany muszą zajśc już teraz.
środa, 24 kwietnia 2019, 22:31   CaliforniaRepublican
@Darku22 "Prraca prraca..."
środa, 24 kwietnia 2019, 18:25   robin81
No to teraz czas na grę o ratowaniu cywilizacji przed klimatycznym armagedonem
środa, 24 kwietnia 2019, 17:45   Darku22
W sumie w frostpanku wszystko się udało oprócz "trudnych decyzji" mieszkańców traktuje sie bardziej jak surowiec niż ludzi. Nie ma nic co miałoby nas do nich przywiązywać czy zapamiętać ot jak peon w warcrafcie

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Moja kosztowała jeden punkt krwi i miała statystyki 7/7.

Komentarzy:
5

Długo musieliśmy siedzieć jak na szpilkach, wyczekując nowej adaptacji arcydzieła Franka Herberta. Czy teraz, gdy film wreszcie wszedł do polskich kin, warto kupić bilet na Arrakis?

Komentarzy:
15

Zainteresowani wiedzą już zapewne, że nowy Baldur nie będzie miał wiele wspólnego ze starym. Czy fan serii powinien zatem chwycić za Karsomira i z nabożną pieśnią w sercu ruszyć na siedzibę Lariana? A może jednak po 12 miesiącach we wczesnym dostępie udało się stworzyć coś, co przekona niedowiarków?

Komentarzy:
26

Przyniosłam w plecaku trochę Nintendo, trzecią część To the Moon oraz ostatnią grę twórców No Man’s Sky. Smacznego! 

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z