4
10.09.2019, 15:14Lektura na 3 minuty

Google Stadia: Zapisy gry przeniesiemy z innych platform na streamingową usługę

Oprócz tego na Stadii ogramy wersje trial różnych tytułów czy zainstalujemy do nich mody.


Witold Tłuchowski

Premiera usługi streamingowej od Google w końcówce 2019 może być jednym z ważniejszych wydarzeń w naszej branży od dawna. Może, ale nie musi, bo chociaż niektórzy developerzy są entuzjastycznie nastawieni do Stadii, to sami gracze zachowują ciut większy sceptycyzm. Oczywiście miło zobaczyć parę nowych zwiastunów, jednak w żaden sposób nie łagodzi to naszych obaw co do samego jej działania.

Nie pomaga też fakt, że tak naprawdę nie wiemy również za dużo o funkcjach, które zaoferuje nam usługa. Czy będą listy życzeń? A kontrola rodzicielska? Google jest chyba świadome, że użytkownicy powinni usłyszeć o takich rzeczach jeszcze przed premierą i stara się odpowiadać przynajmniej na część pytań. Wiceprezes Google i szef Stadii, John Justice, wziął więc udział w podcaście poświęconym właśnie tej usłudze i odpowiadał na pytania widzów.

Dowiedzieliśmy się więc, że na premierę Stadia nie będzie posiadała opcji dzielenia się grami w ramach rodziny, ale takowa ma trafić do usługi wczesnym 2020. Nie doczekamy się także debiutu modów wraz z jej startem – zresztą ich obecność będzie zależeć w dużej mierze od samych developerów. Po jakimś czasie gracze otrzymają również możliwość testowania zarówno produkcji na Stadii, jak i jej samej w ramach wersji trial.

Justice mówił również sporo o cross-progresu, czyli przenoszenie stanu gry między różnymi platformami.


Staramy się wprowadzać ją w każdym jednym tytule, który trafi na Stadię. To jest coś, co dla nas jest kluczowym elementem następnej generacji. Staramy się doprowadzić do tego, ze następna generacja będzie opierać się na otwartości, możliwości grania w grupie znajomych, pozbyciu się tych ogrodzonych ogrodów i możności zachowania postępu, gdziekolwiek jesteś. W naprawdę dużej grze, powiedzmy Skyrimie,wyobraź sobie, że jest na Stadii – w takie produkcje grasz prawie jak by to był twój styl życia. […] Niezależnie od tego, czy to gra singlowa, czy multiplayerowa – chcesz zachować swój postęp. Staramy się uzyskać to wszędzie. Nie każda platforma growa jest przy tym z nami w całości na pokładzie – niektóre z nich są tylko przy jednych tytułach, a przy innych już nie. Staramy się więc ich przekonać, pracujemy z developerami i próbujemy przepchnąć w to miejsce resztę platform do gier.


Dodał także, że aktywnie starają się przekonywać twórców do cross-progresu.


Naciskamy na nich bardzo poważnie, ale [niektórzy] mają naprawdę dobre powody, żeby tego nie robić. Słuchamy ich obaw i rozmawiamy z nimi na ten temat, ale jest to coś, co domyślnie chcemy mieć w każdej grze – jak na razie developerzy są całkiem na to otwarci i się tym interesują.


Mówił też, że punktem zapalnym są raczej produkcje wieloosobowe, ponieważ na niektórych platformach łatwiej jest oszukiwać niż na innych.

Justice podsumował cały temat zgrabnym sloganem:


Ogólnie celujemy w cross-play, cross-progres i cross-wszystko.



Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze