3
23.09.2019, 19:34Lektura na 3 minuty

[Na marginesie] Diablo klasyczne się stało, Original Sin nam wciąż mało

Urodziny Nintendo, Diablo III klasyczną grą, więcej rzeczy związanych z Original Sin, Project Resistance będzie miało fabułę i więcej postaci, Car Mechanic Simulator na Switchu, a także letni chill z Super Mario Maker 2.


Witold Tłuchowski

Nintendo skończyło dzisiaj 130 lat! Nie jestem pewien, co się śpiewa w takich sytuacjach, ale bez wątpienia jest to świetny wynik. I chociaż przez większą część swojej działalności firma nie zajmowała się grami wideo (szokujące, nie?), to od połowy lat '70 stała się jedną z najważniejszych (a wiele osób stwierdzi nawet, że najważniejszą) firm w naszej branży. Życzymy co najmniej kolejnych 130 lat, a jeżeli jesteście spragnieni wiedzy na temat spółki, w najnowszym numerze (dostępnym do dziś w kioskach, więc biegnijcie, nim zamkną!) znajdziecie tekst Spikain o Nintendo w Polsce.

Kojarzycie klasyczne gry Blizzarda? Wiecie, pierwszy StarCraft, WarCraft III... czy trzecie Diablo. Wygląda na to, że niepostrzeżenie developerzy stwierdzili, że tak właśnie jest i dodali „trójkę” do puli gier klasycznych. Wiemy to, dzięki ogłoszeniu o pracę, które firma wrzuciła na swoją stronę, a w którym poszukiwana jest inżynier do obsługi serwerów tytułów klasycznych (czyli wspomnianej już trójki). I nie, nie ma mowy o literówce, ponieważ w opisie możemy znaleźć wyraźne wskazanie na najnowszą część (słowa o „High Heavens”). Widzicie, niektóre produkcje stają się kultowe zaraz po premierze, a trzecie Diablo potrzebowało na to 7 lat.

Mimo że Larian jest teraz zajęty tworzeniem Baldur's Gate III (i dobrze), studio nie zapomina o swoim sztandarowym dziele: Divinity: Original Sin 2. Dyrektor wydawniczy firmy, Michael Douse, zapowiedział, że do tytułu dalej będą trafiać małe dodatki, jednak w największym stopniu rozszerzone zostanie samo uniwersum. Douse wyjaśnił, że chodzi o rzeczy pozagrowe, a le co dokładnie – nie wiadomo (stawiałbym na książki).

Project Resistance nie skradło może serc fanów Resident Evil (cóż, trudno się dziwić, kiedy wszyscy nastawialiśmy się na pełnoprawny sequel lub remake „trójki”), jednak wciąż może być udaną grą. Tzn. bardzo byśmy chcieli. Producent tytułu, Masachika Kawata, jest o tym przekonany i jak twierdzi, produkcja zaoferuje miłośników cyklu również fabułę. Zdradził też, że zagramy więcej niż jednym Mastermindem (czyli tym złym w fotelu, który tak naprawdę steruje całą zabawą), a i ocalałych wybierzemy z większej puli. Ach, gdyby to tylko nie był Resident...

Wiecie, czego brakowało Switchowi? Tak, dokładnie! Dlatego radujcie się, bo już 27 września na konsoli Nintendo pojawi się Car Mechanic Simulator – Pocket Edition. Teraz tuleję czy inny sworzeń wahacza wymienicie, nawet czekając na pomoc drogową, gdy złapiecie gumę.

Niby lato już się skończyło (tak, właśnie dziś), a Super Mario Maker 2 wyszedł jakiś czas temu... ale w sumie to właśnie najlepszy czas, żeby powspominać minione wakacje razem z Nintendo. Ot, tak, żeby się odprężyć.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze