6
24.09.2019, 15:48Lektura na 2 minuty

Microsoft, Ubisoft i inni również zawalczą ze zmianami klimatu

Nasza branża zamierza stać się eco friendly, jak tylko się da.


Witold Tłuchowski

Podczas weekendowego szczytu klimatycznego ONZ-u oficjalnie ruszyła inicjatywa „Playing for the Planet”, której celem jest m.in. zmniejszenie emisji CO2 o 30 milionów ton do 2030 r. czy ulepszenia w zakresie zarządzania energią, pakowania i recyklingu urządzeń”. Wczoraj opisywaliśmy działania, do jakich podjęcia w tej materii zobowiązało się Sony. Nie jest ono jednak jedyną dużą firmą, która „gra dla planety”.

Microsoft zapowiedział bowiem, że do 2030 ograniczy emisję dwutlenku węgla w swoim łańcuchu dostaw o 30%. Zadeklarował też, że docelowo w ramach pilotażowego programu 825 tysięcy Xboksów osiągnie tzw. neutralność węglową. (nie sprecyzowano jednak, czy chodzi o przyszłe konsole, czy już istniejące). Termin ten nie oznacza jednak, że w przypadku produkcji owych urządzeń nie wyemitowano dwutlenku węgla; neutralność węglowa to możliwość równoważenia emisji CO2 działaniami prowadzącymi do pochłaniania go z atmosfery (np. sadzeniem odpowiednich roślin). Docelowo Xbox ma stać się pierwszym urządzeniem do gry całkowicie neutralnym węglowo.

Inne firmy nie chcą być gorsze – Ubisoft oprócz zawarcia w swoich grach „motywów klimatycznych”zamierza produkować opakowania do swoich tytułów z materiałów pochodzących z przyjaznych środowisku fabryk. Nie wyprzedzą jednak Sports Interactive (również działającego w ramach „Playing for the Planet”), które już wcześniej zapowiedziało, iż pudełka Football Manager 2020 będą w 100% odnawialne (a przy okazji również wegańskie). Mobilni giganci jaki odpowiadające za Angry Birds Rovio czy Supercell (Clash of Clans) zamierzają „oddać środowisku” dwa razy tyle, ile energii zużywają ich biura oraz gry na naszych komórkach. Google w ramach Stadii zamierza wyprodukować przewodnik tworzenia gier zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju, a także sfinansować badania na temat włączania do rozgrywki zachęt do bycia eko. Twitch zaś zobowiązał się do informowania o tych kwestiach swoich użytkowników. Co ciekawe Niantic oraz Mojang zamierzają za sprawą Pokemon Go i Minecrafta Earth zachęcić graczy do dbania o środowisko za pomocą szeregu zadań zaszytych w tych produkcjach.

Nie są to oczywiście wszystkie inicjatywy łącznie 21 spółek, które są w tej chwili członkami tego sojuszu. Listę firm znajdziecie poniżej, a więcej szczegółów (chociaż, szczerze mówiąc, wciąż nie za dużo) w tym miejscu.

Creative Mobile, E-Line Media, Google Stadia, Green Man Gaming, iDreamSky, Internet of Elephants, Microsoft, Niantic, Pixelberry, Reliance Games, Rovio, Space Ape, Sports Interactive,Supercell, Sony Interactive Entertainment, Strange Loop, Sybo, Twitch, Ubisoft, WildWorks.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze