1
30.09.2019, 09:03Lektura na 2 minuty

Cuphead z pięciokrotną platyną

I nie, nie chodzi o osiągnięcia z PlayStation*.


Witold Tłuchowski

Wydany równo dwa lata temu (no dobra, dwa lata i jeden dzień) Cuphead na długo pozostanie w naszych sercach. Pokochaliśmy go od pierwszych zapowiedzi – i nie oszukujmy się, stało się tak za sprawą tylko i wyłącznie jego oprawy audio-wizualnej. Fenomenalna kombinacja klasycznej amerykańskiej animacji z międzywojnia z jazzem tradycyjnym dała efekt nieporównywalny z niczym inne w historii naszej branży – tym bardziej szkoda, że wysoki poziom trudności dzieła odrzucił wielu co spokojniejszych graczy.

Tytuł odniósł jednak niewątpliwie sukces: jego serialowa adaptacja zmierza na Netfliksa, do gry nieśpiesznie powstaje pierwszy dodatek, a przy tym okrojona podstawka trafiła już na Teslę (uściślijmy: samochód). Nikogo więc nie powinien dziwić wynik, którym pochwalili się właśnie twórcy: Cuphead w ciągu dwóch lat od premiery sprzedał się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Z tej okazji w najbliższym tygodniu produkcja będzie przeceniona o  jedną piątą, a developerzy uprawiać będą tzw. rozdawnictwo.

Cóż, gratulujemy! I prosimy o przyśpieszenie prac nad Delicious Last Course. Niech już będzie ten 2020, ale może raczej styczeń niz grudzień?

*Chociażby dlatego, że gra ciągle nie odnalazła drogi na konsolę Sony.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze