4.11.2019, 14:43Lektura na 5 minut
Sponsorowany

Dream of Gods: MOBA jakiej nie było

Niedawno na portalu INDIEGOGO wystartowała zbiórka społecznościowa na projekt gry Dream Of Gods. Projekt o tyle interesujący, że jest to pierwsza polska inicjatywa, która chce dać nam powiew świeżości w gatunku MOBA


Art. sponsorowany

Młode, niewielkie wrocławskie studio E-Games skupiło grupę utalentowanych osób, by stworzyć grę, w której władzę nad rozwojem projektu oddaje się najważniejszej osobie - czyli graczowi.

dog1_179yi.png

POMYSŁ NA NOWĄ GRĘ MOBA

Postanowili zrobić coś, co kochają, czyli grę która nie będzie kolejną kopią już istniejących wyjadaczy na rynku gier, lecz czymś zupełnie nowym. Tym sposobem powstaje MOBA, która ma być wyzwaniem dla wielu graczy i pokazać coś innego niż to, co dotychczas znane i ograne.

Twórcy podeszli do istotnych problemów takich, jak toksyczność graczy czy opuszczanie rozgrywek. Są to sprawy, które dotykają każdej gry MOBA, lecz tu mamy zapowiedź sprawnego rozwiązywania problemów oraz nowego systemu „karania”. Przykładem może być koncept mechanizmu, dzięki któremu opuszczający rozgrywkę będzie mógł zostać zastąpiony przez innego gracza.

BOGOWIE KONTRA BOHATEROWIE

Fabuła Dream of Gods osadzona jest w świecie, w którym ludzie coraz bardziej odwracają się od bogów, przestają budować nowe świątynie, niszczą święte księgi. Konsekwencją tego jest wściekłość, a następnie ukazanie się samych bogów w świecie ludzi. Okazuje się, że nie są tylko mitami, lecz istotami które są w stanie wypowiedzieć wojnę ludzkości. Sami bogowie zaczynają walczyć także ze sobą o wpływy i pozycje. Motyw mitologii i legend przewija się przez całą rozgrywkę.

ŚWIEŻE POMYSŁY NA GAMEPLAY

Gameplay zapowiada się interesująco z powodu nietuzinkowego podejścia do gry typu MOBA. W pierwszej kolejności widzimy znaczne różnice pod względem samego wyglądu gry. Twórcy postawili tu na mroczny klimat, odcinając się tym samym od pastelowych odpowiedników. Gra tworzona jest na silniku Unreal Engine 4, dzięki czemu mamy do czynienia z naprawdę świetnymi efektami wizualnymi. Nie mamy tu pięknie oświetlonego terenu, jedyne światło jakie dostajemy to blask pochodni rozstawionych po mapie. Zabieg bardzo nietypowy, gdyż daje nam pewną dozę napięcia i niepewności - nigdy nie wiadomo, co może być za drzewem obok nas. Dream of Gods nie zaskoczy nas tu tylko samym klimatem, lecz także wieloma innymi nowościami w świecie gier MOBA. Należy do nich deklaracja, za którego z bogów – nexusów będziemy walczyć.

NOWA KLASA - KOPACZ

Spotkamy tu klasy, podobnie jak w innych grach MOBA, które są odpowiedzialne za zadawanie obrażeń, obronę czy wsparcie. Niespodzianką jest kreacja zupełnie nowej grywalnej klasy, zwanej „kopaczem”. Kopacz jest określany jako “dyrygent”, który nie bierze udziału w bezpośredniej walce. Mimo tego, że postać nie przemieszcza się z resztą drużyny, ma istotny wpływ na kontrolę mapy, poczynając od manipulacji kształtem mapy, która może utrudniać rozgrywkę drużynie przeciwnej, po całkowitą blokadę ścieżki, aż po oddziaływanie na przeciwników kontrolą tłumu. Jeżeli ktoś nie przepada za dynamicznym wyciąganiem miecza, tylko obmyśla jaki ruch należy wykonać, aby strategicznie zwiększyć szanse na wygraną, to jest postać wręcz stworzona dla niego.

dreamofgods_179yi.png

DLA OSÓB LUBIĄCYCH STRATEGIE

Ścieżek na kompletowanie drużyny będzie wiele. Każda postać jest mocno zróżnicowana i trzeba się dobrze zastanowić, kogo bierzemy do gry, gdyż studio nie zatrzymało się na poprzednich innowacjach, ale wprowadziło także tzw. 3  sekcje: lato, zimę oraz ludzi. Wybór sekcji ma znaczenie, gdyż w grze występuje zmienna pogoda, której prognozy mamy podane przy wyborze naszego bohatera. Czy dostanie on premię, bo jest skwar a jest przystosowanym mieszkańcem pustyni, czy wręcz przeciwnie, bo wybraliśmy mieszkańca ośnieżonych szczytów, zależy od naszej decyzji i zapowiadanych warunków pogodowych. Warunki pogodowe nie będą losowe, w trakcie rozgrywki będą one zgodne z prognozą.

Wracając do wyboru nie można zapomnieć o głównym założeniu gry, czyli o motywie walki bogów. Poza oszacowaniem i wyborem, jakim czempionem będziemy grać, drużyna będzie deklarowała, w imię którego boga przelewa krew. Jest to kolejny ciekawy element ponieważ bogowie, za którymi się opowiadamy także dają nam pewien modyfikator do rozgrywki. Do wyboru mamy 4 nexusy bogów i każdy z nich jest przedstawicielem jednej z mitologii. Taka mieszanka innowacji gwarantuje nam 100% odmienności każdej rozgrywki.

Projekt zyskuje popularność wśród odbiorców na całym świecie, o czym świadczy liczba fanów w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Facebooku. Twórcy w każdym tygodniu odkrywają kolejne postaci, które pojawią się w otwartych beta testach. W tym momencie wiemy, że będzie można się wcielić między innymi w Polewika, Kleopatrę, Południcę, czy Draculę. Łącznie w obecnym momencie jest 6 frakcji reprezentujących mitologie: nordycką, słowiańską, grecką, japońską, egipską oraz celtycką. Poza frakcjami bogów jest także 1 frakcja tzw. „herosów”.

dog3_179yi.png

Gra zostanie wydana w formule “Free to Play”, a obecnie studio zbiera fundusze na jej dopracowanie. Zapraszamy do zapoznania się z kampanią na INDIEGOGO, gdzie między innymi można zobaczyć nagrania z gry oraz przykłady ścieżki dźwiękowej.

Rafał „Dion” Szablewski

Więcej informacji o grze znajdziecie tutaj:

Link do kampanii: https://www.indiegogo.com/projects/new-totally-different-moba-game-dream-of-gods/
Facebook: https://www.facebook.com/dreamofgods.DOG/
WWW: https://dreamofgods.com

Redakcja cdaction.pl nie odpowiada za treść informacji prasowych i artykułów sponsorowanych.


Redaktor
Art. sponsorowany
Wpisów157

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze