3
18.11.2019, 06:00Lektura na 7 minut

[PRZEGLĄD TYGODNIA] Miecze świetlne, dwa miecze wiedźmińskie i złote dżojstiki

Moc w minionym tygodniu była silna.


Tomasz „Ninho” Lubczyński

Jako szef newsroomu przez cały tydzień trzymam rękę na pulsie. Wszystko to, co czytacie na cdaction.pl, przechodzi przez moje ręce(*). Akceptuję i podrzucam tematy newsmenom, jeśli trzeba to i sam wrzucę jakąś ŁAMIĄCĄ WIADOMOŚĆ. 

Innymi słowy, nie tylko trzymam pieczę nad przepływem informacji na stronie, ale też cały czas muszę trzymać rękę na pulsie, by być na bieżąco ze wszystkimi informacjami z branży.

Trudno więc znaleźć odpowiedniejszą osobę do podsumowania najważniejszych wydarzeń mijających siedmiu dni. I tak powstał... "Przegląd tygodnia". Zapraszamy do lektury, do porannej kawy jak znalazł!

(*) więc ew.zażalenia proszę składać na te właśnie ręce pod adresem: Tomasz.Lubczynski@cdaction.pl.



W poniedziałek dowiedzieliśmy się, że trzecia część Pillars of Eternity nie powstanie, póki twórcy nie dojdą do tego, dlaczego tak słabo sprzedała się "dwójka". Na ten moment główny projektant gry, Josh Sawer nie rozumie takiegostanu rzeczy. Pisze nawet więcej:


Sawyer pisze, że znacznie łatwiej byłoby mu pogodzić się z sytuacją, gdyby gra sprzedała się fatalnie i zebrała przy tym baty od recenzentów, bo w tej chwili zwyczajnie nie wie, w czym tak naprawdę tkwi problem. Brak tej wiedzy jest „jednym z powodów” dla których niechętnie podjąłby się prac nad „trójką” (innym może być sukces The Outer Worlds, które teraz stanie się pewnie dla firmy priorytetem). Przyznaje, że nie chce dawać fanom PoE kolejnej gry, póki nie uzmysłowi sobie ich potrzeb.


Doskonale rozumie natomiast amerykańskich recenzentów Hideo Kojima. Japończyk, twórca Death Stranding uznał swoją nową grę za zbyt trudną dla odbiorcy z USA. "Wszak woli on proste shootery". Bo jakże to tak – MOJA GRA SIĘ NIE PODOBA? MUSISZ BYĆ GUPI Z USA.


Muszę przyznać, że gra zebrała entuzjastyczne recenzje, zwłaszcza w Europie i Japonii. Jednakże tutaj, w Stanach Zjednoczonych, spotkaliśmy się z ostrzejszą krytyką. Być może gra jest zbyt trudna w odbiorze dla pewnego typu odbiorców i recenzentów. Amerykanie są wielkimi fanami shooterów, a Death Stranding nie jest jednym z nich, jest ambitniejsze. Zawsze staram się stworzyć coś nowego, więc dysputy i dyskusje są w porządku, ale muszę powiedzieć, że Włosi czy Francuzi mają inną wrażliwość artystyczną, która pozwala im docenić oryginalniejsze produkcje, nie tylko jeśli chodzi o gry, ale też o kino.


Więcej o Death Stranding:

  • Kojima potwierdził, że gra dostanie pełną polską lokalizację
  • Death Stranding trafi także na pecety!
  • Death Stranding na długaśnym zwiastunie premierowym
  • Kojima zrobił dobrą grę, ale zachwyt nie jest powszechny [RECENZJE]
  • Zajrzyjcie z BBC za kulisy powstawania gry Kojimy
  • „Dobrze, że Death Stranding powstało zamiast Silent Hills”
  • Pierwsze 40 minut nowej gry Hideo Kojimy
  • WTOREK_4buo.jpg


    Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że Call of Duty Mobile zaliczyło najlepszy start wśród gier mobilnych w historii – na przestrzeni pierwszego tygodnia grę pobrano 100 milionów razy. Równy miesiąc przyniósł 148 mln, co wciąż robi piorunujące wrażenie i przy okazji daje do myślenia odnośnie do popularności Pokemon GO, które zostało w analogicznym okresie po premierze pobrane 163 mln razy.

    Spokojnie jednak – Tencent do spółki z Activision będą mogły otrzeć łzy 54 milionami dolarów, które gra zarobiła do tej pory. 

    Na deser przykład, że czasem warto słuchać negatywnych komentarzy, a nie zrównywać ich do hejtu. Porównanie starego i nowego Sonica z nadchodzącego filmu pełnometrażowego:

    sonic-porownanie_c0rk8.jpg
    SRODA_4buo.jpg


    Środa "Wiedźminem" stała. Zaczynamy od tego, co twórcy serialu ukryli w ostatnim zwiastunie serialu:

    Tego samego dnia mogliśmy podziwiać obszerną galerię zdjęć z planu, a na koniec potwierdzono, że "Wiedźmin" ma już pewny drugi sezon. Kiedy go zobaczymy? Dopiero w 2021 roku, więc po obejrzeniu wszystkich ośmiu odcinków pierwszego sezonu już w dniu premiery, czyli  20 grudnia, przyjdzie nam długo czekać na kontynuację.

    OBY TYLKO BYŁO NA CO CZEKAĆ.

    CZWARTEK_4buo.jpg


    W czwartek zostawię was samych z Witoldem oraz Gwen Frey i ich obawami w kontekście Google Stadii (wcale nie chodzi o nieobecność platformy w Polsce, choć Witold coś marudził):


    Największe narzekanie większości twórców wiąże się ze strachem, że Google po prostu skasuje Stadię. Nikt nigdy nie mówi: „Och, to nie będzie działać” lub „Streaming nie jest przyszłością”. Wszyscy akceptują to, iż jest praktycznie nieunikniony. Największą obawą jest to, że Stadia może przestać istnieć. Ale gdy o tym pomyślisz, to trochę głupie. Pracując w branży technologicznej, musisz być gotowy na odważne ruchy i próbowanie rzeczy, które mogą zawieść. I jasne, Google skasowało masę projektów. Ale z drugiej strony mam w kieszeni Piksela, używam Google Maps do poruszania się i jestem tutaj tylko dlatego, że Kalendarz Google przypomniał mi o tym i wyświetlił mi przypomnienie na Gmailu. To nie jest tak, że Google kasuje każdą pokręconą rzecz, jaką robi. To biznes technologiczny. Domyślnym stanem jest porażka. Ale to [Stadia – red.] jest naprawdę fajne i może naprawdę zmienić wiele.


    W czwartkowy wieczór odbył się także Inside Xbox, podczas którego ogłoszno nie tylko Age of Empires IV, ale też pojawienie się Wiedźmina 3 na Xbox Game Passie. I super.

    W piątek pojawiać zaczęły się recenzje Star Wars Jedi: Upadły Zakon i sprawiły, że bardzo zachciało mi się odpalić ten tytuł. Do tej pory mi się jednak nie udało, bo w przerwach od pisania niniejszego przeglądu, zdobywam Serie A z mediolańskim Interem w Football Managerze 2020 (właśnie wygrałem ligę!). Dość o tym jednak, czas na oceny:

  • Gamers Heroes: 100/100
  • IGN: 9/10
  • Cogconnected: 90/100
  • PC Games: 8/10
  • TheSixthAxis: 8/10
  • GameSpot: 8/10
  • God is a Geek: 8/10
  • GamesRadar+: 4/5
  • USgamer: 3,5/5
  • Shacknews: 7/10
  • Wyimki z recenzji znajdziecie TUTAJ.

    W piątek wieczorem ogłoszono zwycięzców Golden Joystick Awards. Oto i oni:

  • Gra roku: Resident Evil 2
  • Najlepszy storytelling: Days Gone
  • Najlepsza gra na Xboksa: Gears 5
  • Najlepsza gra na platformę Nintendo: Super Smash Bros. Ultimate
  • Najlepsza gra pecetowa: World of Warcraft Classic
  • Najlepsza gra na PlayStation: Days Gone
  • Najlepsza gra niezależna: Outer Wilds
  • Najlepsza gra sieciowa: Apex Legends
  • Najbardziej oczekiwana gra: Cyberpunk 2077
  • Nagroda krytyków: Control
  • Najlepszy dodatek: GTA Online: Diamond Casino
  • Najlepsze udźwiękowienie: Resident Evil 2
  • Najlepsza projekt graficzny: Devil May Cry 5
  • E-sportowa gra roku: Fortnite
  • Wciąż gramy: Minecraft
  • Najlepsza gra VR: Beat Saber
  • Najlepsza gra mobilna: BTS World
  • Przełom roku: House House (Untitled Goose Game)
  • Studio roku: Epic Games
  • Najlepsza gra aktorska: Logan Marshall-Green (Telling Lies)
  • Nagroda za całokształt: Yu Suzuki (m.in. Shenmue)
  • Najlepszy nowy streamer: Ewok
  • Najlepszy sprzęt: Karty graficzne Nvidia serii 20
  • Wybitny wkład: Life Is Strange
  • PS Death Stranding zostało za późno wydane, by załapać się do tegorocznych nagród, spokojnie. PRZEKAŻCIE KOJIMIE.

    NIEDZIELA_4buo.jpg

    Niedziela to, a jakże, top 10 Steama.Nie przedłużając:

  • Star Wars Jedi: Upadły zakon*
  • Halo: The Master Chief Collection
  • Star Wars Jedi: Upadły zakon*
  • Age of Empires II: Definitive Edition
  • Planet Zoo*
  • Star Wars Jedi: Upadły zakon - Edycja Deluxe*
  • GTA V
  • Star Wars Jedi: Upadły zakon - Edycja Deluxe*
  • Planet Zoo*
  • Football Manager 2020
  • To by było na tyle, jeśli chodzi o "Przegląd tygodnia". Wracam do Football Managera. Jakkolwiek jest w tym roku wyjątkowo irytujący, to wciąga jak zawsze.

    Dotychczasowe odsłony cyklu:

  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Trzysetny mamut, clickbaitowy stalker i darmowy Carl Johnson
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Pszczoły, punk i Dying Light
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Groźby, miliony brutalnych gier, procenty i marihuana
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Szmaty, diablo kosztowny mikser i brytyjski raj podatkowy
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Porno, G2A i dziurawa chmura
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Kolonia, dyskryminowanie i sikanie
  • [PRZEGLĄD TYGODNIA] Żebrowski, absurdy IFA i cyber-multi

  • Redaktor
    Tomasz „Ninho” Lubczyński

    W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.

    Profil
    Wpisów730

    Obserwujących7

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze