11
12.12.2019, 13:17Lektura na 4 minuty

Pornhub: Overwatch i Fortnite brylują wśród widzów filmów dla dorosłych; gonią je Pokémony i... Minecraft?

Co do konkretnych postaci: Lara Croft mimo upływu lat wciąż trzyma się w czołówce (chociaż przegrywa z pewną księżniczką). Tuż za podium znalazł się zaś Mario.


Witold Tłuchowski

Końcówka roku to czas wszelkiego rodzaju podsumowań. Rozdania nagród, przeróżne top 10 czy zestawienia liczbowe są na porządku dziennym i nikt się im chyba nie dziwi. Nie tak dawno YouTube opublikował tradycyjne już Rewind, z którego m.in. dowiedzieliśmy się, że najchętniej oglądaną grą w 2019 był Minecraft. Przedstawiciele innego sektora przemysłu rozrywkowego również postanowiły podzielić się z nami danymi na temat popularności poszczególnych tematów oraz preferencji ich użytkowników – naprawdę szokujące jest to, że i tutaj wysokie miejsce zajmuje produkcja Mojangu.

Portal Pornhub opublikował niezwykle rozbudowany i diabelnie ciekawy raport (wybaczcie, że nie podlinkuję, w końcu czytają nas również nieletni), w którym zawarł statystyki wyszukiwania ludzi z całego świata – wszystko to z podziałem na konkretne kategorie, państwa, ciekawe trendy etc. Lektura to niezwykle interesująca i ubogacająca, ale zajmiemy się tutaj rozdziałami traktującymi o grach wideo. Na pierwszy rzut oka pójdą konsole, na których fani filmów dla dorosłych oglądają porno (założę się, że nie spodziewaliście się, iż ktoś zbiera takie dane). Proporcje prezentują się następująco:

Z pewnością swoje robi popularność marki PlayStation. Zastanawia też udział 3DS-ów (nie sądzę, żeby funkcja 3D była tutaj jakoś specjalnie wykorzystywana), pogratulować Nintendo można za to wyniku WiiU – ewidentnie konsola nie jest taka martwa, jak nam się wydawało.

Wśród samych gier rezultaty są... no, nie powiem, że przewidywalne, ale chyba nie aż tak zaskakujące. Stawkę otwiera Overwatch, zapewne dzięki zgrai sympatycznych i pełnych ciepła postaci w obsadzie (bo jak wszyscy dobrze wiemy, tego właśnie ludzie szukają w porno). Dalej mamy Fortnite'a, co chyba nie dziwi przy jego ogromnej popularności – nie proście jednak o szczegóły, jak takie produkcje wyglądają. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Pokémonów – czyżby dorosło pokolenie zakochane w Misty, siostrze Joy czy oficer Jenny? Bo naprawdę chcę wierzyć, że nie chodzi konkretnie o same Pokémony.

Na czwartym miejscu uplasował się Minecraft... i mam wrażenie, że powinniśmy chyba odbyć poważną rozmowę (zwłaszcza z naszymi sąsiadami ze wschodu, u których gra Mojangu oraz Overwatch trafiły do top 10 filmów tego rodzaju w ogóle – growa społeczność jest tam ewidentnie bardzo silna). Nie dziwi za to dobry wynik Apex Legends, którego popularność na Pornhubie dobrze odwzorowuje liczbę grających w produkcję Respawnu (drobna złośliwość, tutaj ewidentnie zadziała aura nowości).

Po Resident Evil, Mortal Kombat czy Borderlands (te ostatnie podskoczyło o aż 554% w porównaniu z 2018) widać zresztą dobrze, jak popularność w pewnych obszarach internetu powiązana jest z publikowaniem nowych części znanych serii. Tutaj widać także fenomen Skyrima – minęło 8 lat od premiery, a ludzie wciąż nie mają dość. Drobny spadek Wiedźmina uderza w nasz patriotyzm, ale spokojnie – za rok na szczycie listy spodziewamy się Cyberpunka.

Wynik Mass Effecta powinien dać EA do myślenia – najlepszy to dowód, że pora na kolejną odsłonę. Forma Warcrafta pokazuje też, iż ponowne wypuszczenie tej samej gry czasami nie wystarczy.

Gdy przejdziemy do najchętniej wyszukiwanych postaci z gier, widać, że Lara Croft wciąż pozostaje symbolem seksu naszej branży. Co prawda nie przywykliśmy myśleć w ten sposób o Zeldzie (na litość, nazwałem tak swojego kota), ale jest to chyba skutek rosnącej popularności Switcha. Jeżeli nie wierzycie, zobaczcie, kto zajmuje czwarte i piąte miejsce (a także jedno w środku stawki). Wąsy wracają do mody, zapamiętajcie moje słowa.

Silna reprezentacja Overwatcha chyba nie dziwi, podobnie jak obecność Cammy i Chun Li ze Street Fightera czy Sonyi, Jade oraz Kitany z Mortal Kombat. Ada Wong i Claire Redfield zyskały ewidentnie na sukcesie ostatniego Residenta. Także miejsce Pikachu (skok o 372%) może sugerować, iż niewłaściwie interpretowałem „Detektywa Pikachu”. 

Zastanawiają wyszukiwania związane ze Skyrimem – hasła „Khajiit” oraz „Argonian” wskazują na potencjalne przedawkowanie modów. Odnotujmy też brak jakichkolwiek postaci z League of Legends czy World of Warcraft (spore zaskoczenie) oraz... Andromedę z Mass Effecta?

Dla porządku wspomnę jeszcze tylko o szeroko pojętej popkulturze. 4 maja, czyli w światowy dzień Gwiezdnych Wojen, wyszukiwania związane z tym tematem wzrosły o aż 748%... i po 24 godzinach spadły do normalnego poziomu. Cóż, nie mnie oceniać, jak kto świętuje. Sukces „Jokera” także nie pozostał bez echa w porno światku – w porównaniu z 2018 widzowie byli o 3345% bardziej zainteresowani filmami z udziałem tej postaci. Strach chodzić do kina, tak to podsumuję.

Na koniec najczęściej wyszukiwane postaci z filmów i seriali:

Obawiam się, że ludziom wpisującym „Big Mouth” niekoniecznie chodziło o kreskówkę Netfiksa. Nie zamierzam też dociekać, co na tej liście robi Toy Story czy Rick i Morty. Po prostu nie.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze