Resident Evil: Fan tworzy remake na silniku RE4
Czekamy na ruch prawników Capcomu.
Choć remake tworzony jest zupełnie hobbystycznie, to nie byłby to pierwszy przypadek, gdy Capcom zamyka taki projekt. W 2015 zablokowano fanowski remake Resident Evil 2 tworzony przez włoskie InvaderGames. Trzeba jednak podkreślić, że Japończycy zachowali się fair wobec twórców – zaprosili ich do swojej siedziby i wsparli przy tworzeniu gry na podstawie już gotowych assetów. W ten sposób w ubiegłym roku na pecetach (i 28 kwietnia na XBO i PS4) dostaliśmy Daymare: 1998.
Trudno oczekiwać, by taki sam los spotkał remake RE1, zważywszy, że tworzy go jedna osoba (co widać, szczególnie po ruchach postaci i modelach przeciwników – przywołuje to jednoznacznie wspomnienia z RE4). Całość robi jednak przyzowite wrażenie i warto przyglądać się projektowi w oczekiwaniu na informacje o dacie ukończenia prac (lub całkowitego ich zawieszenia).
Czytaj dalej
W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.