Microsoft nie żałuje inwestycji w Mixer i wciąż wierzy w swoją strategię
Phil Spencer przekonany jest również, że granie w chmurze jest przyszłością.
Decyzja o zamknięciu Mixera zaskoczyła chyba wszystkich, nawet pomimo świadomości, że platforma wyraźnie pozostawała w tyle za konkurencją. Microsoft wydawał się bowiem niezwykle zdeterminowany, aby rozbudowywać swój własny, zintegrowany z Xboksem serwis streamingowy. Nie minął przecież jeszcze rok od głośnych transferów znanych streamerów, za których wyłączność firma zapłaciła rekordowe sumy.
Phil Spencer, szef działu gamingowego w Microsofcie, wywiadzie z GameIndustry.biz przyznał jednak, że nie żałuje żadnej decyzji związanej z Mixerem.
To oczywiście rozczarowanie, gdy próbujesz rozbudować coś do takiego rozmiaru, do jakiego musi urosnąć, a nie jesteś w stanie. Ale nie żałuję. Podejmujesz decyzje na podstawie najlepszych informacji, jakie masz w tym czasie, dokładasz wszelkich starań, a to jest przecież branża kreatywna. Cała branża oparta jest na hitach. Jeśli wejdziemy w stan, w którym boimy się rozczarowania niepowodzeniem naszej organizacji w jakiejś kwestii... Myślę, że to dla nas fundamentalne, by nie bać się próbować rzeczy, które mogą nie działać. I to jest właśnie sztuka tworzenia gier i – szczerze mówiąc – platform dla nich.
Spencer przyznał też, że prócz tego obrana kilka lat temu strategia firmy – „Content, Community and Cloud” – sprawdza się wyśmienicie. Jego zdaniem również przyszłości należy upatrywać w technologii chmury.
Konsole to, ile, rynek na 200 milionów sztuk? Jest obecny w pewnych regionach, ale istnieje wiele obszarów, gdzie konsole nigdy nie będą dominującą formą grania. A dzięki technologiom takim jak chmura i xCloud, będziemy mogli dostarczyć te gry nowym odbiorcom. Twórcy dalej będą tworzyć te same gry, które już wcześniej zamierzali stworzyć dla przygotowywanej od lat platformy, a jednak znajdą miliony nowych klientów. To naprawdę ekscytująca sprawa dla developerów.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.