12
7.09.2020, 09:38Lektura na 2 minuty

EA usuwa reklamy z UFC 4 i przeprasza za ich dodanie

Pojawiły się dopiero miesiąc po premierze i wyświetlane były podczas samych walk.


Witold Tłuchowski

Najnowsza odsłona serii UFC 4 zawitała na sklepowe półki w połowie sierpnia i spotkała się z całkiem ciepłym przyjęciem – choć nie wszystkich fanów, ponieważ sporej części nie podoba się polityka ewolucji zamiast rewolucji, na którą w swoich grach sportowych stawia Electronic Arts. Okazuje się, że po kilku tygodniach znalazło się więcej powodów do niechęci.

Kilka dni temu gracze zaczęli donosić o reklamach, jakie zostały dodane do tytułu – i to także wyskakujących podczas samych walk. Choć niewątpliwie buduje to w jakimś stopniu atmosferę znaną z telewizji, zadowolony jest z tego pomysłu mało kto. Ze zrozumiałych względów kojarzy się to raczej z produkcjami F2P, a nie pełnoprawnymi produkcjami, za które wydawca życzy sobie 60 dolarów. O pomyśle takiego wykorzystania UFC donosił zresztą już w lipcu Wall Street Journal, a podobne reklamy miały w ramach testu pojawić się wcześniej również w UFC 3.


EA decided to add full-on commercials in the middle of gameplay in a $60 game a month after it's release so it wasn't talked about in reviews from r/assholedesign


Do skarg odniosło się w końcu Electronic Arts. Pod presją fanów firma postanowiła usunąć reklamy z gry, a w oficjalnym oświadczeniu przeprosiła wszystkich graczy:


Na początku tego tygodnia zespół włączył reklamy w EA Sports UFC 4, które pojawiały się podczas „Replayów”. Ten rodzaj reklamowania nie jest nowością w serii UFC, chociaż zwykle rezerwowaliśmy dla niego miejsce w określonych kafelkach menu głównego lub umieszczaliśmy logo na ringu. Z waszych opinii jasno wynika, że integrowanie reklam z funkcją powtórki i interfejsu nie jest mile widziane. Zespół wyłączył już reklamy, a my przepraszamy za wszelkie zakłócenia w rozgrywce, których mogli doświadczyć gracze. Zdajemy sobie sprawę, że powinno to zostać zakomunikowane graczom z wyprzedzeniem i bierzemy to na siebie. Chcemy, aby nasi fani mieli jak najlepsze wrażenia z gry w EA Sports UFC 4, więc integracja reklam z powtórkami i interfejsem nie pojawi się ponownie w przyszłości.



Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze