Xbox: W 2020 spędziliśmy przy grach Microsoftu 1,66 miliarda godzin
To prawie tyle, ile nasz gatunek bryka po Ziemi.
Polityka Microsoftu wyróżnia się na tle konkurencji, szczególnie jeżeli zestawimy ją z działaniami Sony. Włączanie na równych prawach pecetów do swojego ekosystemu, coraz większy nacisk na granie w chmurze i przede wszystkim skupienie się na abonamencie z grami. Udostępnianie w tym ostatnim premierowych tytułów swoich studiów mogło się z początku wydawać się nieco ryzykowne, ale zdecydowanie się opłaciło.
Firma postanowiła teraz podsumować dotychczasowe wyniki Xbox Game Studios osiągnięte w tym roku. Przede wszystkim od stycznia developerzy podlegli spółce wydali aż 15 produkcji (wliczając zaplanowane na 15 października Age of Empires III: Definitive Edition), przy których spędziliśmy do tej pory 1,66 miliarda godzin, czyli 150-200 tysięcy lat. Słowem: sporo. To rekord w historii xboksowego działu, a do końca 2020 przecież jeszcze trochę zostało.
Microsoft przypomniał też, że liczba graczy Grounded przekroczyła już milion, a Sea of Thieves – 15 milionów. Popularnością cieszy się też Minecraft Dungeons: w ciągu nieco ponad dwóch miesięcy rozegrano w nim 6,9 miliona sesji multiplayerowych.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.