NBA 2K21 zmusza graczy do obejrzenia reklamy Oculusa [WIDEO]
Niebezpieczny precedens?
Reklamy w grach niechętnie tolerujemy nawet w darmowych grach mobilnych, a co dopiero w produkcjach AAA, za które płacimy pełną cenę. Ich temat jednak stale powraca, szczególnie w przypadku tytułów sportowych. W nich można np. porozmieszczać stosowne banery wokół boiska i utrzymywać przy tym, że jest to jedynie element mający zwiększać immersję oraz realizm.
Czasem jednak twórcy pójdą za daleko, co wywołuje protesty graczy. Tak stało się w przypadku EA UFC 4, kiedy to wydawca zdecydował się usunąć – notabene dodane kilka tygodni po premierze – reklamy. Kto wie, czy podobnie nie będzie musiało zareagować 2K, ponieważ reakcja fanów na ostatnie posunięcie firmy jest daleka od pozytywnej.
W ostatnich dniach gracze NBA 2K21 zaczęli informować na forach, że w produkcji pojawiły się filmy promujące nowego Oculusa Questa. Spot wyświetla się przed jednym z odcinków MyTEAM Season 2 (wirtualnego show w samym tytule) i... nie da się go przewinąć.
Portal Stevivor potwierdza, że sytuacja dotyczy wszystkich platform, na których ukazała się gra. Oczywiście nie jest to bardzo uciążliwa sytuacja (to w końcu tylko 20 sekund), ale trudno nie odnieść wrażenia, że Take-Two wraz z 2K próbują wybadać, na co gracze im jeszcze pozwolą. W sytuacji, gdy za wersję na nową generację zapłacimy 70 dolarów, takie działania wyglądają jednak nieprzesadnie korzystnie.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.