Phasmophobia: Psychologiczny wieloosobowy horror nie dostanie trybu PvP
A przynajmniej nie w najbliższym czasie.
Ostatnie miesiące raczą nas wysypem niespodziewanych hitów. Po raczej lekkich Fall Guys i Among Us przyszła pora na nieco poważniejsze klimaty. W październiku we wczesnym dostępi zadebiutowała Phasmophobia – psychologiczny horror, w którym czwórka graczy odwiedza nawiedzony dom i stara się znaleźć dowody na istnienie duchów. Choć gra jednoosobowego Kinetic Games nie jest aż tak głośna jak wspomniane wcześniej tytuły, ponad 112 tysięcy jednocześnie bawiących się osób w Halloween robi wrażenie.
Nie da się ukryć, że model rozgrywki – cztery osoby kontra pojedynczy potężny przeciwnik – aż prosi się o wykorzystanie asymetrycznego multiplayera. Twórca również to dostrzegł, ale po kilku eksperymentach porzucił ten pomysł. W rozmowie z IGN-em wytłumaczył, dlaczego nie zamierza podążać w tym kierunku.
W tej chwili nie planuję dodania kolejnego trybu gry, ponieważ zmieniłby on ją w coś zupełnie innego i odciągnął ją od tego, czym chcę, żeby była. Chcę, aby gra zachowała formułę 4 graczy kontra 1 sztuczna inteligencja, dopóki nie zrównoważę rozgrywki i nie dodam nowych funkcji związanych z tym stylem zabawy.
Developer przyznał też, że nie spodziewał się takiego sukcesu:
Planowałem, że pojemność serwera osiągnie maksymalnie 500 graczy w dniu premiery i od tej pory będzie spadać. Chciałem tylko zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby móc robić więcej gier. Teraz Phasmophobia ma ponad 2 miliony sprzedanych kopii.
Warto zaznaczyć, że rozmowę przeprowadzono jeszcze przed Halloween, więc powyższa liczba może być już nieaktualna.
Phasmophobia dostępna jest we wczesnym dostępie na Steamie.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.