Twitter: Dwa miliardy postów o grach w 2020, wzrost o 75% względem poprzedniego roku
Gry stają się coraz popularniejsze i mamy na to kolejny dowód.
Nie winię was, jeżeli macie już dość kolejnych wiadomości o tym, jak to pandemia doprowadziła do zwiększenia popularności gier wideo na całym świecie. Trudno jednak to przemilczeć, skoro w 2020 bito rekordy właściwie we wszystkim: liczbie graczy na konkretnych platformach, sprzedaży konsol i gier czy czasie spędzanym średnio przy tego rodzaju rozrywce. Oczywiście COVID przyśpieszył jedynie wcześniejsze trendy, ale i tak wyniki te robią wrażenie.
Widać to także w podsumowaniu minionego roku, jakie przygotował Twitter. Firma poinformowała, że w 2020 opublikowano 2 miliardy tweetów dotyczących gier wideo, co czyniło je szóstym najchętniej podejmowanym tematem na całym portalu. To o 75% więcej niż w 2019, przy wzroście o 49% unikatowych autorów. Oprócz samej rosnącej popularności medium łatwo wskazać inną, prozaiczną przyczynę tego stanu rzeczy: w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie brakowało po prostu wzbudzających emocje tematów.
Wśród gier zdecydowanie najczęściej wspominano o ostatnim Animal Crossing, za nim uplasowały się dwie produkcje mobilne:
Wśród najpopularniejszych tematów z gier wideo znalazły się:
Dowiedzieliśmy się również, że najchętniej o grach tweetowano w Japonii, później w USA, a następnie w Korei Południowej.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.