18
25.01.2021, 09:57Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077 zaliczył najlepszą premierę w historii cyfrowej sprzedaży gier

Nie uwierzycie, ale zdecydowana większość sięgnęła po wersję pecetową.


Witold Tłuchowski

Dzień bez informacji o Cyberpunku to dzień stracony – ale naprawdę trudno się dziwić, że gra Redów wzbudza tyle emocji nawet półtora miesiąca po premierze. Twórcy dopiero co opublikowali ogromnego patcha, a kilka dni wcześniej głos w dyskusji zabrał sam Gabe Newell. Z kolejnych doniesień o problemach wokół produkcji można wyciągnąć jednak błędne wnioski, że okazała się ona całkowitą porażką. Jak pokazują dane dotyczące sprzedaży, całkowicie niesłusznie.

Raport SuperData podsumowujący wyniki branży w grudniu 2020 pozwala dostrzec skalę sukcesu CD Projektu. Cyberpunk 2077 był bowiem najlepiej zarabiającą grą na pecetach w tym miesiącu, wyprzedzając takie tuzy jak League of Legends czy World of Warcraft. Co więcej, pod względem sprzedaży cyfrowej – zarówno liczby egzemplarzy, jak i przychodów – była to też największa premiera w historii całej branży. Łącznie sięgnęło po to wydanie sięgnęło wtedy 10,2 miliona osób. Jak przyznaje SuperData, głośna możliwość uzyskania zwrotu pieniędzy nie wpłynęła znacząco na łączną sprzedaż produkcji (choć należy zaznaczyć, że zwrotów nie uwzględniono w samym raporcie).

Ze zrozumiałych względów aż 80% nabywców zdecydowało się na wersję na komputery osobiste (przypomnijmy, że tydzień po premierze Cyberpunk zniknął z PS Store'a). Zresztą dzięki tytułowi Redów wydatki na gry w segmencie pecetowym wzrosły względem 2019 aż o 40% – dla porównania na konsolach było to „jedynie” 16%.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze