9
13.04.2021, 12:55Lektura na 1 minutę

W ciągu trzech ostatnich lat liczba starszych graczy wzrosła o 1/3

Bez wątpienia swoją rolę odegrała tu pandemia.


Witold Tłuchowski

Gry wideo są już z nami 50 lat, naturalne więc, że pierwsi gracze doczekali się już także grających wnuków. Medium to wciąż postrzegane jest jednak jako domena ludzi młodych i to nie tylko przez osoby z branżą niemające nic wspólnego. Nowe dane sugerują, że takie spojrzenie staje się z roku na rok coraz bardziej nieaktualne.

Global Web Index przepytało 19 500 osób z całego świata pod kątem ich zachowań konsumenckich w trakcie pandemii. Nie zapomniano oczywiście poruszyć także kwestii związanych z naszą branżą. Jak się okazuje, liczba graczy w przedziale wiekowym 55-64 lata wzrosła od 2018 o 32%. Prócz izolacji i przymusu pozostawania w domach za jedną z przyczyn tego skoku wskazuje się stale zwiększającą się popularność produkcji mobilnych. Dodatkowo 24% przepytywanych rodziców i dziadków postrzega wspólne granie jako formę spędzania czasu z rodziną. Jak skomentował te wyniki David Melia z GWI:


Gracze często są przedstawiani w mediach w określony sposób, ale tak jak w przypadku wielu stereotypów niekoniecznie są oni tym, za kogo się ich uważa.


Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że aż 86% użytkowników internetu gra w gry.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze