Autorka Portala dołącza do Xbox Game Studios
Kim Swift pracowała też nad Left 4 Dead czy Star Wars: Battlefront II.
Kim Swift nie jest może dziś tak rozpoznawalna, jak Jade Raymond czy Amy Hennig, ale dekadę temu była jedną gwiazd branży gier. Wszystko za sprawą Portala, produkcji genialnej i do dziś robiącej ogromne wrażenie. Swift stanęła wtedy na czele zatrudnionego przez Valve zespołu, a także zajmowała się projektem poziomów. Później pomagała przy tworzeniu obu części Left 4 Dead, by ostatecznie w 2009 odejść ze studia i dołączyć do Airtight Games.
Developerce nie udało się niestety powtórzyć sukcesu swojego największego hitu przy okazji logicznego Quantum Conundrum. W 2014 Swift zawitała do Amazon Games Studios, by po trzech latach odejść do należącego do EA Motive. Kolejnym krokiem w karierze było połączenie sił z Google, ale straciła pracę, gdy Stadia Games & Entertainment zostało niespodziewanie zamknięte na początku tego roku.
Jak pochwalił się Microsoft, Kim Swift dołączyła teraz do Xbox Game Studios, gdzie objęła stanowisko starszej dyrektorki ds. grania w chmurze. Jej głównym zadaniem będzie współpraca z niezależnymi studiami przy tworzeniu gier dla tej usługi.
Our team focuses on three pillars in our games: Community, Innovation and Inclusivity. Today, @K2TheSwift joins us in XGS Publishing to accelerate our Innovation and collaborate with independent studios to build games for the cloud.
— Xbox Game Studios Publishing (@XboxPublishing) June 21, 2021
Welcome to the team, Kim! pic.twitter.com/pM3E5Xxyrt
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.