7
13.09.2021, 19:58Lektura na 2 minuty

1428: Shadows over Silesia – Czesi tworzą grę „silnie inspirowaną prozą Sapkowskiego” [WIDEO]

Akcja ma się toczyć w czasach wojen husyckich.


Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

Silesia ma być grą akcji z elementami fantasy, osadzoną w realiach średniowiecznej Europy. Tłem będą prawdziwe wydarzenia historyczne, ale pierwsze skrzypce mają grać rozmaite mityczne stwory i magiczne zjawiska. Jeśli kojarzy wam się to z „Trylogią husycką” Andrzeja Sapkowskiego, to jesteście na dobrej drodze do polubienia tytułu KUBI Games. Deweloper nie ukrywa, że to właśnie książki polskiego pisarza były dla niego główną inspiracją. Akcja gry toczy się nawet w tych samych czasach, w okolicach wiosny 1428 roku.

Bohaterów do wyboru będzie dwóch: pierwszy to husyta Hynek, a drugi – szpitalnik o imieniu Lothar. Ich charaktery, motywacje i sposób działania będą się wyraźnie różnić, a losy wzajemnie przeplatać. Silesia ma być pełna zagadek, eksploracji oraz walki. Fabuła składa się na 13 rozdziałów, których przejście ma zająć około 30-40 godzin. Gra ma być wydana w kilku wersjach językowych (jeden z fanów zaproponował nawet śląski i twórcy wyrazili uprzejmie zainteresowanie).

A oto zwiastun gry, na którym możecie ocenić grafikę utrzymaną w stylistyce low-poly:

Prace nad Silesią trwają już przeszło dwa lata. Niedawno twórca (studio to tak naprawdę jedna osoba) ogłosił, że potrzebne mu są fundusze na ukończenie gry. Do tej pory fundował wszystko z własnej kieszeni, ale projekt znacznie się rozrósł. Dlatego też deweloper ruszył z kampanią na czeskiej platformie crowfundingowej (dla nieznających czeskiego - można przełączyć język na angielski). Póki co w ciągu paru dni udało mu się uzyskać połowę zakładanej kwoty. Aby wyrazić swą wdzięczność, ale też by przypomnieć, że przed studiem jeszcze daleka droga, zamieścił dodatkowe wideo:

Premiera 1428: Shadows over Silesia planowana jest na połowę 2022 roku. Do końca tego roku wspierający będą mieli okazję ograć jego demo.


Czytaj dalej

Redaktor
Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

Operuję padem jak nunchako, chociaż wolę chińskie sztuki walki. Nie ma gatunku gier, którego bym nie lubiła – są tylko takie, które szybciej mnie nudzą. Cenię dobrą opowieść, chociaż czasami wystarczy mi piękne uniwersum albo jak postać się przekonująco drapie. Pisałam wcześniej w Ja, Rock! i Polygamii, a gram od zeszłego wieku, co brzmi, przyznacie, poważnie.

Profil
Wpisów105

Obserwujących27

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze