Six Days in Fallujah: Kontrowersyjny shooter zadebiutuje ze sporym opóźnieniem
„Odtwarzanie prawdziwych historii” wymaga czasu i pieniędzy.
W lutym gruchnęła wieść, iż Six Days in Fallujah wraca do świata interaktywnej rozrywki. Kontrowersyjny shooter wojskowy znalazł nowego wydawcę i developera. Prace nad grą nadal trwają, choć nie brakuje głosów krytyki. Przeciwnicy projektu określają go mianem „symulatora mordowania Arabów”. Według aktualnych planów, tytuł zadebiutuje na PC i konsolach dopiero w czwartym kwartale przyszłego roku.
Six Days in Fallujah to launch in 2022 as we double the size of our development team. Read more: >> https://t.co/xeNPof6Xo7 pic.twitter.com/M52Xs2XYqC— Victura (@VicturaGG) November 17, 2021
Zdecydowano się zatem przesunąć premierę, aby Six Days in Fallujah mogło wnieść „nowy rodzaj taktycznej i emocjonalnej głębi do gatunku wojskowych strzelanek”. Highwire Games otrzyma natomiast większe zasoby kadrowe i finansowe. Studio już teraz korzysta z talentu, doświadczenia ludzi, którzy w przeszłości pomagali rozwijać marki Halo oraz Destiny. W ostatnim czasie amerykański zespół pracował nad nowoczesnymi technologiami (globalne oświetlenie, generowane proceduralnie środowisko) pozwalającymi budować ogólny realizm rozgrywki.
Six Days in Fallujah to taktyczny shooter wojenny z perspektywy pierwszej osoby, który odtwarza prawdziwe historie marines, żołnierzy i irackich cywilów – osób walczących z Al-Kaidą podczas najtrudniejszej miejskiej bitwy od czasu walk w Huế w 1968 (wojna w Wietnamie).
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.