Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPillars of Eternity II: Deadfire – Reżyser wykonał piosenkę na cześć gracza, który ukończył wyzwanie ostateczne [WIDEO]

Witold wtorek, 23 listopada 2021, 9:52 News
PC

Pamiętajcie, nigdy nie składajcie publicznie żadnych deklaracji, których możecie później żałować

Po ogromnym sukcesie odwołującego się do klasycznych erpegów Pillars of Eternity studio Obsidian udowodniło wszystkim, że gatunek ten wciąż ma w sobie ogromny potencjał. Niestety, porażka drugiej części szybko zmąciła nastroje w studiu i choć ono samo ma się dziś naprawdę dobrze (pracuje w końcu nad The Outer Worlds 2 i Avowed, stale rozwijając Grounded), wciąż zastanawia się nad przyszłością serii.

Powstała wokół Pillars of Eternity II: Deadfire społeczność darzy jednak tytuł miłością, a developerzy nie pozostają jej dłużni. W wydanej jeszcze w 2019 aktualizacji 5.0 dodano The Ultimate Challenge, „wyzwanie nie dla osób o słabych nerwach i skierowane tylko do najbardziej oddanych i uczonych fanów gry”. Polega ono na pokonaniu w trakcie gry kilkunastu najpotężniejszych przeciwników przy szeregu uciążliwych ograniczeń i wymagań (pewne zadania należy ukończyć przed określonym czasem, grę musimy przejść w pojedynkę bez pomocy jakichkolwiek towarzyszy, możliwość pauzy jest wyłączona, tury trwają tylko 10 sekund, jedzenie psuje się w ekwipunku itp. itd.). Słowem: horror.

By dodatkowo podkręcić emocje, Obsidian zapowiedział, że pierwsze 12 osób, jakim uda się ukończyć The Ultimate Challenge, doczeka się uhonorowania przy pomocy specjalnej plakietki na wiszącej w studiu tablicy. Pierwsza pięćdziesiątka otrzymać miała też specjalną naszywkę z... twarzą Josha Sawyera, reżysera i dyrektora odpowiedzialnego za projekt produkcji. By uniknąć ewentualnego oszustwa, studio uruchomiło też program weryfikacji wymagający przesłania zapisu wideo całej rozgrywki oraz zapisanych stanów gry.

W lutym 2021 wolna pozostała tylko ostatnia plakietka, ale gracze zdążyli już znaleźć najlepszy sposób na ukończenie wyzwania – wybranie klas Priest of Skaen lub Blood Mage znacząco ułatwiało zabawę. Josh Sawyer postanowił więc zagrać na ambicji fanów: ogłosił, że jeżeli dwunasty śmiałek ukończy The Ultimate Challenge, grając innym bohaterem, developer nagra cover „I Will Always Love You”*.

I tak, doskonale wiecie, że gracze takiej okazji przepuścić nie mogli. Już w kwietniu Riccardo „Pale Shelter” Novello sprostał The Ultimate Challenge postacią będącą kombinacją klas Troubadour Chanter i Psion Cipher. Niektórzy zdążyli już o deklaracji Josha Sawyera zapomnieć, ale developer udowodnił, iż nie rzuca słów na wiatr i podszedł do tematu z brawurą godną pochwały:

Jak to ładnie podsumował spikain, „ten filmik sprawił, że mam ochotę zagrać w PoE”.

*Autorstwa Dolly Parton, ale nie oszukujmy się, zdecydowana większość z nas zna ją dzięki Whitney Houston.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 28 listopada 2021, 12:51   Zszywacz
Przeszedłeb obie części. Dwójka nieco przytłacza swoją wielkością i podkoniec u gracza może nastąpić "zmęczenie materiału", jednak dałem radę. A pirackie klimaty tak mi się spodobały, że zacząłem szukać innych gier single rpg, w których mógłbym popływać starymi okrętami - i nie znalazłem nic, co by mi pasowało.
środa, 24 listopada 2021, 8:33   Voro
Nie wiem czy ktoś zauważył, ale na tym filmiku, gdy pokazują tablicę ze zwycięzcami jest niejaki Marcin Stolarski :) Fajnie, że Polakowi też się udało. Spędziłem mnóstwo godzin przy PoE I i muszę przyznać, że gra jest naprawdę dobra, na pewno zagram w kontynuację.
wtorek, 23 listopada 2021, 21:18   KorganBereseker
Jedynka mi się bardzo podobała, przeszedłem łotrzykiem. Tworząc postać, wybierając biografię - wybrałem opcję "pirat". Specjalizacja szable i broń palna. Grało się świetnie i człowiek sobie myślał, jakby było fajnie grać w klimatach pirackich. Poe 2 Deadfire jest w klimatach pirackich, a ja robię kolejne podejście (tym razem w turach) i może w końcu uda się przejść...(po dotarciu do Neketaki... przerwa i zaczynam od początku inną klasą i tak w kółko).
wtorek, 23 listopada 2021, 21:17   Muidus
@Gumiaczek wychodzi na to, że gracze się stali w swoich wyborach, ja jestem otwarty na nowości a mimo to dostałem po twarzy low fantasy i analogie do kolonializmu tzw nowego świata. Przeszedłem 2kę spędzając wakacje w wynajmowanym domku nad morzem i to spotęgowało efekt tego co było dobre w tej grze a na Avowed czekam podobnie jak na starfield. Oby tylko MC nie zepsuły ambicje.
wtorek, 23 listopada 2021, 20:04   ybraks
Sędziowie z PL 20 z DE 15 z FR 17 z UA 11 RU 0 oczywiście skala ocen ze skoków narciarskich ♡.♡
wtorek, 23 listopada 2021, 18:23   freynir
Na koniec zabrakło:
"A teraz ocena żyry: 9, 9, 3 i poproszę nazwisko tego jurora…"
wtorek, 23 listopada 2021, 18:04   Zekar
Klimat dwójki był bardzo słaby.
Dodatkowo w produkcji dwójki nie brał udziału Chris Avellone - twórca Niezłomnego i Zrozpaczonej Matki z cz. 1.
wtorek, 23 listopada 2021, 16:19   Manchot
@Gumiaczek Nie wiem gdzie widziałeś frakcje wzorowane na Hiszpanach. Są frakcje wyraźnie inspirowane Włochami, Chinami i plemionami polinezyjskimi ale Hiszpanii brak. PoE1 podobnie jak i dwójka inspirowało się głównie pierwszą połową okresu nowożytnego.
wtorek, 23 listopada 2021, 15:47   Gumiaczek
@Muidus Mi się za to jedynka podobała dużo dużo bardziej niż dwójka. Dwójka miała całkiem inny klimat. Piraci, plemiona tubylców. Jakieś frakcje wzorowane na hiszpanach. Dużo bardziej podobał mi się klimat jedynki takiego klasycznego fantazy wzorowane na europejskim średniowieczu. Do dwójki musiałem się zmusić i ukończyłem ją dopiero za czwartym podejściem. I skoro się nie sprzedała to widocznie nie tylko mi się nie podobała. Chociaż nie była tragiczna.
wtorek, 23 listopada 2021, 14:45   Muidus
1ka byłą kiepska 2ka nadrobiła wszystkie błędy jedynki tak by nie była jakąś wydmuszką, ale fani nie dali szans 2ce ja też bym nie dał gdyby nie obniżka ceny krótko po premierze i masa pozytywnych ocen nawet CD-Action. Mimo wszystko gra miała swoje bolączki jakimi były bardzo szybkie zadania i low fantasy a tego nienawidzę. Mimo wszytko gra w mechanikach RPG była bardzo udana.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Do wyboru masz także śmierć przez pożarcie.

Komentarzy:
3

Baaaaczność! Na dzisiejszej odprawie poznacie wykradzione przez naszych szpiegów informacje na temat najnowszego wojennego RTS-a. Spocznij!

Komentarzy:
2

„Znam wszystkie kłamstwa. Znam wszystkie kłamstwa.  
Znam wszystkie miny, które robi księżyc, kiedy myśli, 
Że nikt nie patrzy”(*). 

Komentarzy:
6

Wiecie, co to agrowłóknina? Ja też nie. Ale to nic – w Farming Simulatora 22 i tak grało mi się dobrze.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z