rek
rek
27.07.2015
12 Komentarze

Powstaje książka o projektowaniu leveli w grach. I można ją wesprzeć!

Miło dla odmiany zobaczyć jakąś zbiórkę pieniędzy związaną z grami w sposób mniej bezpośredni – to znaczy nie na samą grę, a na książkę poświęconą tworzeniu leveli. Pracuje nad nią Jacek Wesołowski, level designer Bulletstorma.

Inżynieria gier. Level design dla początkujących ma skupić się na sposobach wpływania na gracza przy pomocy projektowania poziomów. Nie będzie traktować o aspektach technicznych tworzenia gier, ale ma być – jak mówią twórcy – „konkretna, tak żeby mógł z niej skorzystać i ktoś, kto po prostu sporo gra i chciałby wiedzieć więcej, i ktoś, kto marzy o stworzeniu własnej gry”.

Co ciekawe, trzy pierwsze części (całość składać się będzie z dziesięciu) dostępne są już teraz. Można je pobrać za darmo stąd.

Całą akcję możecie zobaczyć i wesprzeć tutaj.

rek

12 odpowiedzi do “Powstaje książka o projektowaniu leveli w grach. I można ją wesprzeć!”

  1. Jeszcze nikt nie zostal artysta czytaja podrecznik „jak zostac artysta” 🙂 .Oczywiscie przeczyta mozna ale to tylko jedna mala cegielka w wielkim murze, ktory sami musicie zbudowac.

  2. JacekWesolowski 27 lipca 2015 o 10:39

    Gwoli ścisłości, to nie jest książka „jak zostać artystą”, tylko „podoba ci się ten obraz, to może zaciekawi cię, że artysta użył takiej ciekawej sztuczki”.Oraz: „no dobra, masz pomysł na obraz, kupiłeś brystol i akwarelki, to teraz zobacz, jak narysujesz kreski tak a tak, to będzie perspektywa, jak tu przyciemnisz to będzie światłocień, a proporcje ludzkie są takie i takie i jeśli je zaburzysz to stanie się to i to”.

  3. Na pewno znajdują się tam cenne porady, jak unikać podstawowych błędów. |Kto jest za drugą zbiórką, która ufunduje tą serię wszystkim gigantom, których tak nie lubimy za projekt poziomów? :trollface: (wiecie o kim mówię)

  4. Nie umiem rysować na papierze, więc pewnie tym bardziej nie będę umiał rysować na komputerze, raczej level designer ze mnie będzie żaden. Szkoda fajnie byłoby kiedyś zająć się tworzeniem gier,ale może się uda jako ktoś inny.

  5. Smuggler jedna ksiazke o game designie przeczytalem od deski do deski i wiele artykulow i to nie jest tak jak piszesz. To jest cos na zasadzie co robic aby gra byla grywalna i fajna i czego nie robic: Na przyklad HUD powinien miec kilka najwazniejszych informacji a reszta w glebszym menu bo gra ma byc trudna ale wyzwanie ma byc trudne a obsluga banalna. O tym ze nie pakujemy od razu miliona przeciwnikow a pozniej mniej bo gracz nie bedzie mial satysfakcji itd…

  6. lukaszsa wszystko co piszesz jest prawdą tylko, że większość graczy zdaje sobie sprawę co psuje a co zachęca do gry. Nie jeden z nas pewnie podczas grania mówił – a to mogliby zrobić tak byłoby dużo lepsze a tak jest niestety kicha. Przeczytałem dwa pdf darmowe i subiektywnie stwierdzam, że nuda. Wygląda to na poradnik z cyklu „czemu nie stawiać sciany/ wysokopoziomowego przeciwnika zaraz na starcie” – nie trzeba być eksperetm by wiedzieć co to spowoduje. Oczwyiście nie wiem co może znajdować się dalej…

  7. … ale skoro intro, które jak domniemam mialo mnie zachęcić, zanudziło mnie to raczej nie ma sensu dla mnie wykładać na to pieniądze. Wygląda to na target niedzielnych graczy, którzy jakimś dziwnym trafem pomyśleli, że może zwiążą swoją przyszłość z tym kierunkiem.

  8. kumpel33333 27 lipca 2015 o 13:54

    Jak ktoś chcę rzeczywiście robić gry to polecam Godot Engine. Silnik bardzo łatwy w opanowaniu i 100% darmowy. https:youtu.be/x2gtz4uSbZ4

  9. Co jak co, ale pojęcie o swoim fachu na pewno gość ma. Bulletstorm świetnym tytułem był, aż żal, że nie ma jeszcze sequela. Szkoda, że wypuścili go w tak fatalnym momencie, bodaj musiał się tam mierzyć z kilkoma innymi dużymi fpsami i nie dziwne, że przegrał, ale bardziej bym tu winił Epic i EA, niż jakość gry

  10. A rady nie takie głupie znowu, chociaż faktycznie w level designie najlepiej się sprawdzają ludzie z ciekawą wizją i talentem do tego. Ciężko to nabyć z książek, ale kilka technicznych porad na pewno nie zaszkodzi, w końcu każdy talent musi być poparty ciężką pracą, że tak górnolotnie powiem 😀

  11. wielki0fan0gier 27 lipca 2015 o 18:39

    Uważam, że level design itp. sprawy wymagają po prostu inteligencji i sprytu, a wszelka wiedza teoretyczna w stylu „tego nie rób, ale to możesz” upraszcza procesy twórcze do minimum i… nic dobrego z tego powstać nie może. O wiele istotniejsza jest obsługa jakiegoś silnika gry (polecam Unreal Engine, Unity nie rozumiem… choć ktoś inny może mieć odwrotnie) i umiejętności artystyczne.

  12. Kapitalne. Kupiłbym z radością!

Dodaj komentarz