rek
11.08.2015
11 Komentarze

Hearthstone zarabia miesięcznie 20 milionów dolarów – więcej niż Dota 2

Hearthstone zarabia miesięcznie 20 milionów dolarów – więcej niż Dota 2
W przebiciu 18 milionów zbieranych miesięcznie przez Valve od fanów Doty pomogła premiera gry na smartfony.

Tydzień temu Activision Blizzard chwaliło się łącznymi 70 milionami graczy w Destiny, Heroes of the Storm i Hearthstone: Heroes of Warcraft – jak się domyślaliśmy ze skąpo dostępnych danych, około połowa z nich to fani warcraftowej karcianki. Okazuje się, że przynoszą oni miesięcznie firmie 20 milionów zysków, czyli o dwa miliony więcej, niż Dota 2 firmie Gabe’a Newella [UPDATE: Nie, nie chodzi mi o The International, komciowe misie. Na 18 milionów ci sami analitycy wyceniają miesięczny przychód Valve z gry.].

Skąd to wiemy? Z badań firmy Superdata, które wyjawiły również, co pomogło osiągnąć tak spektakularny, niespotykany w grach karcianych wynik – było to wydanie gry na nowe, przenośne platformy. Ponoć zyski wzrosły przez to natychmiast o 31%, a jak sugeruje Blizzard, smartfonowe wersje pomogły im podwoić „kluczowe czynniki wspomagające zaangażowanie graczy”, które „już wcześniej były bardzo silne”. Rzeczywiście, na mobilkach gra więcej osób – jest ich aż 9 milionów, milion więcej, niż na PC.

Spoko. Tak w ogóle, ktoś z was nadal gra w Yu-Gi-Oh? Przyznam, że karty Synchro, XYZ i Pendulum nieźle mącą mi w glowie.

11 odpowiedzi do “Hearthstone zarabia miesięcznie 20 milionów dolarów – więcej niż Dota 2”

  1. W przebiciu 18 milionów zbieranych miesięcznie przez Valve od fanów Doty pomogła premiera gry na smartfony.

  2. Yu gi oh wróć. GRałem w doca, ale zła polityka twórców, balans i bs2 zabiły dla mnie grę. Herthston jest zbyt „fartowny”, za mało taktyki a każda klasa ma 1-2 słuszne kombinacje. Gdzie moje stare talie e-hero i spellcaster?

  3. Ja grywam w Yu-Gi-Oh za pomocą różnych różnistych programów. Granie na żywo jest trochę za drogie, plus można grać kartami zarówno z OCG i TCG. Polecam, bo baza graczy jest stosunkowo duża. W dodatku to chyba jedyna marka Konami której nie udało im się kompletnie zepsuć.

  4. Brednie, 18 Milionów to było tylko 25% kwoty. I z tego była pula nagród – 1.6 mil które dało Valve. 75% zarobiło Valve. Więc nauczcie się liczyć.

  5. Aż mnie głowa rozbolała jak to przeczytałem.|18 milionów to była pula nagród na TI5 (25% całej kasy uzbieranej przez graczy) Poza tym idąc tym co napisał redaktorek to jakiś link/źródło do tych informacji ?

  6. Niezły wynik HS sam grywam na telefonie jak i na pc. To co mnie najbardziej cieszy w grze to to że nie ma czatu w czasie rozgrywki 😀 dzięki temu nie słyszy się wyzwisk ruskich ani od dzieciaków.

  7. Czegoś tu nie kumam. Dlaczego porównuje się zysk generowany przez HS z kasą, którą uzbierano od fanów na największy turniej Dota2?

  8. @Bulldozer – po pierwsze źródło jest podane w tekście. Po drugie, nie mówiłem ani słowa o The International, Superdata ocenia na 18 milionów miesięczny przychód Valve z Doty 2. Po trzecie, polecam jedną z tych lektur – i.imgur.com/K0dmHxT.jpg / i.imgur.com/oEqFZZp.jpg

  9. @sCross|Co do źródła to się zgodzę. Przeoczyłem moja wina… ALE jak widzisz nie tylko ja „źle” zinterpretowałem twoją wypowiedz w sprawie tych 18 milionów. A no i klasycznie: http:img.sadistic.pl/pics/6f8f016b5054.jpg

  10. Zapytam autora na 100% poważnie „ale że o co chodzi” (gdybyś nie zrozumiał, czego dotyczyć ma te porównanie 2 kompletnie rożnych gier i jaki to ma w ogóle sens) . Poczułem się jakbym czytał brukowca . News o niczym .

  11. Skąd oni mają jakiekolwiek dane o dochodach Valve z Doty, skoro Valve nie udostępnia żadnych sprawozdań finansowych, bo nie jest spółką akcyjną?

Dodaj komentarz