Half-Life 3 planowano jako… action-RPG z proceduralną generacją?

A co jest w środku? Nie tylko podstawowe skrypty AI z Half-Life’a 2 i metody proceduralnej generacji przedmiotów czy spawnów przeciwników z Left 4 Dead, które najwyraźniej przenoszone są z pierwszego Source’a do drugiego. Opisany jest tam też rozwinięty system questów z dialogami, celami i NPC-ami typu zwykłych obywateli, Hunterów czy działek Combine. Zważywszy na to, że inny powiązany z hl3.txt plik o równie charakterystycznej nazwie rpg.txt pełen jest statystyk, ustawień dotyczących przedmiotów i podobnych erpegowych farfocli, można śmiało założyć, że w pewnym momencie prac nad trzecim H-L planowano go jako rolpleja. Takiego z dużym naciskiem na akcję, obsługę VR i… kolejki tyrolskie. Tak, wszystko to można znaleźć w hl3.txt.
Oprócz tego w innym powiązanym dokumencie .txt znaleziono opis „realistycznego cyklu dnia i nocy”. Nie wiadomo, z jakiego okresu pochodzą wszystkie te ficzery i czy nadal są rozwijane – dają nam jednak pewien pogląd na to, jak Valve wewnętrznie eksperymentuje z pomysłami na najsłynniejszą niewydaną trzecią część serii growej wszech czasów.
Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Half-Life 3 planowano jako… action-RPG z proceduralną generacją?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ok… Czy nie mogliby jednak zakończyć historii jak normalni ludzie a potem bawić się konwencjami w ramach świata z H-L i alternatywnej historii?
@korinogaro Dokładnie. Niech zrobią grę z apteczkami, dziesięcioma broniami na plecach i bez konieczności mierzenia przez muszkę żeby coś trafić. Potem mogą zrobić z tego mobilny flipper.
H-L 3 jako kuzyn Borderlands? Jestem za.
„A co jest w środku? Nie tylko podstawowe skrypty AI z Half-Life’a 2″|Nie zgodziłbym się. Te pliki nie zawierają „assetsów” – tylko je „definiują”. Mówią, czym są – nie zawierają jednak praktycznie ich treści.
A HL jako open-worl RPG pasują do siebie jak pięść do nosa. To tak, jakby z Dooma zrobić wyścigówkę (nie w stylu Carmageddon).
CzlowiekKukurydza nie, niech lepiej zrobią grindówkę gdzie będziemy dropić lepszą broń z mobka by przejść kolejną mapkę 😉
Jedno jest pewne. Cel został osiągnięty, tzn. gada się o Valve i hl3 😉 Co do pliczków to równie dobrze może to być troll z ich strony co sprawdzenie czy graczom się podoba taka opcja z hl3 jako RPG, ponieważ z ich strony nie ma oficjalnego oświadczenia (jak mniemam).Ja mam wielką nadzieję że swoją twórczością ponownie pozytywnie nas zaskoczą, a są ku temu powody.|Tworząc HL2 mieli sporo odwagi aby wywalić kawał fabuły 50-75% a co za tym idzie także levele (wyciek hl2 pewnie też był tego przyczyną).
Przecież Valve już nie pierwszy raz w tej sposób trolluje(całkiem nie dawno „znaleziono” jakieś pliki w aktualizacji CS:GO, dotyczące rzekomych mikropłatności), nie wierzcie w nic co tam jest napisane 😉
Miało być „(…)w ten sposób trolluje(…)”.
Taa… Na HL3 poczekamy sobie dłużej niż na DNF. Oby tylko efekt końcowy był lepszy…
RaiL a to w tej grze nie ma mikropłatności? Skiny, muzyczki, skrzynki, klucze jak dla mnie są mikropłatnościami
@Dj Ogi: z całym szacunkiem dla DN3D, drugi Half Life ma jednak więcej potencjału pod kątem stworzenia kontynuacji. Poza tym marka jest w rękach oryginalnych twórców, a jak było z Dukiem dobrze wiemy… Mnie tylko zastanawia, jak długo można nakręcać hype wokół trójki (o ile faktycznie projekt nie został porzucony), bo chociaż HL2 starzeje się bardzo godnie, to jeszcze parę lat i młodsi gracze nie będą wiedzieli co to jest ten cały Half Life…
@Airoder Miałem na myśli między innymi to: http:www.cdaction.pl/news-31611/counter-strike-global-offensivebeda-miktrotransakcje-valve-w-okrutny-sposob-zartuje-z-fanow.html, oraz kilka innych wcześniejszych, temu podobnych, „żarcików” Valve. Wszystkie tego typu wycieki z Valve to tzw. „wycieki kontrolowane” i mniejszy lub większy trolling.
@RaiL i gdzie w tym newsie widzisz troll? Chyba nie grasz w cs’a. Wlasnise tak wygladaja operacje ktora pierwsza wyszla pod koniec owego 2013 roku wiec owy „troll” sie sprawdzil i sam to kupuje bo sie zwraca a nawet zarabiam 😉
Także niedawno w RUST po małej aktualizacji na szafach pojawiła sie karteczka doklejona z info: „Relese date Rust BETA => hl3” (gdzie hl3 Garry niechlujnie narysował logo hl3)
http:www.cdaction.pl/news-28920/half-life-3-nowa-porcja-plotek-otwarty-swiat-questy-premiera-po-2013-skyrim-z-bronia-palna.html Parę lat temu już o tym wspominano.
Eh… Gdyby historia była zakończona to bym kompletnie zlewał na to czy kolejny HL wyjdzie, czy nie wyjdzie. Chciałbym po prostu zobaczyć kiedyś koniec.
@smyntek|Jak tak to ok, myślałem, że jednak tego nie wprowadzili. Tyle tylko, że sporo wcześniejszych trolli się nigdy nie sprawdziło. Choćby rzekome przecieki z Ricoshet 2, mające zwiastować HL3, czy kilka podobnych wcześniej, których już nie pamiętam. Także wszelkie „przecieki” z Valve należy IMO traktować z dużym dystansem.