System Shock: Shodan znów na chodzie, dziecino!

Praszczur Deus Eksa i Bioshocka to tytuł tyleż kultowy, co w roku pańskim 2015 niezbyt grywalny. Nawet pomimo wydania „edycji rozszerzonej”, gra straszy dziś niską rozdzielczością, kiepskim sterowaniem i topornością rozgrywki. Night Dive Studios, małe studio skupione na restauracji dawnych legend (uprzednio firma przetarła ścierką do kurzu serie Wizardy i Tex Murphy, a także kultowe I Have No Mouth, and I Must Scream) zapowiedziało właśnie, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie.
Po raz pierwszy w historii działalności, developerzy tworzą „kompletny rimejk”, który w bliżej niesprecyzowanej przyszłości stawi się na pecetach i (przypuszczalnie) konsolach nowej generacji. To zresztą nie koniec dobrych wieści – Night Dive współpracuje w tym celu z Robertem Watersem, z którego szkicowników wyszły grafiki koncepcyjne wykorzystane w oryginalnej grze.
A chociaż nie ma sensu robić sobie przedwczesnych nadziei… nie jest wykluczone, że odswieżenia stanie się podstawą do stworzenia pełnoprawnej części trzeciej! Tak przynajmniej twierdzi odpowiedzialny za finanse Night Dive Larry Kuperman, zastrzegając, że wymagałoby to zaangazowania większego wydawcy (ponoć studio prowadzi w tym celu rozmowy biznesowe).
Odjazd! Hype-train ma prawo ruszyć z pełną szybkością.
Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “System Shock: Shodan znów na chodzie, dziecino!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
System Shock doczeka się pełnokrwistego rimejku, STOP! Są szanse na część trzecią, STOP!
;O
Mam poważne wątpliwości co do talentów Night Dive, chociażby dlatego, że Wiz 6-8 i bez ich pomocy doskonale działa pod windows 7 i 10. Raczej nic dobrego z tego nie wyjdzie.
https:www.youtube.com/watch?v=eEQReLZJXJQ
https:www.youtube.com/watch?v=eEQReLZJXJQ
Naleze do grona ludzi ktorzy wola stare gry niz ich rimejki niewazne jak dobrze zrobione. Milo zobaczyc w tym filmiku ze staraja sie dodac cos od siebie jak np te porzuszajace sie sciany chyba ze byl to rodzaj trailera i nie znajdzie sie ten element w pelnym rimejku co byloby zle. tTlko zeby nie przesadzili z tymi transformujacymi sie scianami. Co do grafiki specjalnego wrazenia na mnie nie robi i chyba wolalem ta z oryginalnej gry. Bardziej podnieca mnie ewentualnosc czesci 3ciej nawet na CryEnginie.
Oni rimejkują część pierwszą czy drugą? Czy może obie : D Historię i mechanikę mają, ale tak czy siak odbudowa tego wszystkiego na dzisiejszym silniku to wyzwanie. Co do części trzeciej, cóż pożyjemy zobaczymy, pewnie zrobią kickstarter, wtedy zobaczyliśmy co mają na myśli|Btw to co wrzucił @konsky to tylko fanowskie odtworzenie jednej sceny
Och, znowu spotkać Shodan byłoby (nie)miło!
@Papkin Nie sprecyzowałeś o której części remake chodzi. Proszę, zrób update newsa i napisz to. 😉 Co do newsa: jeśli chodzi o jedynkę – bardzo się cieszę, bo ostatnio próbowałem i mechanika mnie przerasta trochę; a jeśli chodzi o dwójkę – osobiście nie widzę jeszcze potrzeby rimejkowania, bo IMO gra wygląda nieźle jak na swoje lata i ma tyle klimatu oraz grywalności, że żeby jej nie zepsuć należałoby jedynie polepszyć jakość grafiki i dźwięku, nic więcej (choć będzie płacz, że np. brak obsługi pada itd.)
Krótko : O MY GOD !
Powitajmy brawami Shodan, najlepszego villaina w historii gier komputerowych!
W końcu szansa na dobrą grę z „Shock” w tytule.