29.01.2016
Często komentowane 28 Komentarze

Valve banuje serwery CS:GO, na których gracze mieli dostęp do niestandardowych skórek

Valve banuje serwery CS:GO, na których gracze mieli dostęp do niestandardowych skórek
No dobrze, ekonomia gry zarabiającej 200 milionów rocznie jest ważna, ale co z aktualizacjami?

W lipcu 2015 roku zespół odpowiedzialny za prace nad CS:GO wysunął do właścicieli serwerów społecznościowych prośbę o „zaprzestanie oferowania usług fałszujących zawartość profilu bądź ekwipunku graczy”, czytaj – pozbycia się modyfikacji, które pozwalały graczom wypróbowywać skórki, ktorych nie posiadali. Valve ogłosiło właśnie, że wszyscy operatorzy serwerów, którzy nie dostosowali się do tej prośby, mają odtąd wyłączone GSLT (Game Server Login Tokens) i otrzymują dożywotni zakaz ich tworzenia. Jeśli chcą stworzyć nowe tokeny logowania na serwery, będą musieli założyć nowe konta.

Jakie jest tego uzasadnienie? Regulamin mówi między innymi o „zakazie udostępniania graczom niestandardowych modeli i/lub skórek broni, które nie istnieją w ekosystemie CS:GO” ze względu na „dewaluację ekwipunku i/lub stanu matchmakingu”. Czytaj – nie masz co liczyć na to, że nawet na swoim serwerze pobawisz się wyglądem broni, bo zagraża to związanym ze skinami przychodom firmy Gabe’a Newella. Teoretycznie można to bronić typowymi hasłami w stylu „wielkie firmy muszą dbać o swoje interesy”, ale Valve zawsze chlubiło się reputacją organizacji będącej za pan brat z fanatykami modyfikowania gier, a serwery społecznościowe służyły głównie do nietypowych zabaw (posiadacze cennych skinów i tak spędzają czas głównie na oficjalnych serwerach). Ta decyzja na pewno nie przysporzy im fanów – zwłaszcza, że społeczność już jest poirytowana brakiem nowych operacji czy sensownych aktualizacji w ogóle (w ostatnim roku było ich zaledwie kilka, a ostatnia była zupełną porażką).

No cóż – au revoir, custom skiny i liczne custom serwery.

28 odpowiedzi do “Valve banuje serwery CS:GO, na których gracze mieli dostęp do niestandardowych skórek”

  1. No dobrze, ekonomia gry zarabiającej 200 milionów rocznie jest ważna, ale co z aktualizacjami?

  2. pamiętam czasy kiedy wszelkie dodatki i pierdolki były darmowe xD serio…

  3. wielki0fan0gier 29 stycznia 2016 o 12:10

    Ciekawe niby w jaki sposób Valve wykryje, czy wgram na dedykowany serwer (nie na moim PC, bo to wydaje mi się możliwe do zrobienia), który obsługuje setki kopii CS:GO, plugin umożliwiający zmianę skórek czy modeli noży. Straszenie i ewentualnie możliwe działanie na terenie USA – wierzę. Ale do Polski mają daleko i bez ciekawego dla polskich władz skryptu (który skanowałby komputer w poszukiwaniu pewnego kodu i blokowałby jego wykonywanie w danych grach, teraz mowa o CS:GO…) moim zdaniem nie dadzą rady.

  4. wielki0fan0gier 29 stycznia 2016 o 12:15

    A nawet, jeśli da radę – dobrze rozumiem – że jeden użytkownik może zablokować 1000 kont jednocześnie (dane z serwisu Pukawka) i inni też nie pograją? Będzie ciekawie…. Brawo Valve. Nareszcie ta firma strzeliła sobie w stopę niczym EA, którą coraz bardziej szanuję. 🙂

  5. 1. Banuje jedynie za skórki DOSTĘPNE w grze. Czyli jak dodasz jakieś zrobione przez społeczność nie ma problemu, ale gdy jakiegoś karambita tiger tooth, to ban leci.|2. Ban jest na token, valve wprowadziło tokeny, bo kiedyś banowało całe ip, i serwerownie typu pukawka miały zbanowane całe ip czyli kilka do kilkunastu serwerów. Teraz banują wszystkie tokeny na koncie.

  6. 1. Banuje jedynie za skórki DOSTĘPNE w grze. Czyli jak dodasz jakieś zrobione przez społeczność nie ma problemu, ale gdy jakiegoś karambita tiger tooth, to ban leci.|2. Ban jest na token, valve wprowadziło tokeny, bo kiedyś banowało całe ip, i serwerownie typu pukawka miały zbanowane całe ip czyli kilka do kilkunastu serwerów. Teraz banują wszystkie tokeny na koncie.

  7. Kupiłem CS GO pograłem tydzień, wróciłem do 1,6. Swoją drogą rzecznicy praw konsumenta powinni końcu wziąć się za gry komputerowe bo ilość przekrętów i debilizmów w branży rośnie z roku na rok.

  8. Kasa musi się zgadzać. HL3 potwierdzony.

  9. @martius5 < Ja też :F a dodatki płatne dodawały dodatkową zawartość grze fabularną i było to opłacalne by na taki dodatek wydać kasę... a nie za jakieś skiny :F

  10. W pewnym sensie jestem wstanie zrozumieć, ze nie chcą, aby na prywatnych serwerach korzystali ze skórek za darmo (tzn tych co tam sprzedają). Jednak z drugiej strony jeśli ktoś się przyzwyczai do pewnego wyglądu broni to nie będzie chciał go mieć na stałe? Zresztą valve zamiast w końcu zrobić H3, to niszczy CS’a. Więcej tam ludzi farmiących skiny niż normalnych graczy i dawno wygląda jak tytuł f2p. Szkoda, z roku na rok wielkie firmy coraz bardziej pokazują gdzie mają graczy.

  11. To co się ostatnio dzieje z „ekonomią” CS-a sprawia, że zaczynam krzywo patrzeć na firmę, którą zawsze oceniałem (jak na korpo) pozytywnie.

  12. No bo kto to widział żeby ludzie dostawali za cos darmo, nawet jeśli tylko na chwilę i na jakimś śmiesznym serwerze, my nie są jacyś socjaliści i inni bandyci, kase trza zedrzeć za wszystko bez względu na tłumaczenia, nawet jesli to skórka która grafikowi zajęła 5 minut, bo tylko kolory pozmieniał w standardowym modelu 😛 A czego innego się można spodziewac po korporacjach, oni tego nie robią dla naszej zabawy 😛

  13. Dziwie się ludziom, którzy grają w CS GO, w dobie Rainbow Six Siege?! Ta gra miażdży CSa, a już wogóle nie pojmuję tak wielkiego biznesu związanego z malowaniem broni?! Dla mnie to jest ewenement na skalę światową!

  14. @archi1 |1) CS:GO jest na rynku od paru lat, a sam CS już ponad dekadę.|2) Kwestia popularności, ze względu na to jak rozwinięta jest e-sportowa scena CS:GO.|3) Popularność wśród wszelkiej maści streamerów, youtuberów|4) „Malowanie broni” pomogło uratować CS:GO i powiększyć budżet na nagrody. |Jednak Valve zagubiło się gdzieś po drodze i teraz prowadzi do destrukcji, zamiast zajmować się poważnymi zmianami.

  15. @archi1|Rainbow Six Siege jest robiony pod konsole.

  16. Nie rozumiem czemu Valve tak głupio tlumaczy swoją decyzję „dewaluację ekwipunku i/lub stanu matchmakingu” serio? Jak dawanie graczom do wyboru np. złotego noża na jakimś randomowym serwerze na deathmatchu może jakoś wpłynąć na „dewaluację ekwipunku i stan matchmakingu”? Że niby ktoś powie „Nie kupię skinów bo na tamtym serwerze mogę sobie wybrać jaki chcę” I zmiana stanu matchmakingu to nawet ciekawsza sprawa bo tutaj nawet nie mam pojęcia o co mogło im chodzić.

  17. wielki0fan0gier 29 stycznia 2016 o 19:36

    Próba sił. Jeśli przejdzie, Valve będzie mogło zrobić już wszystko. A protestów użytkowników nie ma. Na forach Steam Valve ma nawet poparcie, gdyż „6 miesięcy temu było ostrzeżenie, więc nic w tym złego, że poleciały bany”. Po pewnym czasie prowadzenia takiej polityki pewnie powstanie alternatywny Counter-Strike na lepszym silniku, z prostszym edytorem do tworzenia contentu.

  18. @matipro|Pod konsole, czy nie pod konsole, gra IMO jest bardziej wymagajaca od CS: GO, a i mapki sa bardziej skomplikowane.

  19. Ale zaraz, moment… Valve zabrania używania zawartości tworzonej przez graczy, czyli modów, tak? A czymże innym był CS, jak nie modem do HL? ;> Śmiechłem.

  20. Jak dla mnie to jest chore, aby wydawać ileśtam$ za marną teksturę na broni a potem się tym podniecać. A potem czyta się: „oooo! mam tęczowy nożyk, który działa jak zwykły nożyk, tyle że za ten tęczowy wydałem 1000$ i jest ładny”. Jak dla mnie jest to sprzedawanie guano w ładnym papierku… no ale podludzie się na to łapią.

  21. @zigor1|Koledze aż tak spieszy się na wakacje od forum CDA? 😉 Wszystko ładnie, przedstawiłeś SWOJĄ opinie na ww. temat, ale z podludźmi stanowczo przesadziłeś.

  22. Rainbow six? Naprawdę? To jest ubisoft nie nauczyłeś się niczego? Za miesiąc co? DLC! Skinów nie musisz mieć, ale już mapy przydałyby się do gry.

  23. 200 mln rocznie na takim badziewiu?! Elektroniczna rozrywka sięgnęła dna 🙁

  24. Valve wycofało się z tej decyzji: https:www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/43akqo/valve_has_reversed_their_decision_on_custom_models/ . Może jakiś update?

  25. Valve wycofało się z tej decyzji. Wypadałoby napisać sprostowanie.|https:www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/4378gz/valve_clarifies_that_custom_weapons_arent_allowed/czgqsxk

  26. „To jest ubisoft nie nauczyłeś się niczego?”|Cóż, takie podejście jest głupie.@zigor1 ja za słowo podludzie zgarnąłem ostrzeżenie, więc…

  27. smyntek – chłopie jak na razie UBISOFT odnośnie R6S to istna świętość! Słuchaja graczy, robią wszystko aby grało się lepiej, co widać! Do tego stworzyli season pass, ale nic nie wnoszący do gry! Poza 7 dniowym wcześniejszym dostępem do nowych operatorów! Poza tym wszystko oprócz malowań wszyscy dostają za free! DLC nic nie wnosi, a resztę mają wszyscy, kupiłem SP tylko dla tego aby dać im zarobić! Bo stworzyli ekstra grę! A i 7 dni wcześniej pogram nowymi dwoma.

  28. Mapy dają za darmo, operatorów także, zanim walniesz głupotę, poczytaj troszkę o Rainbow Six’ie. Jak już wspomniałem R6S miażdży CSa! Na każdym kroku! Ale że CS jest po 20zł, to gra w niego najwięcej ludzi (zwłaszcza młodych podnieconych po Youtuberach) Ale mamy za to także Overwatche i inne pierdoły związane z cziterami, bo 20zł nie szkoda, ale 160 jak na razie boli, więc cziterów ni ma:) Oby R6S był jak najdłużej powyżej 160zł, do tego jestem świadkiem jak kilkukrotnie wywaliło kogoś za oszustwo.

Dodaj komentarz