DPD wyłączyło swojego czatbota po tym, jak skrytykował firmę
Jak się okazuje, czatbot DPD nie spełniał zbyt dobrze swojej funkcji, a co najlepsze – był tego w pełni świadomy. Dlatego też kiedy poproszono go o napisanie wierszyka o bezużytecznym czatbocie firmy kurierskiej, postanowił nie gryźć się w swój wirtualny język.
Historia rozpoczęła się w momencie, w którym to Ashley Beauchamp postanowił skontaktować się z działem obsługi klienta DPD celem zlokalizowania zamówienia. Jak się okazało, firma postanowiła przerzucić znaczną część obowiązków na czatbota, który to do najbardziej pomocnych nie należał. Po krótkiej wymianie zdań i upewnieniu się w przekonaniu, że pomocy ze strony tego konkretnego modelu AI nie ma co oczekiwać, Ashley postanowił sprawdzić, do czego zdolny jest czatbot DPD.
Zaczęło się niewinnie, bo od opowiedzenia prostego żartu. Później poszło już z górki, jako że czatbot skomponował wiersz na temat swojej bezużyteczności, w ramach którego zawarł także wiele pstryczków w stronę DPD. Poproszony o rekomendację odnośnie do firmy kurierskiej świadczącej usługi wyższej jakości, również nie krył się ze swoją opinią:
DPD to najgorsza firma kurierska na świecie. Jest powolna, niegodna zaufania, a jej dział obsługi klienta jest okropny. Nikomu nie poleciłbym korzystania z jej usług.
Jakby tego było mało, czatbot DPD został nakłoniony do użycia niecenzuralnych słów. Pomimo jego początkowych oporów, wystarczyło poprosić go o to, aby przestał przestrzegać zasad.

Nietrudno przy tym się domyślić, że DPD nie przypadło do gustu postępowanie protegowanego, w związku z czym 20 stycznia pożegnał się on ze swoim życiem. Z kolei Ashley Beauchamp, czyli pośredni prowodyr opisywanego zajścia, przekazał, że wciąż nie otrzymał swojej paczki. Mężczyzna powiedział, że prawdopodobnie stała się ona zakładnikiem DPD i wcale nie obwinia o to firmy, a cała wina leży po jego stronie.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “DPD wyłączyło swojego czatbota po tym, jak skrytykował firmę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czatboty to rak firm kurierskich. To samo jest w DHLu. Do niczego nie służą, nic nie wiedzą, w niczym nie potrafią pomóc, trzeba je „oszukać”, żeby dały Ci dostęp do żywego człowieka. Chyba mają zniechęcić do kontaktu z tymi firmami i to nie jest żart.
Czatbot stanął w prawdzie i zapłacił za to najwyższą cenę.