Cliff Bleszinski pobłogosławił fanowski remaster pierwszego Unreala. „Młodsi gracze powinni wiedzieć, że Unreal to nie tylko silnik”

Nie macie wrażenia, że obecnie brakuje wysokobudżetowych strzelanek nastawionych na rozgrywkę dla pojedynczego gracza? Jeden Doom: The Dark Ages wiosny nie czyni, a od premiery ostatnich odsłon Wolfensteina, Metro Exodus czy Titanfalla 2 minęły już długie lata. Cykl Far Cry stawia z kolei na eksplorację olbrzymich map, Stalker 2 do tej pory jest zbugowany, a Call of Duty czy Battlefield traktują kampanie singleplayerowe jako kilkugodzinne przystawki do głównego dania – trybów sieciowych.
Być może właśnie dlatego coraz więcej graczy sięga nie tylko po boomer shootery w stylu Prodeusa i Project Warlock, ale także po odświeżone klasyki. Na wiosnę głośno zrobiło się o Half-Life 2 RTX, a w sierpniu otrzymaliśmy grywalne demo upiększonego Unreala. RTX Remix to jednak nie jedyne odświeżenie kultowej strzelanki Epica – inny zespół fanów pracuje nad Unreal Redux, który ostatnio został nawet pobłogosławiony przez twórcę oryginalnej wersji gry, słynnego Cliffa Bleszinskiego.
Bleszinski wyznał na X-ie, że gdy opuszczał Epic, jego ostatnimi słowami były: „Proszę, stwórzcie remaster pierwszego Unreala”. Twórca opublikował również najnowszy zwiastun wspomnianego Reduksa, dodając, iż wygląda on naprawdę dobrze. Według Bleszinskiego wreszcie nadeszła pora, by nowe pokolenie graczy zdało sobie sprawę, że Unreal to nie tylko silnik, ale też kultowa gra. Nie zapominajmy także, że oryginalny Unreal z 1998 roku był pierwszym tytułem, który otrzymał maksymalną ocenę w magazynie CD-Action.