Zapowiedź „Gry, które trzeba znać. Perełki, crapy i średniaki”. Preordery w promocyjnej cenie!

Zapowiedź „Gry, które trzeba znać. Perełki, crapy i średniaki”. Preordery w promocyjnej cenie!
Łukasz "Moraś" Morawski
Już teraz możecie składać zamówienia przedpremierowe na ostatni tom naszej książkowej serii. Sprawdźcie, co znajdziecie w środku.

Jak ten czas szybko leci… Dopiero co w redakcji jaraliśmy się zapowiedzią pierwszego tomu „Gier, które trzeba znać”, a tu już zmierzamy do finału tej przygody. Pracy nad książkami mieliśmy od groma, ale czuję, że było warto, nawet jeśli nie udało się uniknąć drobnych błędów. Niemniej przygotowaliśmy aż 1600 stron wypełnionych wysokiej jakości tekstami, przyglądając się tym samym setkom produkcji – zarówno tym starszym, wydanym w latach 90., jak i współczesnym.

Podoba mi się to, że choć każdy z tomów został oparty na tych samych założeniach, to jednak poszczególne wydania mają swój unikatowy charakter. I tak samo jest w „Perełkach, crapach i średniakach”. W dalszym ciągu trzymaliśmy się podziału na dwustronicowe (z paroma wyjątkami) teksty o grach, lecz tym razem posegregowaliśmy je według ciekawych – lekko kontrowersyjnych? – kategorii. Naturalnie na warsztat wzięliśmy tytuły, o których nie pisaliśmy w poprzednich książkach.

Przedsprzedażowa promocja

Oficjalna premiera czwartego tomu odbędzie się 10 grudnia bieżącego roku. Ale czy nie lepiej zamówienie złożyć już dzisiaj? Pewnie, że lepiej! Osoby, które zamówią „Gry, które trzeba znać. Perełki, crapy i średniaki” w preorderze mogą liczyć na promocyjną cenę 89 zł. Koniecznie zajrzyjcie na sklep.cdaction.pl lub na Allegro.

A co jeżeli o naszych książkach dowiedzieliście się dopiero teraz i chcielibyście zamówić całą kolekcję za jednym zamachem? Żaden problem! Z myślą o takich czytelnikach przygotowaliśmy pakiet składający się z czterech tomów – również dostępny niższej cenie. Więcej szczegółów znajdziecie w naszym sklepie.

Szczegóły czwartego tomu

Gry wideo mają wiele twarzy. Różnią się nie tylko gatunkiem, oprawą wizualną czy fabułą, ale także jakością. Jedne są lepsze, drugie gorsze, a trafiają się też takie, które mimo niedoskonałości potrafią zaskarbić serca odbiorców. W czwartym tomie postanowiliśmy przyjrzeć się tym obliczom elektronicznej rozrywki, pokazując przy okazji, że nawet uwielbiane przez graczy klasyki miewają problemy, a źle ocenianym produkcjom nie brakowało zalet.

Perełki to dzieła, które nie tylko musicie znać, ale przede wszystkim powinniście w nie zagrać. Bez względu na to, czy ich premiery odbyły się w ubiegłym stuleciu, czy raptem kilka lat temu. Udowadniamy, że choć wydaliśmy już trzy tomy obejmujące łącznie kilkaset gier, nadal jest o czym pisać. Wartościowych tytułów po prostu nigdy nie brakowało.

Crapy to gry, które nas rozczarowały. Większość z nich zapowiadała się naprawdę dobrze, ale ostatecznie nie sprostała naszym oczekiwaniom. Czasami wynikało to z fatalnego stanu technicznego, niekiedy problem leżał w zmarnowaniu potencjału popularnej marki, innym razem plany twórców okazały się zbyt ambitne, jak na ich umiejętności. Niemniej nawet niektóre słabe produkcje warto znać, ponieważ dzięki nim możemy zrozumieć, z jakimi wyzwaniami mierzy się ta branża oraz jak trudne jest robienie gier, nawet jeśli mogłoby się wydawać, że niektórych projektów po prostu nie da się zepsuć.

Średniaki z kolei to dzieła niebezpiecznie balansujące pomiędzy perełkami a crapami. Czasami bywa tak, że nawet jeśli jakiś tytuł niedomaga ze względu na warstwę techniczną, to jest w stanie wybronić się ciekawą fabułą bądź unikatową wizją świata przedstawionego. Dlatego zebraliśmy nasze ulubione gry „na siódemkę”, aby pokazać wam, że nie zawsze wszystko musi działać idealnie, aby można było się dobrze bawić.

Oprócz tego znajdziecie tu przegląd produkcji opartych na filmach, książkach bądź komiksach, a także gry, które w ciekawy – często bardzo oryginalny – sposób rozwijały już znane marki. I jak łatwo się domyślić, wszystkie te tytuły korzystające z popularnych licencji, spin-offy czy rebooty również wpisują się w motyw przewodni ostatniego tomu „Gier, które trzeba znać”. Bo wszystko może być perełką, crapem lub średniakiem – często to my sami musimy zdecydować, jaką łatkę przypniemy konkretnemu dziełu.

W skrócie: na 400 stronach znajdziecie przegląd prawie 130 gier konsolowych i pecetowych, omówienie ok. 40 serii gier z różnych generacji, a także artykuły tematyczne. Książka „Gry które trzeba znać. Perełki, crapy i średniaki” zostanie wydana – tak samo jak poprzednie tomy – w twardej oprawie w formacie 175 x 240 mm.