Anno 117: Pax Romana to nie tylko budowanie miast. Nauka, religia, dyplomacja i wojna na 12-minutowej rozgrywce

Debiut Anno 117: Pax Romana zbliża się wielkimi krokami, a doniesienia osób, które miały już styczność z grą, sugerują, że fani budowania miast mają na co czekać. Na łamach cdaction.pl swoimi wrażeniami z Pax Romany podzielił się również Daniel Szczepankiewicz. Według niego nadchodząca odsłona Anno nie próbuje rewolucjonizować sprawdzonych rozwiązań – zamiast tego gracze najpewniej otrzymają mądre rozwinięcie tego, za co pokochali tę serię.
Oczekiwanie na premierę powinien umilić najnowszy, 12-minutowy fragment rozgrywki opublikowany niedawno przez Ubisoft. Trailer rozpoczyna się krótkim wstępem, w którym zaprezentowano początek zabawy. Tworzenie nowego miasta zaczyna się od zacumowania na dzikiej wyspie i zbudowania portu handlowego. Następnie możemy rozpocząć pozyskiwanie drewna oraz budowę osiedli mieszkaniowych i podstawowej infrastruktury. Ubisoft podkreśla, że dostępne w grze surowce odpowiadają rzeczywistym krainom geograficznym – w rejonie Lacjum skupimy się na uprawie lawendy i winorośli, a w Albionie postawimy na rybołówstwo i zbiory trzciny.
Dalsza część trailera prezentuje drzewka rozwoju nauki i technologii. Nasze wybory będą miały bezpośredni wpływ na rozgrywkę – przykładowo: odblokowując studnię, zyskamy nowy sposób zabezpieczenia przed pożarami. Anno 117: Pax Romana zaoferuje nie tylko 150 różnych odkryć, ale też bonusy zdobywane za punkty wiary. Czcząc Marsa – rzymskiego boga wojny – obywatele włożą całe serce w produkcję dóbr wykorzystywanych przez wojsko, zwiększając tym samym nasz potencjał militarny. Wyznając Eponę (celtycką boginię i opiekunkę zwierząt), zwiększymy ilość materiałów pozyskiwanych z hodowli. Z kolei Ceres wpłynie na żyzność ziem, co przełoży się na lepsze plony. Bóstw jest znacznie więcej, a każde z nich może wzmocnić inne gałęzie gospodarki.

CD-Action Horrory
Końcówka udostępnionego przez Ubisoft gameplayu dotyczy dyplomacji, wojny i multiplayera. Żadna prowincja nie jest samotną wyspą, a to, jak układają się nasze relacje z innymi, ma realny wpływ na dobrobyt obywateli. Każdy konkurent, partner handlowy czy wróg ma własne ambicje i reaguje na działania gracza. Bitwy koncentrują się na jednostkach lądowych – każda z nich ma swoje mocne i słabe strony. Nie bez znaczenia może okazać się również siła naszej floty. Poszczególne systemy gry zazębiają się ze sobą – jeśli opieramy armię głównie na okrętach, warto zwrócić się o opiekę Neptuna, rzymskiego boga mórz i wód. Anno 117: Pax Romana umożliwi również wznoszenie rozbudowanych fortyfikacji obronnych.
Wszystko to trafi w ręce graczy już 13 listopada. Anno 117: Pax Romana ukaże się na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S