Gothic Remake zdaje się być faktycznie lepszy? Twórcy zaprezentowali zmiany w systemie walki
Jedno muszę przyznać twórcom Gothic Remake. Po prezentacji jakiegoś elementu gry, po której jestem załamany i nie chcę odświeżenia klasyka, podobnie zresztą jak i część graczy, Alkimia Interactive wyciąga wnioski i w błyskawicznym tempie naprawia to, co rzeczywiście wypadło słabo.
Tym razem trafiło na system walki. Problemem były jednak nie tylko niezwykle ociężałe animacje, czy też brak płynności w walce, lecz także na przykład kiepska praca kamery przy oznaczaniu głównego celu. Na oficjalnym Discordzie Gothic Community pojawił się oficjalny komunikat zapraszający do zapoznania się z devblogiem na Steamie dotyczącym walki.
Z niego dowiemy się, jak wiele rzeczy zostało zmienionych, naprawionych i usprawnionych. A co więcej, to nie są tylko puste słowa, ponieważ wszystko jest podparte serią filmów na platformie YouTube, gdzie możemy zobaczyć bezimiennego bohatera radzącego sobie lepiej w walce, niż było to w demie z sierpnia.
Przyśpieszono animacje walki, jak również wymieniono te od mistrzowskiego poziomu posługiwania się bronią dwuręczną, upłynniono przejście z ruchu do walki, postać już dłużej nie „ślizga się” po powierzchni, gdy wymachuje mieczem, usprawniono wykonywania kombinacji ataków i zmieniono jeszcze parę innych rzeczy, które w zasadzie mają sprawić, że walka może się okazać całkiem znośnym elementem. Liczymy na więcej takich pozytywnych informacji dotyczących nadchodzącego odświeżenia klasyka. Premiera na początku 2026 roku.
