Skyblivion opóźniony! The Elder Scrolls IV: Oblivion na silniku Skyrima przeniesione na przyszły rok

Skyblivion opóźniony! The Elder Scrolls IV: Oblivion na silniku Skyrima przeniesione na przyszły rok
Avatar photo
Szymon "Simon_Said" Szkucik
„Ze smutkiem muszę ogłosić, że nasz plan wydania Skyblivion w tym roku nie jest już dłużej możliwy.”

Skyblivion to jedna z najbardziej ambitnych modyfikacji do The Elder Scrolls V: Skyrim, której celem jest przeniesienie całej poprzedniej odsłony, czyli Obliviona, na silnik Creation Engine, który napędzał przygody Smoczego Dziecięcia. Mowa jednak o nie zwykłym przerzucenie zasobów, a o stworzeniu wszystkich modeli przedmiotów czy świata oraz licznych nowych funkcjonalności od zera!

W 2023 roku mogliśmy zobaczyć ambitny zwiastun sugerujący premierę w 2025. Po drodze nie brakowało wielu aktualizacji, a gameplay z września tego roku mógł sugerować, że dzieło ujrzymy niebawem. Jednak z racji tego, że do końca roku zostało już niewiele, mogliśmy spodziewać się, jakie wieści nadejdą z obozu modderów. Pomijając zwykłe przeprosiny, Rebelzize, główny twórca, podzielił się też generalnym postępem, pokazując, co zostało już ukończone, a co jeszcze wymaga doszlifowania.

Mapa świata została już w pełni skończona, a na stronie Skyblivion można zobaczyć ją w interaktywnej formie, pozwalającej na bliższe zapoznanie się z terenami gry. Podobnie jest z lochami, wnętrzami budynków, miastami i im podobnymi, choć autor zaznacza, że do Cesarskiego Miasta czekają jeszcze na assety. To, co wymaga dalszej uwagi, to dokończenie navmeshu, czyli siatki, po której poruszają się postacie niezależne w świecie. Dodano też informację, że lokację będą też dużo bardziej zaludnione względem oryginału.

Prawie wszystkie modele broni, pancerzy, amuletów zostały ukończone, a artyści 3D skupiają się głównie na tworzeniu mniej istotnych modeli i poprawianiu tych z samego Skyrima, żeby bardziej pasowały do moda. Implementacja zadań idzie bardzo dobrze, ale ze względu dokańczanie Cesarskiego Miasta spowolniło ekipę. Za to większość systemów w rozgrywce, jak np. craftingi, jest już w większości gotowych.

Gigantycznym problemem ma być finalny przerywnik ukazujący walkę Akatosha z Mehrunesem Dagonem, gdyż animacja zajmuje bardzo dużo czasu i twórca prosi o ewentualne wsparcie. W dalszym wsparciu Skybliviona, poza oczywiście dodaniem DLC i łataniu błędów, twórcy chcą wprowadzić kilka nowych systemów jak tworzenie zaklęć, walkę pod wodą, czy wspomniany wcześniej reskin UI. Rebelzize bardzo też liczy na to, że powstałe mody do Skyblivion okażą się na tyle dobre, że będzie można je zintegrować na stałe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *