Wyczekiwana cyberpunkowa platformówka w końcu z datą premiery. Po kilku latach opóźnień wkrótce zagramy w Replaced
Dobre wieści dla fanów platformówek. Cyberpunkowy tytuł studia Sad Cat Studios otrzymał wreszcie datę premiery – będzie to 12 marca 2026 roku.
Szczęśliwa to wiadomość, bo grę tę zapowiedziano już cztery lata temu. Niestety, mamy do czynienia z wojną na Ukrainie, co zmusiło Sad Cat do relokacji studia. Pierwotnie znajdowało się ono właśnie tam i na Białorusi, przeniosło się jednak na Cypr (podobnie zrobił rosyjski Owlcat Games, choć nie wszyscy wierzą, że zerwał całkowicie relacje z rosyjską władzą). To jednak sprawiło, że premiera gry została znacząco opóźniona. Przestój był na tyle duży, że twórca przestał to nawet komentować.
Datę premiery ogłoszono na nowym zwiastunie, który w ciągu doby zebrał dziesiątki tysięcy wyświetleń i tysiące reakcji w mediach społecznościowych. W dwuminutowym nagraniu widzimy częściowo zdewastowane ulice amerykańskich miast i miasteczek, ruiny, maszyny, latające policyjne samochody i pędzący pociąg. I po wszystkim tym poruszamy się sami, naturalnie!
Reżyser gry, Yura Zhdanovich, nie kryje ulgi.
„To wspaniałe uczucie móc w końcu ustalić datę premiery Replaced. To żaden sekret, że zajęło nam to dłużej, niż zakładaliśmy, dlatego chcemy podziękować wszystkim za ich cierpliwość i wsparcie. Nie możemy się doczekać, aby 12 marca wynagrodzić wam to oczekiwanie!”
Akcja Replaced rozgrywa się w alternatywnej wersji USA lat 80. XX wieku, gdzie Stany Zjednoczone same zdetonowały bomby atomowe na własnym terytorium pod koniec II wojny światowej. Świat w odpowiedzi pogrążył się w chaosie, a Phoenix-City stało się enklawą korporacji Phoenix Corporation. Naturalnie jest to miejsce, gdzie biedni są uciskani (i stanowią cenne źródło organów), bogaci natomiast pławią się w luksusie.

Gracz wciela się w R.E.A.C.H., sztuczną inteligencję, która została uwięziona w ludzkim ciele. AI ta próbuje przyzwyczaić się do życia w ludzkim, skorumpowanym społeczeństwie. Za jej sprawą poznamy więc tę alternatywną rzeczywistość – i według opisu gry zrozumiemy, że wszystko ma swoją cenę.
