rek

Bethesda może lada moment ujawnić remake Obliviona. Produkcja ma powstawać na Unreal Engine 5

Bethesda może lada moment ujawnić remake Obliviona. Produkcja ma powstawać na Unreal Engine 5
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Czy to będzie koniec Bethesdowych bugów?

Wygląda na to, że plotki o powstającej odświeżonej wersji Obliviona powoli zaczynają się potwierdzać. Wiadomości podane w lipcu zeszłego roku przez byłego pracownika Virtuos Games Paris zostały teraz powtórzone przez leakera o nicku Extas1s. Jak podaje Insider Gaming, z informacji, do jakich dotarł leaker, wynika, że taki remake rzeczywiście powstaje, a Bethesda może go zaprezentować już w styczniu 2025 roku.

https://twitter.com/InsiderGamingIG/status/1869582743245578583

Trop prowadzi nas do pokazu Xbox Developer Direct, który według Toma Warrena, dziennikarza The Verge, może się odbyć właśnie w przyszłym miesiącu. Oznaczałoby to, że od zapowiedzi odświeżonej wersji czwartej części The Elder Scrolls może nas dzielić zaledwie kilkanaście dni.

feels like Microsoft has finally hit a good cadence with Xbox Game Pass releases, especially with recent drops like Indiana Jones and what's ahead in 2025. Avowed, South of Midnight, Doom, Towerborne, Fable, Outer Worlds 2, and more are coming next year. I'm also expecting an Xbox event in January 👍

— Tom Warren (@tomwarren.co.uk) December 17, 2024 at 4:14 PM

Wspomnijmy jeszcze o nazewnictwie, bo owszem, mowa tu o pełnoprawnym remake’u, a nie jedynie remasterze. Według Extas1sa Bethesda (a właściwie studio Virtuos) ma przenosić Obliviona na Unreal Engine 5. Założe się, że niektórzy wzięli teraz spory wdech, kierując swe myśli od razu w stronę optymalizacji gry. Jednak niezależnie od tego, jak studiu wyjdzie doszlifowanie remake’u, byłby to ogromny przełom dla Bethesdy, która do tej pory raczej kurczowo trzymała się swojej własnej technologii i silnika Creation. Oczywiście zakładając, że te informacje faktycznie się sprawdzą.

Pozostaje tylko pytanie, jak w takim razie poradzi sobie fanowski projekt Skyblivion, który przenosi czwartą część The Elder Scrolls na silnik Skyrima. Ktoś mógłby w tym miejscu zażartować, że pewnie i tak mod będzie o wiele lepszy od oficjalnego remake’u, ale nie da się ukryć, że produkcja Bethesdy może odrobinę pokrzyżować szyki twórcom modyfikacji.

10 odpowiedzi do “Bethesda może lada moment ujawnić remake Obliviona. Produkcja ma powstawać na Unreal Engine 5”

  1. kurde. Ja jeszcze nie zagrałem, a tu już remake robią

  2. Się zobaczy. Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to generalnie Oblivion nie wygląda źle nawet po latach. Przynajmniej w kwestii widoczków. To mocno nieświeże modele postaci psują cały efekt i to one wymagają najwięcej pracy. I te kolory przydałoby się nieco stonować, bo ewidentnie były zbyt jaskrawe.

    • Gralem kilka lat temu na modach, i bedac w lesie mozna bylo „pomylic z prawdziwoscia”.

    • Potwierdzam – grafika w Oblivionie z kilkoma drobnymi modami jest tak dobra, że się załamałem. Oblivion nadal trzyma fason.

  3. Zaden przelom dla Bethesdy, skoro to nie oni robia ten remake.
    Zamiast remake najlepszej odslony, to robia Obliviona, bo latwiejszy.
    A bolaczki CE zamienia na bolaczki UE5.

  4. Unrealowi i jego TAA + Lumen już podziękujemy. Czekamy na UE6 z faktyczną poprawą grafiki i wydajności, bo na razie 9 generacja to de-generacja wyglądu i wydajności.

  5. This is Bugthesda. We working on the new buggy engine, so we have new field of bugs to achieve.

  6. Ja i tak poproszę Skyblivion. Na mało rzeczy tak czekam jak na to.

  7. Od ponownego przejścia tej gry przede wszystkim odstraszał mnie system levelowania świata razem z graczem, gdzie byś nie poszedł to spotkasz to samo, co odbierało chęć eksploracji losowych ruin

Dodaj komentarz