Rynek pecetowy mocno prześcignął konsole. Według raportu nowa generacja sprzedaje się gorzej niż poprzednie

Początek roku to zawsze czas podsumowań oraz przewidywań rynkowych. Mieliśmy już m.in. wielkie podsumowanie Steama, gdzie w 2024 roku pojawiła się rekordowa liczba gier (aż 18 825 tytułów). Z kolejnymi ciekawostkami przyszedł Matthew Ball, zajmujący się strategiami inwestycyjnymi Epyllionu. Podzielił się on wynikami raportu dotyczącego stanu branży gier wraz z analizą trendów na 2025 rok. Raport zawiera ponad 200 slajdów i jeżeli jesteście zainteresowani przeczytaniem całego, to znajdziecie go na stronie analityka.
Według Balla unikanie ryzyka przez gigantów tworzących produkcję AAA wynika z nagłego wyhamowania wzrostu przychodów całego giereczkowa, które miało miejsce w latach 2011-2021. Branża oczywiście nie stanęła w miejscu i ciągle rośnie (chociaż powoli), a Epyllion określa gry na pecety jako jasny punkt ciągłego wzrostu. Mają stanowić większość przychodów, pomijając w tym rozrachunku rynek mobilny.

Dalsze dane przedstawiają, że w porównaniu z 2011 rokiem klienci wydają obecnie 50 miliardów dolarów więcej na gry na PC oraz konsole, co nie powinno być zaskoczeniem, szczególnie gdy pod uwagę weźmiemy coraz bardziej dominujące produkty z mikrotransakcjami.
Co ciekawe, od 2021 roku konsolowy rynek ma przejść w stagnację, co przełożyło się na gorsze wyniki PlayStation 5 oraz Xboksów Series X|S. Po 49 miesiącach, w porównaniu z poprzednimi generacjami, egzemplarzy wspomnianych konsol sprzedało się prawie 7 milionów mniej. Zupełnie inaczej jest w przypadku rynku pecetowego, bo tam przychody z gier na PC wzrosły o 20%. Od 2012 roku do dnia dzisiejszego najlepiej sprzedającymi się konsolami były produkty Nintendo.
Matthew Ball wspomina również o największych rozczarowaniach branży, wymieniając w jednym rzędzie Skull and Bones, Gotham Knights, Concorda czy Suicide Squad: Kill the Justice League. W raporcie znajdziemy także analizę wpływu rynku chińskiego na cały przemysł (a jest on dość spory, szczególnie po udanej premierze Black Myth: Wukong) oraz jak wygląda wzrost rynku w Indiach, a także na innych rynkach z dużą liczbą użytkowników.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Rynek pecetowy mocno prześcignął konsole. Według raportu nowa generacja sprzedaje się gorzej niż poprzednie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Biorąc pod uwagę, że PS5 jest tylko kilkanaście % wydajniejszy od mojego 4 letniego lapka, którego mogę wszędzie brać i mieć w nim dużo więcej, nie widzę sensu kupowania konsoli. Nawet nie ma co porównywać do PC-tów.
Ciekawe dlaczego. Pewnie przez to, że jest to chyba najgorsza generacja konsol jaka była. Nadzieja jest nadal w Switchu 2.