05.02.2013
Często komentowane 543 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt
And the story goes like this... Jeden z użytkowników forum NeoGAF wszedł w posiadanie cyfrowego wydania najnowszego Game Informera (oficjalnie jeszcze niedostępnego), na którego okładce znajduje się gra The Witcher 3: Wild Hunt. Wkrótce potem, Game Informer, potwierdził jej istnienie i opublikował informacje na temat nowego numeru. Wiedźmin 3 stał się faktem.

Co więc o The Witcher 3: Wild Hunt (stawiamy, że polski tytuł to Wiedźmin 3: Dziki Gon) pisze Game Informer?

  • Gra toczyć się będzie w całkowicie otwartym świecie, mniej więcej 20% większym niż ten ze Skyrima
  • Przejechanie go wzdłuż zajmuje około 40 minut na koniu
  • gra oparta jest o nowy silnik graficzny REDengine 3. To on umożliwił stworzenie otwartego świata. Co nie mniej ważne, w grze nie pojawią się ekrany ładowania, nie zabraknie też opcji szybkiej podróży
  • Fabularnie: Geralt odzyskuje pamięć i nie jest zainteresowany przyłączeniem się do jakiejkolwiek frakcji. Zajmuje się szlachtowaniem potworów oraz – najważniejsze – poszukuje bliskich i szuka Dzikiego Gonu
  • Questy rozgrywać się będą na trzech poziomach: najwyższym, dotyczącym głównego zadania wiedźmina (odnalezienie bliskich), środkowym, nawiązującym do inwazji Nilfgaardu i politycznych przepychanek w świecie gry oraz najniższym, dotyczącym spraw ludzi napotkanych po drodze; wszystkie będą się wzajemnie przeplatały, w tym sensie, że podejmowane w nich decyzje będą wpływać na świat gry
  • Oczywiście zabawę będzie można ukończyć zajmując sie tylko i wyłącznie wątkiem głównym
  • Developerzy chcą skupić się w większym stopniu na romansach niż stosunkach seksualnych. Nie powrócą znane z „jedynki” karty z dziewczynami
  • W grze pojawi się dwukrotnie więcej przerywników filmowych niż w „dwójce”
  • Rozgrywka opierać się będzie na typowych patentach RPG – rozwiązywaniu zagadek, walce z potworami – ale podanych w dojrzałym, pokrętnym stylu znanym z poprzednich gier
  • Platformy docelowe to wszystkie „konsole z najwyższej półki” (a więc zapewne również next-geny), oczywiście także PC
  • Ważnym elementem gry będzie polowanie na potwory – Geralt będzie zbierał informacje na ich temat, które po kawałku będą budowały jego wiedzę na temat tego, jak sobie z nimi poradzić. Poznamy je rozmawiając z okolicznymi mieszkańcami, czytając książki itd. To ważne, bo np. na pojawianie się potworów pływać będzie pora dnia; dowiemy się też, jakie części ich ciała są podatne na uderzenia i jakiego rodzaju oręż będzie najbardziej skuteczny
  • Poziom samych potworów nie będzie skalował się do gracza. To oznacza, że zapuszczanie się w niektóre regiony bez odpowiednio wysokiego levelu nie będzie rozsądne
  • Jeśli o potworach mowa – Geralt będzie mógł podjąć się zlecenia na nie (ale nie w formie kontraktu znajdowanego na tablicy ogłoszeń). Z zabitych monstrów będzie można wydobyć alchemiczne składniki i mutageny, które odblokują część wiedźmińskiego drzewka umiejętności
  • Wykonanie niektórych zleceń wymagało będzie przeprowadzenia przez Geralta krótkiego śledztwa. Wciskając lewy trigger pada aktywujemy wiedźmiński instynkt, dzięki któremu bohater zobaczy przydatne wskazówki i przedmioty (brzmi to trochę jak wizja orła z Assassin’s Creeda). To nie wszystko – w takich momentach Geralt będzie często mówił do siebie, przywołując wspomnienia i sugerując rozwiązanie problemu graczowi
  • Pojawią się zmienne warunki atmosferyczne
  • W systemie walki pojawi się możliwość korzystania z obiektów otoczenia – np. Aardem będzie można podrażnić gniazdo pszczół, które zaatakuje naszego przeciwnika, dzięki czemu Geralt będzie mógł pozostać niezauważony i uciec bez wdawania się w bijatykę
  • Zmieni się działanie niektórych znaków – np. Igni (będzie funkcjonować bardziej jak „miotacz płomieni”)
  • Wszystkie znaki będzie można ulepszyć, dzięki czemu zyskają one nowe zastosowanie. Warto jednak podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, oryginalne działanie znaku nie zniknie po „apgrejdzie”
  • Znacząco rozwiną się/zmienią drzewka umiejętności wiedźmina – podzielone one zostaną na posługiwanie się mieczem i alchemię (ta ostatnia związana jest z wszelkimi rodzajami mikstur)
  • Walka wciąż jest balansowana i twórcy nie zdecydowali jeszcze czy postawić na ciosy specjalne wyprowadzane w czasie rzeczywistym czy na sekwencje QTE przypisane niektórym umiejętnościom. RED-zi chcą rozwiązać problemy z nieco zbyt wysokim poziomem trudności z poprzedniej części i dlatego nie wykluczają przebudowania mechanizmów starć
  • Geralt będzie miał teraz 96 animacji w walce (w „dwójce” było ich 20). Aby jednak uniknąć sytuacji, w której aktywuje się zbyt długa animacja, CD Projekt RED przypisał każdy przycisk na padzie do pojedynczego ciosu, zaś wyprowadzenie każdego ruchu zajmuje tyle samo czasu. Dodatkowo wszystkie ataki mogą zostać przerwane, zablokowane lub uniknięte
  • Geralt nie będzie już mógł biegać w czasie walki, ale jego ciosy będą szybsze. Zrezygnowano też z przewrotek na rzecz skrętów ciała. Sztuczna inteligencja wrogów została zaprojektowana od nowa, a developerzy obiecują, że nawet bossowie nie będą zachowywać się w sposób oskryptowany. Wśród „szefów” pojawi się m.in. lodowy gigant
  • Pojawi się – co pokazuje pierwsza grafika – możliwość jazdy na koniu, rozważana jest także walka z grzbietu wierzchowca. Ale nie tylko – dodane zostaną okręty (dzięki nowemu silnikowi fizycznemu), które – podobnie jak konie – będzie można ulepszać
  • Zmieni się system zarządzania ekwipunkiem (oby na lepsze)
  • Twórcy postawią na wzmocnienie craftingu, tak by gracze mogli rzeczywiście dopasować swój ekwipunek do własnego stylu gry. Kto jednak zechce będzie mógł ominąć ten moduł, korzystając z tego, co znajdzie w świecie gry
  • Nie zabraknie też zbroi, które będzie można ulepszyć odnajdując receptury i składniki. Nawet jednak standardowe pancerze będą miały unikalny wygląd
  • Jeśli ktoś przywiązuje dużą uwagę do fryzury Geralta – pojawi się opcja zmiany uczesania (stąd wiedźmin z rozpuszczonymi włosami na okładce Game Informera)
  • Powrócą mini-gry – pierwszą z ujawnionych jest konkurs rzutu nożem. Te aktywności są oczywiscie opcjonalne, ale ich wykonanie zostanie nagrodzone
  • Nad grą pracuje dwa razy większa ekipa niż nad drugą częścią.
  • Game Informer opublikował również krótką zajawkę swojego materiału:

    Przypominamy, że na dziś CD Projekt RED wyznaczył termin „ujawnienia nowej gry, tej co wy wiecie jakiej”, zapewne więc doczekamy się również jakiejś reakcji ze strony studia. Może trailer? Jeśli tak, liczymy, że z jakimś ukrytym przekazem.

    A wy możecie już teraz zacząć się zastanawiać, kim jest tajemnicza postać w kapturze obok Wiedźmina. I czy będzie można nią grać w co-opie?

    543 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt”

    1. @AoS – Na dłuższą metę to jaką se postać stworzysz, nie ma żadnego znaczenia. A w Wiedżminie nie widzę szans żeby był dowolny wybór postaci. Zepsułoby to wszystko to co najlepsze w grze CDPR. Myślę że fajniej byłoby wcielić się w któregoś z reszty wiedżminów – Eskela, Vesemira… czy tego trzeciego 😛

    2. Będzie miło spotkać postaci z książki, np Yennefer albo Ciri, oczywiście jeżeli się znajdą w grze, na co liczę. Jestem fanem książek Sapkowskiego i obydwu gier i z niecierpliwością czekam na część 3 🙂

    3. LazarusGreyPL z n o P 7 lutego 2013 o 14:22

      @Kulas, Lamberta? Hmmm, osobiście uważam, że to co mówicie o daniu odpoczynku Geraltowi to herezja, która może być pokarana odpowiednio tylko stosem – po uprzednim ćwiartowaniu na żywca do pewnego stopnia i wyrywaniu kończyn… Tak, wiem, nieszczęśnik by nie przeżył ćwiartowania. Hmmm… w sumie herezją dla wielu graczy by było porzucenie serii z powodu ewentualnego braku zgody Sapka na dalsze egranizacje, a trzeba powiedzieć, że gry robią mu niedźwiedzią przysługę… Pójdźmy więc jeszcze dalej w swych…

    4. LazarusGreyPL z n o P 7 lutego 2013 o 14:31

      …, aha – jeszcze jedno – herezja oznacza wybór, ja jednak zapatruję się w tej chwili na znaczeniu słowa herezja w kontekście W40k gdzie herezja bywa traktowana oczyszczającym płomieniem 8) … aha ok, o czym to ja…? aha – o marzeniach – niech zrobią od razu MMORPG’a… chociaż już się jeden kroi od Bethesdy…, niech będą krasnoludy, elfy, niziołki i rzecz jasna ludzie, pełno klas postaci, niczym nieuzasadniony grind i farmienie nieludzi (co by było klimatycznie)Klasa Wiedźmin, i mamy 1000 wiedźminów…

    5. LazarusGreyPL z n o P 7 lutego 2013 o 14:42

      … domorosłych… A tak na serio, dobrze, że zamierzają zrobić trójkę w ten sposób jak do tej pory – jako uczciwego… nie wiem jak to nazwać cRPGa? no jest tam zbieranie doświadczenia, akcja itd. Zakładanie zbroi, dobywanie miecza itd jak to określił Smugg w tekście swoim o gościu z branży – recenzent, który mówił, że w Wiedźmin nie jest dobrym RPGiem bo nie można założyć zbroi czy coś w tym stylu się wypowiedział.

    6. LazarusGreyPL z n o P 7 lutego 2013 o 14:44

      hmmmm, ale mi wyszła dezinformacja! chodziło mi o to, że Smugg wzpominał o recenzencie z zachodu, który mówił o tym, że wiedźmin jest kiepskim RPGiem… ale poplątałem

    7. LazarusGreyPL z n o P 7 lutego 2013 o 14:47

      Jak określić Witchera? To RPG, tak? cRPG? choć nie czystej wody? Ok – załóżmy że jest to gra akcji TPP z elementami RPG albo na odwrót, choroba – nie wiem jak tą grę nazwać ;8-]

    8. Póki co te wszystkie zapowiedzi przyjmuje z dystansem, CDPR ma skłonność do przesady(ew.zmian w trakcie produkcji, jak kto woli), ale patrząc na to co już wiemy zapowiada się ciekawie. Pewnie kupię w promocji na GoGu albo jak stanieje za dwie-cztery dychy.

    9. Zostaje nam tylko czekać 😀

    10. @Chlorek|Będą na pewno. Skoro fabuła polega na znalezieniu przyjaciół a w w2 został poruszony wątek Yennefer a sam Geralt zaczął odzyskiwać pamięć i chciał dowiedzieć się wszystkiego i ją znaleźć. Ciekawi mnie tylko czy będzie wybór między Triss a Yenn, przez 2 części wiedźmina to Triss była naszą drugą połówką a tu nagle Yenn się pokaże, oj zapowiada się ciekawa fabuła :

    11. sandbox? ;x :C

    12. Zapowiada się dosyć… ciekawie

    13. szymon1944, nie zapominajmy o Shani D: Mam nadzieję, że ją też będzie można wybrać 😀 Mogliby dać jeszcze Roche’a i jakiegoś wiedźmina (chciałbym Lamberta, uwielbiam go XD) jako możliwych kompanów w walce :>

    14. jak graliście w W1 to nie mieliście wrażenia, że ten kościany poker to jedno wielkie, perfidne oszukaństwo?

    15. z chęcią bym tego strażnika Mikula powiesił na bramie, której strzeże…

    16. Przemek19967 7 lutego 2013 o 20:37

      gra w kościanego pokera była prosta i fajna w 1 części w 2 nie było wyraźnie widać numerów i była 1 runda podoba misie rozległy świat jak w skyrimie ale głupio że niemożna będzie się przyłączyć do jakiejś frakcji lub postaci bo wtedy można przejść grę kilka razy jakby był co-op przez internet na pc lub na podzielonym ekranie na ps3 lub boxie to była rewelacja dla mnie nie mogę się doczekać myślę że będzie za 120 zł na pc ana konsole za 189zł ale nie wiem czy na pewno ja będę kupował na ps3 jak wyjdzie

    17. Przemek, a kojarzysz coś takiego jak znaki interpunkcyjne?

    18. michal199612 8 lutego 2013 o 11:20

      Kojarzycie ten filmik po przejściu W2 ( ten gościu co wraca z polowania do wsi ). Wydaje mi się że to ta sama wieś co na zdjęciu z gazety z przeciekami . A ten wiedźmin to może być Vesemir.

    19. Nic tylko siedzieć i czekać na premierę!

    20. Siedź i czekaj.

    21. Dziki Gon? kto taką idiotyczną nazwe wymyślił? jesli gra sie nazywa Wild Hunt, to dzikie polowanie bardziej pasuje, albo inne bardziej przyjemniejsze wymowniejsze nazewnictwo. Jesli to nasz rodak wymyslił, Sapkowski to sie nie dziwie, pewnie gdy to pisał „był wczorajszy…” szkoda że nie doszedł do siebie przed publikacją.

    22. Ta gra będzie 100% -owym hitem roku 2014 🙂 |Pozostało czekać i przygotowywać maszynę na ten cios wymagań ze strony wieśka 3 ^^

    23. Wiedźmin to jedyna gra w którą grałem dla FABUŁY.Czekam niecierpliwie

    24. aleksdraven 8 lutego 2013 o 20:11

      Dopiero teraz doczytałem ze dali nowy silnik fizyczny- JAKI??

    25. @Secundus – Dziki Gon jak również Dziki Łów (po angielsku Wild Hunt) to mit ludowy rozpowszechniony w dawnych czasach przede wszystkim w północnej Europie oraz Wielkiej Brytanii. Głównym założeniem tego mitu – niezależnie od jego wersji – są łowy, w których udział bierze gromada myśliwych-zjaw, w pełnym rynsztunku myśliwskim, gnających konno jak szaleni przez nieboskłon, z towarzyszącymi im psami i innymi nieodłącznymi elementami polowań – Wikipedia|Poczytaj książkę, tam jest dokładnie opisany Dziki Gon

    26. Zapowiada się wyczesany RPG…Redzi jeszcze z Wieśkiem nie zawiedli, potrafią robić gry z genialną fabułą i klimatem…czekam na wiesława z wypiekami na twarzy:)

    27. @Secundus – Yhmy.. jasne… ale oczywiście nigdy nie przyszło do twojej główki, że ta nazwa pasuje tak samo jak „dzikie łowy”? No i brzmi dużo lepiej

    28. @Kulas jak najbardziej nawet jestem za tytułem „dzikie łowy” ale nazwa „dziki Gon” brzmi bardziej jakby ktoś kto wymyslał nazwe biorąc maryśke,0.7 czy cos innego to musiał miec niezłą frajde ze swojej tworczosci będąc na haju…nie wiem nie czytałem i nie zaznajomiłem sie do czego to odnosi się jak @Kubuscus pisał, do jakiś wierzeń ludowych.Po prostu sie czepiam i zastanawiam czemu taka śmieszna nazwa gry bedzie – taka troche „bez synchronu” w nazewnictwie polskim.

    29. Nie karmić trolla.

    30. michal199612 9 lutego 2013 o 12:21

      @Secundus|Nazwa „dziki gon” jest taka bo w świecie wiedźmina był gon i gra zapewne bedzie o tym , a nie o jakiś „dzikich łowach „

    31. @Mapet97 |Na 100% Shani będzie. Mamy kraj pogrążony wojną jestem pewny, że Shani spotkamy w jakimś namiocie gdzie będzie opatrywać rannych. 😀 I coś czuje, że będzie też tam krasnoludzki medyk.

    32. @Secundus|Najpierw książkę przeczytaj (bo gra jak widać coraz mocniej do książki nawiązuje) a potem wymyślaj że nazwa nie pasuje. Z resztą już w W2 był wspomniany Dziki Gon, jak Geralt odzyskiwał pamięć. Poza tym Dziki Gon imho brzmi lepiej niż dziki łów, czy polowanie.

    33. aleksdraven 9 lutego 2013 o 17:08

      @szymon1944- Rusty nie żyje, zginał chyba w rok po bitwie nad Brenną

    34. @Paku93 A nawet w pierwszym wieśku był i nawet sporą rolę odgrywał

    35. @aleksdraven|Wiem, chodzi mi o to, że twórcy na pewno nawiążą do książki i będzie tam jakiś dobry krasnoludzki medyk a Shani będzie jego pomocnicą. Coś czuję, że tak zrobią 🙂

    36. To fatalnie, że gra będzie miała otwarty świat. Znów będziemy oglądać warowne grody co 400 metrów, 4 starożytne grobowce na kilometr kwadratowy i grządkę kapusty wyżywiającą całe miasto. No i oczywiście w pseudonordyckim klimacie. Szkoda, że nie wymyślili czegoś oryginalnego.

    37. nie chciało mi się czytać wszystkich komentarzy, ale czy nie zwrócił ktoś uwagi na to jak wygląda ta 2 postać na obrazku? jest niższa od geralta, niezbyt „przypakowana”, a ten biały kosmyk włosów uciekający z pod kaptura i miecz wiedźmiński przy siodle… Ciri! 😀

    38. @mareksz35 Tak zwrócono na to uwagę już parę razy.

    39. Abdul4715521 10 lutego 2013 o 19:29

      @Secundus – dzięki tytułowi „Dziki Gon”, gra nabiera klimatu. I brzmi o niebo lepiej niż „Dzikie Łowy”.

    40. Już nie mogę się doczekać. aż w CD-Action będziemy czytać 15 tekstów o Wieśku… przehype’owanie totalne z tą serią. Grałem w jedynkę i się znudziłem po tygodniu. Nie wiem, co wy w tym widzicie.

    41. @Tokarief|Bo to działa na zasadzie ” Ja nie wiem co się komuś podoba w WoWie”. Logika podobna-gusta i guściki

    42. @TokariefNo to zagraj w 2, mnie 1 też nudziła ale 2 już nie. Przeszedłem ją akurat jakies 15 minut temu 😉

    43. hmm Kim jest tajemnicza postać? otóz na ilustracij widać miecz wiec Jaskier odpada..|z pod kaptura wystaja długie bronzowe włosy co sugeruje że jest to Ciri ksieżniczka Cintry, dziecko przeznaczenia pani Jeziora i czasu oraz wiedzminka

    Dodaj komentarz