Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]
![Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/92dd5991-7eb0-4d84-b853-56479865fc48.jpeg)
Użytkownicy forum Guru3D zauważyli, że Call of Duty: Ghosts w maksymalnych ustawieniach graficznych korzysta tylko z od 1,5 do 2 GB RAM-u, a więc znacznie mniejszej ilości niż ta, która widnieje w minimalnych wymaganiach sprzętowych. Mimo to gra nie uruchomi się, jeśli nie będziemy posiadali co najmniej 6 GB pamięci.
Oczywiście nie wiadomo, na ile pomiary dokonane przez graczy są wiarygodne. Całkiem możliwe, że w trakcie największych strzelanin i akcji gra rzeczywiście pożera więcej RAM-u. Albo ludzie w Infinity Ward po prostu nie mieli czasu i chęci zająć się „wyciekami pamięci” i porządną optymalizacją.
I jeszcze jedno – w produkcji pole widzenia zablokowane jest na 65 stopniach, co u niektórych wywołuje mdłości. Szybko sobie z tym poradzono i stworzono program, który odblokowuje inne wartości FOV. Możecie go pobrać TUTAJ.
[UPDATE]:
To nie koniec problemów z grą. Osoby, które pobrały wcześniej pliki z produkcją na Steamie (w ramach tzw. pre-loadu), muszą… ściągać je od nowa. Okazuje się, że przy instalacji wszystkie dane zwiazane z tytułem zostają wykasowane. Pewnym rozwiązaniem jest zrobienie kopii zapasowej i ich wklejenie do folderu klienta Steama w razie ich zniknięcia. Użytkownicy radzą też innym, by najpierw rozpoczęli instalację multiplayera, a dopiero potem trybu single.
Czytaj dalej
-
Nadjeżdża Assetto Corsa Rally. Znamy datę premiery, wymagania sprzętowe...
-
Reżyser Final Fantasy 7 Rebirth twierdzi, że gra nie była za długa....
-
Jurassic World Evolution 3 otrzyma darmowe aktualizacje z brakującymi dinozaurami...
-
Football Manager 26 pojawi się w otwartej becie. Długo wyczekiwana...
126 odpowiedzi do “Call of Duty: Ghosts – Gra korzysta tylko z 2GB RAM-u, a nie pograsz bez 6? Brawo [UPDATE – Problem z pre-loadem]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@zlyporucznik, gdyby BF4 robiono na silniku Battlefield 2 to byłoby podobnie, a może ( znając DICE hehe) nawet gorzej:)
Do maron121: Witam, czytaj wcześniejsze komentarze, bo temat ten był tu poruszany wielokrotnie. Z góry dziękuję za uwagę 🙂 .
kolejny raz ActiBlizz udowodniło,że nie jest godne tego by przejąć moją gotówkę… kiedyś miałem zamiar kupić pierwsze MW jednakże nie widziałem w tym sensu ponieważ widziałem setki podobnych fpsów. Najnowsza część CoDa to w moim mniemaniu tylko kalka poprzednich części czyli przereklamowana i nie potrzebna… w swojej kolekcji gier nie ma żadnej tego wydawcy bo sądzę, że nie mam potrzeby wspierania tej korporacji
czy naprawdę wszyscy mają problem z dołożeniem dodatkowych 4GB(np. do 8GB sumarycznie) ram… śmiechu warte. kombinują jak koń pod górę. a dodatkowy ram zawsze się przyda, tym bardziej że next tuż za rogiem… a jeśli konsola korzysta z 8GB ram… to na pc tym bardziej taka ilość powinna się znaleźć. tak jak z ps3 posiadało 256 MB i takie też były minimalne wymagania(podwoiły się) pod koniec 2006 roku(7 lat temu). mało tego na standardzie zalecano 512MB dla urządzeń w 2004[…]
teraz mamy rok 2013 jak bardzo zaniedbaliście rozwój swoich pc. najbardziej w sumie dziwie się jednak osobą które zmieniały skrzynkę w tym roku.
@Krax|Są dwie rzeczy – czy ten ram jest rzeczywiście potrzebny czy tylko lenistwo twórców albo przepychanie przez lobby producentów hardware. Tutaj na 100% nie jest potrzebny czyli co – mamy nadstawiać tyłki i napisać na nich „Dymajcie nas”?
Nie wiem jak wam ale mi zżera 5.5gb ramu. Więc nie wiem skąd te 1.5-2gb.
EastClintwood ty chyba nie jesteś programistą, prawda? lenistwo:D dobre:E, ale od teraz polecam zapoznać się z budową i funkcjonowaniem całego systemu komputerowego, a zwłaszcza na temat rodzajów pamięci i sposobem w jaki jednostka centralna wykonuje obliczenia. a to, żeby widzieć w jaki sposób gdzie i co jest adresowane. co to jest proces, wątek, dane i stronicowanie.(w podstawówce uczą)|cóż uśmiechnąłem się i dalej uważam, że część użytkowników zapomniała o tym że wszystko zajmuje coraz więcej pamięci…
i mówie ci że aby mówić o posaidaniu sprzędu spełniającego rzeczywiste wymagania systemowe(wymgania systemu komputerowego). uwzględniając system(x64 który dla samgo siebie zalecena ma 2 GB) jego procesy oraz procesy dodatkowych elementów(np. taki steam, sterowniki urządzeń, biblioteki (w tym vs sdk, dx itp.)) musisz posiadać te 6GB pamięci ram, w innym przypadku wzrośnie zapotrzebowanie w stosunku do innych podzespołów np. hdd… do tego ubijanie wątków i stronicowanie ich danych żeby zaraz potem ubić coś..
innego i ze stronicować dane, żeby wczytać coś co przed chwilą ubiliśmy? ciekaw jestem ile jest takich osób które kupuje podzespoły np. gpu mówiąc sobie dobra taka wydajność mi pasuje: jest na styk w tej produkcji, a to właśnie nią się interesuje… ilu z was kupi sobie dysk twardy sdd na partycje systemową o pojemości 20GB(taki wymagania ma windows 8.1 x64)… mówiąc styknie jak coś to wywale jakiś pliki? nie ma co roztropność…
@Krax|Dobra a teraz idziemy na logikę – gra wygląda zupełnie tak samo jak poprzednie części, nie ma prawie żadnych nowych ficzerów – identyczna mechanika i nagle wymaga 6 GB RAM? Dobre.
z wrosły wymagania hdd, a przecież żeby użyć tych danych trzeba najpierw wczytać je do pamięci. |http:s24.postimg.org/3rfllt5ut/img.png|w tym momencie używam 3 GB pamięci… nie ważne że przeglądam internet, czy że mam odpalony pulpit, albo słucham muzyki… wiesz co się stanie jak zużyje te dodatkowe „od 1,5 do 2 GB RAM-u” w momencie gdy mam do dyspozycji 4?… może uważasz że w tle nie powinienem móc robić absolutnie nic? komputer zacznie panikować i ubije np. ie… uważasz że tak powinno być?
IMO – jak na takie wymagania grafika jest po prostu słaba… W ogóle te nowe gry mają straszne wymogi. Na złomowatym laptopie (jednordzeniowy celeron 2,7ghz, radeon 9000 mobile, 2gb ram) przeszedłem ostatnio singla soldier of fortune 2 (800x600x32 średnie detale i max brutalność) i jestem happy. Odstrzelić komuś szczękę ze snajperki da się w tych codach, a? :]
poprzedni cal of duty miał wymagania takie(względem pamięci):|8GB hdd, 2GB ram/4GB dla x64teraz masz tylko wersje x64|40GB hdd, 6GB ram zalecane 8GBzwrosła pamięć dyskowa a przecież te dane przed użyciem będą musiał być w czytane na pamięć operacyjne. część z danych zdekompresowana i przetworzona. 5X wzrosły wymagania w stosunku do ilości pamięci stałej… czy wymagania względem ram rzeczywiście aż tak wzrosły?
CoD: Ghosts jest po prostu brzydkie. Brzydkie, szare… noż cholera, pamiętam gry z 2008 roku, które wyglądały lepiej. I na cholerę 40 GB na twardzielu? Bo chyba tylko na tego całego psa i więcej nudnych skryptów.
Mój lapek ma 4gb ramu, 64 bitowy system, procek 2x 2,40 Ghz, Intel HD Graphics? Jest szansa ,że pójdzie? Piszcie na priva! dzięki.
@Krax Choć mówisz prawdę to i tak nie do końca. Bo takie wymagania przy tym co dostajemy śmierdzą najgorszą optymalizacją ever. Ok – analizowanie, przesył danych itp. tak naprawdę bardziej zależą od procesora i karty graficznej. RAM także częściowo przechowuje w sobie dane aktualnie działającego programu. Ale i tak to absurd – zasłużona ocena dla gry 5, max 6 z minusem na 10. Jest to bardzo stary kotlet, z miniętym wczoraj termin zdatności do spożycia. Można zjeść, ale nie wiadomo jak to się skończy.
no dobra, tylko żeby was nie zaskoczyło to że minimalne wymagania względem pamięci w ciągu najbliższych dwóch lat skoczą do nawet 16GB w większości produkcji. tak był z konsolami obecnej generacji… tak prawdopodobnie stanie się teraz. ps3 (listopada 2006) 256MB ram a taki bioshoock(2007) 2GB ram(dla porównania 2006 gry wymagały 512 MB – pod koniec roku już 1GB, w czasie krótszym niż rok zapotrzebowanie na ram wzrosło 4x).
Od 2006 roku każdy z nas powinien być świadomy tego że 4GB ramu to trochę mało(jak masz 4GB to nie opłaca ci się zmieniać 32bitowego systemu na 64, zapotrzebowanie względem instrukcji wzrośnie dwukrotnie, a przyrost będziesz miał 700MB). od 2006 roku praktycznie każdy(no pewnie będą tacy co kupili kompa z vista 64 na 2GB) ma zapewne te 4GB i udało nam się utrzymać tę liczbę(przez 7 lat) tylko i wyłącznie dlatego że konsole posiadały tylko 256mB… po prostu konsole żyły zbyt długo.
MordimerInkwizytor nie spełniasz praktycznie żadnego z minimalnych kryteriów. nadzieje można mieć zawsze(tak jak większość użytkowników kupujących w tamtym roku kompy do grania na 4GB), ale raczej nastawiłbym się na porażkę.
@Krax|Windows nie działa w sposób taki, że jak mu braknie ramu, to zabija procesy… Windows ma też coś takiego jak pamięć wirtualna, polecam poczytać.
Mam dokładnie takie samo pytanie jak Mordimer, Czy parametry mojego lapka udźwigną COD’a.|8 gb ramu, 64 bitowy Windows 7, proc. Intel Core i3-2310M 2.10 GHz, nVidia GeForce 610M 2gb, jak możecie napiszcie na priv albo w komencie…
Sebusik popłakałem się:D |masz racje zazwyczaj windows działa tak, że jak mu czegoś braknie to się wiesza, sypie bsodem i umiera.
@Krax tylko, że zapomniałeś o fakcie, że na x86 jeden proces zje max 2GB ramu. Aby wykorzystać więcej, wszystkie gry musiały by być natywnie pisane pod x64, a jak na razie takich produkcji jest mało, teraz dopiero CoD.
Kolega ma i5 2,5 ghz i gtx 550ti i 4 gb ram i bf4 laguje mu na niskich, jakieś porady?
mam win7 i nie działa mi myszka ale oczywiście nic związnego z wymaganiami bo mam zalecane pozdrawiam i prosze o szybką pomoc