E3 2011: Wii U: Wszystko, co chcecie wiedzieć, ale boicie się zapytać

Pierwsze informacje i zwiastuny Wii U możecie obejrzeć TUTAJ. Co ciekawe, jak powiedział Reggie Fils-Aime, prezes amerykańskiego oddziału Nintendo, trailer przedstawiający gry firm zewnętrznych był w dużej mierze oparty na… odsłonach z PlayStation 3 i Xboxa 360. Powód jest prosty – pozostał rok do premiery Wii U, więc wydawcy nie dysponują jeszcze gotowymi, pokazowymi wersjami gier korzystających z możliwości nowej konsoli.
Dwie nowe wiadomości: Shuhei Yoshida z Sony Computer Entertainment przyznał, że różne osoby pytają pracowników firmy, czy PlayStation 3 i przenośna konsola PlayStation Vita będą współpracować ze sobą w podobny sposób, jak Wii U i nowatorski kontroler Nintendo. Yoshida stwierdził, że ujawnienie Wii U jest swego rodzaju inspiracją i Sony na pewno zdecyduje się w przyszłości na różne eksperymenty.
Jeśli już mówimy o kontrolerze, możliwe, że będzie on posiadał system rozpoznający twarz użytkownika. Choć kontroler posiada wiele cech tabletów, nie będzie sprzedawany oddzielnie (tylko w zestawie z konsolą), gdyż celem Nintendo nie jest konkurencja z twórcami iPada – firmą Apple. Dodatkową konsekwencją wyłączenia ze sprzedaży pojedynczych egzemplarzy kontrolera jest fakt, że podczas gry z innymi graczami przed jedną konsolą tylko jeden z graczy użyje cudeńka z ekranem, reszta będzie musiała pocieszyć się WiiMotami. Firma jednak rozważa ewentualną opcję współpracy dwóch kontrolerów przy jednej konsoli.
Garstka technikaliów. Pod „maską” Wii U ma podobno huczeć procesor IBM o architekturze podobnej do superkomputera Watson skonstruowanego właśnie przez IBM. Co prawda Watson dysponuje procesorem o 2880 rdzeniach i 16 terabajtach pamięci RAM, ale mówimy tu tylko i wyłącznie o konstrukcji. Konsola ma też posiadać dużo pamięci DRAM, a rozmiar dysków z grami ma wynosić 25 gigabajtów. Poza tym konsola dysponować będzie nieokreśloną jeszcze ilością wewnetrznej pamięci Flash, a rozszerzać ją będzie można za pomocą kart SD oraz zewnętrznych dysków podłączanych przez USB.
Cena Wii U wciąż nie jest znana, jednak prezes Nintendo Satoru Iwata przypuszcza, że wyniesie więcej, niż 250 dolarów. Potwierdza to też dosyć wygórowana cena wstępnego pre-orderu, który złożyć można już w brytyjskim sklepie Zavvi, który wystawił konsolę na sprzedaż za prawie 400 funtów, czyli około 1770 złotych, co jest wielce nieprawdopodobne.
Ciekawostka – udziałowcy Nintendo nie mają powodów do radości. Jak donosi agencja Bloomberg, akcje japońskiej firmy po prezentacji Wii U osiągnęły najniższy kurs od pięciu lat.
A oto lista pewnych, prawdopodobnych i możliwych gier, jakie pojawią się na nowej konsoli, która do sprzedaży trafi dopiero w przyszłym roku:
Potwierdzone/prawdopodobne:
Możliwe:
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
25 odpowiedzi do “E3 2011: Wii U: Wszystko, co chcecie wiedzieć, ale boicie się zapytać”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Coś czuje że Hardkorowi gracze,przesiądą się z PSVity na WiiU
ziobro123 – Chyba odwrotnie ;D
Zobacz na listę gier na WiiU a na Psvitę|Chyba sam kupie,jeżeli nie będzie kosztować 1799 PLN
Pikmin 3 – podróba Pokemona? ;p
Pewnie coś koło 350$ za konsolę 70-100$ drugi pad o ile Nintendo nie będzie sprzedawało konsol z jakimś prostszym padem, a ten z wyświetlaczem będzie trzeba sobie dokupić. Technologia praktycznie ta sama co w X360/PS3, gry również- jakoś się nie dziwię, że akcje firmy lecą w dół. Posiadacze PS3 kupią sobie Vitę i będą mieli tę samą funkcjonalność co WiiU z tym tableto-podobnym i strasznie niewygodnie wyglądającym czymś co Ninty nazwało padem.
Nie wiem czy zauważyliście, ale Wii U to konsola wolnostojąca, a PS Vita to przenośna konsola
@Witcher14 – nie wiem czy zauważyłeś, ale pad jest jednocześnie handheldem, bo ma wyświetlacz :> .
Witcher14 dobrze stwierdziłeś że Wii U to stacjonarka a że pad wgląda i funkcjonuje jak konsola przenośna to co innego. Ja sam się zastanawiam czy pada będzie można nabyć bez konsoli tzn do kupić już do zestawu
@ARONEK128J |Poczytaj sobie informacje o WiiU z różnych źródeł i się dowiedz więcej
Pad nie działa jako konsola przenośna. Obraz do wyświetlacza stream’owany jest z konsoli (to samo potrafi PS3 z PSP) więc na granie w pociągu/pracy/szkole nie ma co liczyć- dobrze będzie jeśli będzie możliwe granie w innym pokoju… Gdyby pad miał takie możliwości jak handheld konsola rzeczywiście mogłaby kosztować blisko 2tys. gdyby była sprzedawana z jednym padem z tym, że dokupienie kolejnego wiązałoby się z kosztem rzędu 400-600 zł.
Dla mnie bardziej opłacalne jest PSVita, z prostej przyczyny, a mianowicie ja nie wieże w to ,że WiiU to konsola dla hardcorowców, a tytuły które wyjdą na sony PSVita bardziej do mnie przemawiają…Uncharted, Wipout, Tekken itd.Wybieram kieszonkonsolke sony.
* wierzę 😉
@Somi88|Jak byś przeczytał dokładnie ten artukuł to byś wiedział. (przeczytaj 4 akapit)
Zdziwiło mnie to troche (nintendo zawsze sprzedawał gry dla każuali) ale i tak tej konsoli nie kupie.
Zaraz zaraz Guitar Hero przecież ono już nie istnieje
Moim zdaniem Nintendo próbuje w ciekawy sposób trafić i do graczy niedzielnych i do graczy bardziej tradycyjnych, preferujących PS3/360. Świadczy o tym biblioteka gier i wykorzystanie ekranu w padzie (np. mapka i sterowanie dronem odbywa się na ekranie pada w Ghost Recon). No i będą tytuły typowo „Wii-owe”, platformóweczki, minigierki, WiiU sports pewnie itp. Może się udać. Chociaż z drugiej strony… Jaki nie-fan N kupi tą konsolę tylko dla dodatkowego bajeru na ekranie pada…?
Konsoli nie kupie raczej, ale ciekawi mnie waga „pada”
czym tera może dorównać Wii U?? Tylko tytułami:)
Przynajmniej Nintendo sie stara wymyślić coś nowego, a nie jak Sony czy Microsoft, gdzie ciagle jedno i to samo…
Piotrek124342 ty masz 10 lat że tak mówisz czy co?
@insuline|Sega wymyśliła to „coś nowego” prawie 14 lat temu wydając Dreamcast’a.|Jak dla mnie największą porażką N jest wykorzystanie w kontrolerze ekranu bez funkcji multitouch co z góry skazuje go na rolę bajeru, który będzie wykorzystywany w grach do wyświetlania mapek,zawartości plecaka i tym podobnych pierdółek, które tak naprawdę nie będą miały znaczącego wpływu na rozgrywkę, o tym, że obsługiwanie go palcem, a nie stylusem będzie o wiele mniej precyzyjne już nie wspominając. Przyda się trzecia ręka:P
Może i fajny patent z ekranem, ale drogi i nie potrzebny…|@insuline, że niby N wymyśla coś nowego? Chyba na siłę. Że niby MS i Sony, jadą dalej na tym samym? Taa. Porównaj grafikę z X360 i Wii, i przestań gadać głupoty. Wiem , że Ninny robi konsole dla rodzin, ale ja jako mniejrodzinnygracz chciałbym na niej zagrać, w lepsze tytuły niż Wii sport itp. Wiem, że są tam też cody. Niestety jakoś gameplay’u zakrawa o pomstę do nieba.
Ja nie mowie ze wymyslila, ale sie stara..
Niektóre osoby tutaj myślą, że Wii U to konsola przenośna 😀 Ludzie aby na tym grać trzeba być blisko konsoli. Więc nie pogracie w tramwaju na Wii U chyba, że zabierzecie konsole plus agregat ze sobą do tramwaju 😀
kurde kolejny sprzęt a co tam dla gier warto, jak będą konkrety o multi to zobaczę… na pewno nie będę żałować