30.06.2011
Często komentowane 22 Komentarze

Arma III: Trochę questów, side-questów i sandboksa

Arma III: Trochę questów, side-questów i sandboksa
Bohemia Interactive zapowiada, że Arma III w końcu będzie oferować sensowną kampanię single-player. Z ostatniego wywiadu z przedstawicielem studia wynika z kolei, że nie będzie to po prostu oskryptowane kilka godzin zabawy, ale "sandboksowy" FPS z questami, side-questami i innymi dodatkami.

Ivan Buchta w wywiadzie dla Every Eye powiedział:

Zdecydowaliśmy się stworzyć strukturę bardziej otwartą, niż poprzednio, chociaz użyliśmy do tego narzędzi obecnych już w Arma 2: zadań, systemu konwersacji, czy technik skryptowania FSM. Z elastycznością, którą oferuje nasz silnik i narzędzia developerskie jesteśmy w stanie wprowadzić je do zabawy w nowy sposób, a także na większą skalę.

Jak? Na przykład pozwalając graczom na branie głównych questów, które poruszą kampanię do przodu, oraz side-questów, które sprawią, że otrzymają dodatkową broń, informacje, wsparcie NPC, czy pojazdy.

Głównym celem gracza może być zniszczenie bazy wroga z powodu zagrożenia, które niesie dla sił sojuszniczych. Podążając za podpowiedziami ewentualnie można trafić na lokalnego szefa partyzantów, dzięki któremu można będzie rozproszyć uwagę sił opozycji i osłabić ich obronę, czy też otrzymać wsparcie powietrzne. Możliwe też, ze gracz trafi na poufne informacje, które sprawią, że siły przyjacielskie zastanowią się czy w ogóle ci pomóc. Wtedy prawdopodobnie będzie trzeba jakoś przymilić się szefostwu partyzantów, czy w jakiś inny sposób wykonać zwyczajny side-quest

Naturalnie jednak Arma III nie pozbędzie się typowych, standardowych misji w strzelanie – nie ma się czego bać. Podobają się wam takie urozmaicenia?

22 odpowiedzi do “Arma III: Trochę questów, side-questów i sandboksa”

  1. Bohemia Interactive zapowiada, że Arma 3 w końcu będzie oferować sensowną kampanię single-player. Z ostatniego wywiadu z przedstawicielem studia wynika z kolei, że nie będzie to po prostu oskryptowane kilka godzin zabawy, ale „sandboksowy” FPS z questami, side-questami i innymi dodatkami.

  2. Będzie ciekawie tego jestem pewien 😉

  3. onlyhazespecial 30 czerwca 2011 o 11:17

    Zapowiada się fajnie , zawsze to coś innego od oskryptowanego coda

  4. Toczy się zażarta dyskusja o wyższości CoD’a nad MW i vice versa. Tymczasem dla mnie kandydat na fps’a roku jest jeden i jest nim właśnie nowa Arma.

  5. Nieźle, pomysł mi się podoba, ale budzi też pewne obawy. „Podążając za podpowiedziami ewentualnie można trafić na lokalnego szefa partyzantów”. Jakie podpowiedzi i jak natrafimy na tego szefa partyzantów? Owszem. To można ciekawie i realistycznie pokazać, ale mam nadzieję, że nie zapatrzą się na sandboxową konkurencję. Z drugiej strony to Bohemia, a co jak co, ale im ufam.

  6. CoD’a nad MW? Przecież to jedna marka!

  7. czy arma III tez bedzie wymagala mega kompa, zeby pograc?

  8. Przecież to, co jest tu opisane, to to samo, co było w Arma 2.

  9. @qndzio: no właśnie nie. Że użyją tych rozwiązań, ale w nowy sposób i na większą skalę. Żeby po prosty nie przedobrzyli. Ale powinno być git

  10. @Rems a która arma nie wymagała mega kompa?

  11. oby optymalizacja nie leżała ja w Arma II. Stalker czyste niebo ma dużo lepszą grafikę i chodziła mi płynnie na full detalach a to?! Na średnich się grać nie dało.

  12. @Pierog321: ale pierwsze patche poprawiły optymalizację. Tylko wersja 1.0 była fatalna. Z każdym kolejnym coraz lepiej

  13. @ Pierog321|A mi Arma2 na średnich i niskich się tnie, a na wysokich i bardzo wysokich chodzi płynnie tylko AA i szczegóły terenu muszę na najniższe ustawiać w tej grze trzeba eksperymentować z ustawieniami|(mam procek Intel 820+ zatem dość leciwy).

  14. Arma III! a nie jakieś gry w tunelu cod mw i bf3

  15. @serart15 no właśnie arma ma to do siebie, że żeby pograć to trzeba mieć sprzęcior.. liczyłem na to, że tym razem zrobią grę ogólnodostępną.. niejednokrotnie udowadniano, że dobra gra nie musi mieć potwornych wymagań 🙂

  16. @Rems ogólnodostępnego masz CODa, MOHa i BFa. ARMA nigdzie nie pójdzie w tę beznadziejną casualową stronę.

  17. Grałem w OFP1, ArmA to już nie jest to samo. Brakuje mi komuszków i tej fabuły, która nie była lepsza w żadnej dalszej części.Oby poprawili optymalizację. Przy zerowej fizyce, ArmA 2 tnie się, działa tylko na najniższych, ale co to za gra? Skopali optymalizację i trzeba to przyznać. Może to jest i jakaś niszowa gra, ale nigdy, nigdy nie będzie najlepszą grą od strony technicznej.

  18. @Trek: no tak. Fabuła w czymś aspirującym do miana symulatora. Ważny element. Ach ten Microsoft Flight Simulator… Jak ludzie mogą w to grać w ogóle.|Obecnie ArmA 2 śmiga na moim sprzęcie, który jest już dość przestarzały, z większością detali ustawionych na wysokie. Więc nie przesadzajcie ludzie z tą optymalizacją, ale zedrzyjcie patcha.

  19. A jeszcze ta zerowa fizyka. Fakt, że gra jeszcze nie ma przesuwania obiektów i jakiś bajerów, za to liczenie trajektorii pocisków etc.

  20. Miło !!! Ważne aby pomyśleć nad sprawnym transportem, bo mapy w ARMA lubią być powyżej 200km^2, a jazda może być niebezpieczna (ciul wie czy jakiś T90 czy Mi28 nie czai się za krzakiem czy chmurką) a na piechtę tez nieciekawie (każdy Soldat w tej grze to snajper). I fajnie by było, gdyby dali jakieś Kryjówki gdzie można przekimać czy zjeść zupkę chińską.

  21. Do army 2 patch 1.9 a nawet juz 1.10 wystarczy i działa płynnie w very high 1680×1050

  22. Zapowiada się świetnie. Kocham tą serię. Tylko kiedy ta gra wyjdzie ?

Dodaj komentarz