18.08.2011
Często komentowane 24 Komentarze

gamescom 2011: Twórcy Borderlands 2: „Twórcy powtarzalnych sequeli nie szanują graczy”

gamescom 2011: Twórcy Borderlands 2: „Twórcy powtarzalnych sequeli nie szanują graczy”
Większość dzisiejszych gier to sequele uznanych serii, w których twórcy usprawniają jedynie dobrze przyjęte elementy, często dodając tylko nowe misje i ulepszając nieznacznie grafikę. Na gamescomie przedstawiciele studia Gearbox Software stwierdzili, że takie „zrzucanie zawartości” jest „nie szanowaniem graczy”.

Steve Gibson, starszy wiceprezes ds. marketingu w Gearbox Software, w czasie prezentacji Borderlands 2 na tegorocznym gamescomie krytycznie wypowiedział się o developerach, którzy w swoich sequelach dodają elementy będące jedynie rozszerzeniem poprzednich części.

Jak mówi:

W wielu studiach często panuje coś, co my nazywamy , gdzie ludzie dorabiają wiele dodatkowych rzeczy do swojej pierwszej gry, umieszczają je na płycie i dodają numerek 2 do tytułu pierwowzoru.

Według Gibsona, postępujący tak developerzy wyświadczają „nie szanują graczy”. Jak wyjaśnia:

Coś takiego nie będzie miało miejsca w przypadku Borderlands 2. Naprawdę zrobiliśmy wszystko od nowa. Przebudowaliśmy świat gry.

24 odpowiedzi do “gamescom 2011: Twórcy Borderlands 2: „Twórcy powtarzalnych sequeli nie szanują graczy””

  1. Większość dzisiejszych gier to sequele uznanych serii, w których twórcy usprawniają jedynie dobrze przyjęte elementy, często dodając tylko nowe misje i ulepszając nieznacznie grafikę. Na gamescomie przedstawiciele studia Gearbox Software stwierdzili, że takie „ogłupianie zawartości” jest „niedźwiedzią przysługą dla graczy”.

  2. Pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie trzymam kciuki za B2.

  3. Chodziło mu o Duke Nuken czy Dragon Age 2 ?

  4. We will see. Wszyscy tak mówią a wychodzi jak zawsze.

  5. Chodziło mu o serie Call of Duty raczej

  6. Mistrzowie autoironii?

  7. Szczerze? Trudno jest uniknąć takich sytuacji (no chyba że nie zmieniany silnik gry) jakie pan Steve opisał.

  8. chodzi im o call of duty

  9. Gearbox zrozumiało…Activision jeszcze nie…

  10. Trzymam kciuki za B2. Jedynka mimo kilku potknięć jest nadal grą rewelacyjną.

  11. No to pojechali Activision (i kilku innym wydawcą).

  12. @Guthan – po to,zeby cos, co jest fajne nie zrobilo sie nie-fajne. Ja jaknajbardziej popieram duze zmiany (a nie wprowadzenie nowych mapek i broni, jak to jest w CoDach), ale dobrze bedzie jak sie je wprowadzi z pomyslem. Ostatnio troche to przystopowalo, ale jeszcze niedawno kilka serii pokusilo sie o 'rewolucyjne’ zmiany i wyszly z tego kaszanki.

  13. Aż ciężko wymienic wiecej tytułów… cod i co jeszcze. Wy sie czepiacie tej jednej gry i słusznie. Ja jestem zadowolony z sequeli ktore powstaja… na razie to co wiadomo o Borderlands to usprawnienie mechanizmow zakupu broni… bronie byly fajowe i w jedynce… cała reszta mnie znużyła po połowie gry…

  14. Czy ja wiem? Są takie gry gdzie zbyt dużych zmian być nie może, bo byłaby to wtedy zupełnie inna gra. FIFA, PES, Sims, Worms. W takich grach ciężko wszystko przebudować. Poza tym w niektórych grach ludzie nie oczekują zbyt dużych zmian, bo to często się odbija twórcom czkawką.|Co do tego komu pojechali: Acti, EA, Ubi (uszeregowane alfabetycznie).

  15. Jezu mówienie że cod to to samo tylko że z inną fabułą/nowe mapki do MP do idiotyzm. Wszystkie CoDy różnią się od siebie stylem gry (porównajmy Black Opsy z MW 2 chociażby), perkami i balansem broni. Ale nie, CoD jest zułyyyyyyyyy

  16. A mnie te słowa lekko przerażają. Borderlands akurat wyszło im idealnie i, poza bardziej rozbudowaną fabułą, wszelkie zmiany mogą nie wyjść grze na dobre. Co nie znaczy, że pan Gibson w dużej mierze nie ma racji. No ale w końcu to są sequele, więc scheda po pierwszej części jakaś musi być.

  17. a np. taki prey 2… oprócz tommiego i tytułu nic nie zostało z oryginalnego preya a ludzie i tak się czepiają…

  18. „Nieszanowaniem powinno być chyba” („nie” z rzeczownikiem odczasownikowym piszemy łącznie – czwarta linijka tekstu).

  19. take that, CoD

  20. To w sumie śmieszne, bo właśnie Borderlands 2 podejrzewałem o to, że będzie nieznacznym rozwinięciem „jedynki”. Miejmy nadzieję, że dementujące moje przemyślenia Gearbox wprowadzi swą wizję w czyn.

  21. @ Maksimus – O tak masz racje… Dodali nowe bronie + mapki i… I co by tu dalej mówić… A no tak styl gry. Przecież teraz można z biegu skoczyć do leżenia OD RAZU. To kompletnie zmienia styl rozgrywki. |Prawda jest taka że wszystkie CoD’y od MW1 to praktycznie to samo. Różnice między nimi można by tak samo dobrze zaimplementować w jakimś DLC ( ale po co skoro można dać w DLC kilka map za pół ceny gry prawda ? )

  22. I mówi to Gearbox? Twórcy BiA ? 😀 Dobre!

  23. I tak i nie. Nie: CoD. Tak: Fifa, Mario, God of War m.in.

  24. Hmm… nie zgadzam się z tym co powiedział Gibson. Sequel powinien być wszystkim tym, co było dobre i sprawdziło się w pierwowzorze + DODATKOWO, czymś nowym, uprzyjemniającym rozgrywkę.

Dodaj komentarz