Dragon Age III: Pierwsze informacje!

Wygląda na to, że BioWare po przerwie od ratowania świata w postaci Dragon Age II w kolejnej części cyklu chce powrócić do motywu „ocalenia uniwersum”. W panelu dyskusyjnym na PAX Prime, w którym wzięli udział producent wykonawczy Mike Laidlaw, dyrektor artystyczny Matt Goldman i scenarzysta David Gaider, potwierdzono, że tym razem gracze będą „ratować świat przed nim samym”.
Jak dobrze pamiętamy, druga odsłona serii zakończyła się wybuchem otwartego konfliktu pomiędzy magami a templariuszami, którzy w Dragon Age III toczyć będą wojnę o dominację. Główny bohater będzie musiał – niemal jak w „jedynce” – podróżować pomiędzy różnymi krainami i zebrać sojuszników, którzy pomogą przywrócić ład i porządek do Thedas.
Przedstawiciele BioWare’u zasugerowali także, że owym „głównym bohaterem” może być ponownie Hawke, którego historia jeszcze się nie zakończyła. Mało tego – istnieje szansa, że mógłby w trakcie swojej podróży spotkać, uwaga, Szarego Strażnika, którym gracze kierowali w Początku! Obsadzenie pierwszoplanową postacią Bohatera Kirkwall miałoby sens, szczególnie, że miał on spory udział w konflikcie magów i templariuszy. Niewykluczone jednak, że wcielimy się w zupełnie nowego herosa.
Sporą wadą drugiej części były małe mapy. Ten problem zostanie rozwiązany w Dragon Age III, którego lokacje mają być kilkukrotnie większe od tych znanych nawet z pierwszej odsłony cyklu. Twórcy gry stwierdzili też, że choć wykreowane przez nich uniwersum jest podobne do świata stworzonego przez Tolkiena, chcą go odróżnić od Śródziemia. Pragną też, by stał się standardem dla gatunku fantasy.
Przedstawiciele BioWare zaznaczyli również, że nie chcą tworzyć żadnego MMO opartego na Dragon Age’u.
W trakcie panelu dyskusyjnego poruszono również kwestię walki. W nadchodzących DLC do Dragon Age’a II zostanie usprawniona – zresztą dzięki rozszerzeniom developerzy będą chcieli zdecydować, w którym kierunku pójść w kwestii starć. W dodatkach położony zostanie m.in. nacisk na planowanie i rozmieszczenie członków naszej drużyny na polu bitwy.
Twórcy gry chcą również skoncentrować się na tym, by gracze byli świadomi zalet i słabości poszczególnych towarzyszy i aby wykorzystywali je w walce. Dlatego na przykład w Dragon Age III otrzymamy drużynowy bonus za posiadanie w ekipie konkretnej postaci, co zachęci do grania w pewien charakterystyczny dla niej sposób.
Jedną z wad Dragon Age II był brak możliwości wpływania na wygląd naszych wirtualnych towarzyszy, a w szczególności noszonych przez nich strojów i zbroi. W kolejnej części zostanie to poprawione – członkowie naszego zespołu będą posiadać odblokowywane w trakcie rozgrywki zestawy wyposażenia zmieniające ich wygląd, ale pozostawiające ich „ikoniczny” wizerunek. Powróci także możliwość podarowania towarzyszącym postaciom broni i innych elementów ekwipunku – wpłynie to jednak tylko na konkretne statystyki.
Czytaj dalej
45 odpowiedzi do “Dragon Age III: Pierwsze informacje!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Choć na PAX Prime BioWare koncentrowało się głównie na Mass Effect 3 i Star Wars: The Old Republic, przedstawiciele studia w panelu dyskusyjnym poświęconym serii Dragon Age ujawnili kilka ciekawych informacji o powstającej i niezapowiedzianej jeszcze trzeciej części. Uwaga – możliwe spoilery!
Po pierwsze jest mod dzięki któremu można zmieniać towarzyszom eq – czemu nie dołączą go do patha? Powinni wziąć przykład z Notcha.|Po drugie świat Dragon Age już jest dla mnie standardem fantasy.|Po trzecie okej wszystko ładnie i pięknie, ale…. Z.A S.Z.Y.B.K.O
Spieszy im się do dolców, czy co?
Fajnie by było gdybym w trzeciej części Dragon Age mógł ponownie się wcielić w Hawke`a.W „trójce” mogliby zostawić z „dwójki” chociaż system walki(mi on wcale nie przeszkadzał).
Czy tylko ja czarno to widzę? Nazwijcie mnie pesymistą ale czuje że DA III będzie bliżej kompletnej porażce jaką była część druga niż do nieco oldschoolowej i wymagającej jedyneczki. Obym się mylił.
Hahaha, jakie głąby:|”Twórcy gry stwierdzili też, że choć wykreowane przez nich uniwersum jest podobne do świata stworzonego przez Tolkiena, chcą go odróżnić od Śródziemia. Pragną też, by stał się standardem dla gatunku fantasy.” – jak można porównywać ich 'coś’ do Śródziemia, poza tym, standardem jest Wiesiek, deal with it.
Straszna lipa.
Czyli połączenie pierwszej części z drugą, Bioware dostał po uszach od fanów jedynki po wybryku jakim była druga część i teraz zmieniają, nieco, kurs.
@iHS Ja również mam podobne odczucia. Bardzo zżyłem się z postaciami w DA2 i bardzo chciałbym pokierować Hawke’iem w DA3 🙂
@ iHS Trudno żeby wszystkim podobało się to samo (świat byłby strasznie nudny). Ja bardzo lubiłem taktyczne walki z części pierwszej w dwójce zastałem bezmyślne slasherowe bitki śmieszny poziom trudności i gwóźdź do trumny: dialogi dla niepełnosprytnych umysłowo. Przy grze trzymała mnie tylko w miarę ciekawa fabuła ale i tak odpadłem bodaj w 2gim akcie (przed wyprawą na głębokie ścieżki). Jak powiedziałeś „co kto lubi”
A ja nie chcę Hawke, lubiłam ją, ale moją Szarą Strażniczkę polubiłam o wiele bardziej. Chcę mieć znów wybór kim mam grać: chcę grać elfem. Nie chcę być ograniczona tylko do ludzi, to głupie.
Ogólnie to się cieszę, że wzięli się do roboty nad DA3. Dobrze by było, gdyby gracz tworzył nową postać, a Hawke i SS byli najwyżej towarzyszami.
@Mish – SS Hawk? Brzmi jak nowy myśliwiec nazistów 😀 .
Szklana Kula on ( to będzie taka sama porażka ja cześć druga , ewentualnie wyjdzie średniak) szklana kula off
Do Śródziemia xDD. Ten światek to malutki był. |Moja osobista ocena tej gry to 7/10. Jednak jeśli trójkę zepsują to dam im 4.
@Dav1d hater’s gonna hate… Obecnie standard gatunku (imo) fantasy obejmuje Śródziemie, D&D (Fearun oraz pozostałe plany), Warhammer i (ewnetualnie) w pomniejszym stopniu Świat Mroku. Na DA II się lekko zawiodłem (tak, tak chodzi o ninja i powtarzalność lokacji), ale narracja, główny wątek, Hawke i napotkani NPC’e (z naciskiem na towarzyszy, Qunari i Meridith) zdołali zdusić rozgoryczenie w zarodku.
@iHS jeżeli właśnie Dragon Age II znajduje się w twojej „top trójce” RPG’ów to naprawdę współczuje, bo znam masę RPG’ów którym Dragon Age II do pięt nie dorasta, no ale co kto lubigra podobała mi się, nie przeszkadzało mi tez zabranie wyboru postaci, przynajmniej mogli zrobić bardziej wyrazistą postać niż Szary Strażnik z jedynki, co prawda nie można było tworzyć własnej historii, ale coś za coś, ja wolę wyrazistego bohatera świetnie osadzonego w świecie gry
Nie ma co się napalać na DAIII. Na DAII się napaliłem i wyszedł taki… Założyłbym, że nie będzie gorsza od DAII. Tyle wystarczy. Za stary jestem, żeby mnie takie gry pokroju DAII zadowoliły. Jak bym młodszy i nie grał wte gry, które grałem i to by był pierwszy mój RPG to może by mi się podobał.
Naprawdę nie chcę by dragon age był standardem dla współczesnych rpgów. Osobiście wolała bym, by można było stworzyć nową postać i by dało sie wybrać RASĘ, nie chce grać znowu człowiekiem. Ludzie są nudni i mam ich na co dzień. Ciekawie by było, gdyby dali w końcu zagrać qunari, albo dali jakąś nową rasę, taką która nie jest pospolita w fereldenie. A jak będziemy grać Hawkiem to buuu…
DAII był nudny i monotonny jak cholera.. miasto>góra>miasto>quest od towarzyszy>miasto/ew. scieżki… nosz kurde,ile razy można zwiedzać to samo ??
Nic specjalnego – poprawiają kilka błędów i już kolejna część? Kpina.|”członkowie naszego zespołu będą posiadać odblokowywane w trakcie rozgrywki zestawy wyposażenia zmieniające ich wygląd, ale pozostawiające ich „ikoniczny” wizerunek.” czyli Bioware nie chce się tworzyć osobnych modeli
I tak będę czekał. I tak kupię. I tak będe się przy tym dobrze bawił… Chyba, że naprawdę zepsują, ale w to szczerze wątpię. I tak kibicuje Bioware’owi – niech kontynuują tworzenie tych znakomitych growych przygód. Bo czy są RPG-FPS, czy strategio-RPG czy ledwie RPG, czy są kurcze czykolwiek, ale opowiadają historie tak fajne i tak fajnie – to ja chcę więcej.
Morrowind to jest gra super trochę dziwi mnie, że Obilivion dostał 10. To nie była gra, która podnosi poprzeczkę. Zresztą DA dostał 8,5. Raczej nie liczę, że DA3 przebiję DA plus jeszcze zbliży się choć trochę do Morrowinda, który dostał chyba 9+ ( Obilivion jest sporo gorszy).
Niedobrze… niedobrze… kolejne ratowanie świata? …|Pierwszy Dragon Age był dobrym RPG-iem, jednak miał trochę wad (niezbyt ciekawa walka wojownikiem, stary silnik graficzny itp.). Na „Dwójkę” bardzo liczyłem, bo po poprawieniu tego co trzeba mogła wyjść gra zasługująca na 10/10, ale zrobienie „Dragon Effect” nie wyszło (w porównaniu do świetnego ME2). Po tych pierwszych informacjach „trójce” dobrze nie wróżę…
Jeżeli dadzą kierowanie Hawkiem, to podziękuje. Pozatym, DA2 i 3 będzie na originie. Co oznacza że zapewne nigdy ich nie kupie (DA1 kupiłem na gwiazdkę z przeceną, tymczasem u EA nawet z przeceną jest drogo).
A puenta jest King-Konga
mega badziewna gra, chcą tylko waszej kasy nic więcej
Ja tam wolę hawke ^^ Ale oby gra była bardziej mroczniejsza i niech twórcy zaczną w końcu robić grę w czasie rezczywisstym! Nie ma nic bardziej dołującego i mrocznego od widoku pobojowiska po bitwie, wczesnym zimnym rankiem z ulewą w tle… Chcę się zaczać bać ;p Niech twórcy pójdą tym komiksowym stylem ale dodadzą większego relaizmu i wlepią w silnik gry filtr „ala” sin city… Wtedy jestem na tak ;D
ja chcę swego grey wardena jako głównego herosa!!!
Dragon Age 2 jest po prostu wstępem do trzeciej części, myślę, że to właśnie Hawkiem będziemy kierować 🙂 Lub też 2 opcja – Hawk powie, że za dużo już w świecie namieszał i zniknie.
Recenzenci to przy was pikuś oni muszą zagrać a wy oceniacie choć nawet nie ma gamepleya gratuluje…
Dzisiaj przeszłem DAII i muszę powiedzieć że mi się nawet podobała, oczywiście o wiele lepsza była jedynka. Co do głównego bohatera wolałbym Hawka, a Szary Strażnik z jedynki przedstawiony jako towarzysz.|Jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa: czy Morrigan(moja ulubiona czarodziejka) wróci. Oby TAK!
A ja wracam grać w Wieśka 2… jeszcze 15 zakończeń przede mną xDPs. Pozostaje nam czekać na jakieś naprawdę konkretne informacje co do DAIII… i oby był lepszy od drugiej części.
kilkukrotnie większe lokacje… co z tego skoro zrobią pewnie ze trzy na krzyż i będą je na zmianę powtarzać?
Oby im sie udało… ale przydałyby sie jakieś romanse, a o najważniejszym nie napisali 😀
trochę to zagmatwane, no ale zobaczymy co zrobią..
I oto rozwój gier zatoczył koło. Kiedyś usprawnieniem było zmienianie się wyglądu członków drużyny w zależności od ekwipunku. Teraz usprawnieniem jest przeciwieństwo. Witamy w 1998 roku, gdzie NPC noszący power armora nadal wygląda jak śmieć.|Jedyne co DA:O zrobiło źle z wyglądem drużyny to fakt, że specjalne efekty od buffów i hełmy nie znikały w czasie rozmów.
@ZiZi,W wieśku te zakończenia specjalnie się nie różnią.
Dokladnie lol. Rozwoj dzisiejszych gier to kompletny degres wielu elementow. Jedyne na co sie teraz stawia to akcja i filmowy przekaz. | | Jak tak dalej pojdzie to sytuacja stanie sie tak klarowna jak w kinie.| | | |Nie bedzie w co grac ale z braku laku trzeba bedzie czasem na cos isc / przejsc 😛
Fajnie gdyby głównym bohaterem był szary strażnik z jedynki, a Hawke towarzyszem. Zdecydowanie bardziej się wczuwam w gre, jeśli mam możliwość prowadzenia postaci wykreowanej przeze mnie od podstaw, niż gotowca, ktoremu można zmienić tylko wygląd. System dialogów także wole ten z DA:O, czyli niemy bohater i pełne kwestie do wyboru.
@eske |Raczej jak statek parowy Jastrząb;)
Taaaak!! 😀
Chyba w końcu kupię DA i DA 2 +dodatki. Fabuła jest jednak ciekawa.Jeśli trafię na promocję z da na pewno kupię.
o ile Dragon Age byl calkiem udany i naprawde przyjemnie mi sie przechodzilo w te i wefte + dodatki, to DA2 komplentna strata kasy, liniowe jak trasa wyscigow z ruskiej gierki, no i jeszcze te niesamowicie rozbudowane dialogi …|na 3jke raczej sie nie skusze wole juz kolejny raz 'jedynke’, dwojka poki co zalega gleboko na dysku twardym w miejscu gdzie nie zagladam zeby nie draznilo mi oczu , skasowac szkoda bo w koncu zaplacilem za to :>
Doskonale Cię rozumiem, AtKor i całkowicie popieram. Najbardziej w dwójce uderzyły mnie strasznie małe mapy, czyli wciąż powtarzające się lokacje i brak dubbingu, który w jedynce był po prostu zaje****. Plusem była dynymika walk, to górowało nad jedynką. A co będzie w trójce ? „[…]lokacje mają być kilkukrotnie większe od tych znanych nawet z pierwszej odsłony cyklu” – możliwe, że nie wiedzą na co się porwali 😉