BlizzCon 2011: StarCraft II: Heart of the Swarm – nowe informacje i gameplay [WIDEO]
![BlizzCon 2011: StarCraft II: Heart of the Swarm – nowe informacje i gameplay [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/0b5e6a18-5a57-4f75-b7dd-faa498086a92.jpeg)
Wraz z Heart of the Swarm Blizzard chciał poprawić balans w potyczkach sieciowych. Twórcy gry przyjrzeli się na początek różnicom pomiędzy rozgrywką nastawioną na lekkie jednostki a stylem koncentrującym się na ciężkich oraz temu, który z nich jest najbardziej preferowany w danych regionach świata. Na przykład w Korei Terranie mają przewagę nad Protossami, podczas gdy w Europie najlepsi są Zergowie.
David Kim, projektant ds. balansu w StarCrafcie II, stwierdził, że osoby kierujące Zergami miały problem z przeprowadzeniem kontrataku na dobrze obwarowanych graczy na początku rozgrywki. Dlatego też twórcy gry zdecydowali się usunąć jednostkę Overseer i zastąpić ją Viperem, specjalizującym się w atakach nadprzyrodzonych.
Z kolei u Terran zrezygnowano z Thora, który nie potrafił sobie poradzić z atakiem Protossowych Zealotów. Z drugiej strony Blizzard uznał, że frakcja ta i tak ma sporo możliwości taktycznych i nie potrzebuje dodatkowych – zamiast więc wprowadzać zupełnie nową jednostkę postanowiono umożliwić szybkim Hellionom transformację w ciężkiego i powolnego Battle Helliona.
Poniżej znajdziecie pełen opis nowych, jak i już istniejących, ale zmodyfikowanych jednostek:
Terranie:
Zergowie:
Protossi:
Prócz prezentacji nowych jednostek w trakcie panelu Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił zmiany, jakie przyniesie ze sobą Heart of the Swarm w kwestii lepszego balansu w potyczkach sieciowych.
W rozszerzeniu Banelingi będą mogły poruszać się będąc zakopanymi pod ziemią, a Reaperzy będą automatycznie odzyskiwać zdrowie, z kolei Battlecruisery i Hydry skorzystają z czasowego bonusu do szybkości. Corrupterzy otrzymają nową umiejętność – Siphon pozwoli wydobyć z danego budynku dodatkowe surowce bez potrzeby stawiania wylęgarni.
Należący do Protossów Nexus także dostanie nowe moce. Jedną z nich jest Recall, która zawróci jednostki znajdujące się w kłopotach. Będzie też można zamienić budynek w działo fotonowe. Z kolei Cloacked Ghost nie będą tracić energii, gdy będą niewidzialni. W zamian za to pobierana będzie jednorazowa jej ilość pozwalając włączyć kamuflaż na określony czas. Pozostając niewidzialnym, jednostki te będą jednak odzyskiwać utraconą energię.
A poniżej znajdziecie nowy gameplay zaprezentowany w czasie panelu:
W ramach bonusu – zapis z dyskusji:
Czytaj dalej
-
Henry Cavill po raz kolejny udowadnia, że jest hardcorowym graczem. Jednym...
-
CD-Action pod ostrzałem. Przeżyjmy to jeszcze raz
-
W nadchodzącej aktualizacji do Fallouta 76 spotkamy Ghoula z serialu Amazonu. Burning...
-
Andrzej Sapkowski nie chce pisać książek w uniwersum Wiedźmina z bohaterem innym...
12 odpowiedzi do “BlizzCon 2011: StarCraft II: Heart of the Swarm – nowe informacje i gameplay [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Przecież ten pierwszy film można było zobaczyć już kilka miesięcy temu. Skąd więc stwierdzenie, że to nowy gameplay?
Bo Piotrek tak napisal, koniec dyskusji.
Trochę dziwne te zmiany w balansie ale cóż… zobaczymy w praktyce.
Ten balans mnie nie zachwycil.. No ale uczyl sie czlowiek grac taktykami na podstawce to i przestawic sie bedzie mozna na zmiany dodatkowe..
Gdzie WUlczury? ni mo!
nowe jednostki są paskudne…
Nie bd płacił 150 zł za dodatek
@Packbin|Twoja strata.. 🙂
Co do samych nowych jednostek to moim zdaniem tylko u zergów są ciekawe, a cena gry powinna być podobna do ceny dodatków od WOW’a więc około 120 zł w dniu premiery 🙂
Ja bym się nie obraził za dodanie czegoś w rodzaju Odyna. Taki „statek-matka” terran ;P
Troche ku*wa szkoda, ze ten gameplay pierwszy wyszedł jakoś 2 miesiące prze blizzconem, brawo cdaction.
Jednostki Zergów zapowiadają się bardzo interesująco.