17.11.2011
Często komentowane 25 Komentarze

Square Enix wykorzysta silnik Unreal Engine 3 w swoich nowych grach. Final Fantasy z technologią Epic Games?

Square Enix wykorzysta silnik Unreal Engine 3 w swoich nowych grach. Final Fantasy z technologią Epic Games?
Firma Square Enix poinformowała, że podpisała umowę ze studiem Epic Games, na mocy której japońska spółka wykorzysta w swoich nadchodzących grach silnik Unreal Engine 3.

Przedstawiciele Square Enix poinformowali, że podpisali umowę z japońskim oddziałem Epic Games. Umożliwi ona firmie wykorzystanie silnika Unreal Engine 3 w swoich przyszłych, niezapowiedzianych jeszcze grach.

Jak mówi Taka Kawasaki, menedżer Epic Games w Kraju Kwitnącej Wiśni:

Wiele zachodnich gier osiągnęło ogromny sukces dzięki silnikowi Unreal Engine, a podpisana właśnie umowa odzwierciedla zaufanie japońskiej społeczności developerów pokładane w naszej technologii. Nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak Square Enix połączy moc Unreal Engine 3 ze swoimi bohaterami, czarującą fabułą i fantastycznym gameplayem.

Powyższa wypowiedź sugeruje, że z technologii Epic Games skorzysta japoński oddział Square Enix, który jest odpowiedzialny za kolejne części Final Fantasy, Dragon QuestKingdom HeartsOstatnia Fantazja” na Unreal Engine 3?

25 odpowiedzi do “Square Enix wykorzysta silnik Unreal Engine 3 w swoich nowych grach. Final Fantasy z technologią Epic Games?”

  1. Hmmm, troche późno.

  2. Jeśli zrobią remake Final Fantasy 7 zamówię od razu trzy sztuki.

  3. Nie tylko UE3 jest ,,super” grafiką.CryEngine 2/3 hmm Frostbite2.

  4. @Gracisko Tu nie chodzi tylko o grafikę. UE 3 jest bardzo elastyczni i do tego łatwy w programowaniu.

  5. Hm, Square Enix liznęli już przecież silnik Unreal przy „The Last Remnant” -który, swoją drogą, wyglądał pięknie. | |@dzl – na wznowienie FF7 bym nie liczył. Square już wypowiadało się w tym temacie i wciąż powtarzają, że nie ma na to szans. Szkoda co prawda, ale nie zmienia to faktu, że gra wciąż kopie po tyłku nie jedną z dzisiejszych produkcji :]

  6. Jak już poniżej Zaba2501 wspomniał, Squeenix wykorzystali już UE3 w TLR’u i trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem dobrze i gra zachwycała od strony graficznej. Warto również wspomnieć, że przeportowali ją na PC, więc może w kolejnych produkcjach na tym enginie również nie zapomną o użytkownikach pudła z windows 🙂

  7. Remake FF VII + dodatkowy content na UE3? Proszę. 😀

  8. CzlowiekKukurydza 17 listopada 2011 o 20:01

    @Zaba2501 Dokładnie, Last Remnant chodził na UE 3.0. Mam nadzieję, że jak użyją tego silnika do Kingdom Hearts 3 to przy okazji wypuszczą je na PC. Co do remejków Final Fatasy to coraz częściej słyszy się, że chcą wydać dziesiątkę w HD.

  9. Tak jak mówi Zaba2501, The Last Remnant graficznie wymiatał właśnie dzięki UE3.

  10. Hm, w takim razie bardzo logiczne wydaje się, że może w końcu zrobią The Last Remnant 2.

  11. @Angrenbor – Hm, kontynuacja TLR? Byłbym jak najbardziej na TAK. Co prawda zakończenie gry nie sugeruje niczego takowego -swoją drogą, Square od dawna ma pewien schemat budowy napięcia w grach, a mimo to zawsze na koniec człowiek czuje się dosłownie zmiażdżony własnymi odczuciami itp- ale kto wie. | |Szkoda, że „kwadratowi” odpuścili sobie PC -zaledwie kilka gier wyszło na blaszaki co niestety smuci- i mam nadzieję, że się to zmieni. …

  12. Zresztą, osobiście chciałbym zobaczyć 4 odsłonę Chrono Triggera (póki co świat gry tworzą: Chrono Trigger, Radical Dreamers, Chrono Cross). Stare dobre czasy JRPG :]

  13. The Last Remnant był ciekawy w roku 2007/2008.Teraz jest słaby (nie żebym coś miał to tej gry 😛 ) i niezbyt dużo osób w to gra.Szczegóły w grach nigdy nie były za**ebiste.Ale człowiek się stara żeby zadowolić innych.

  14. A właśnie, że zakończenie bardzo sugeruje sequel. Trzeba było obejrzeć listę płac do samego końca ;]

  15. Gracisko, może jakaś argumentacja, czemu niby obecnie TLR stał się słaby? I jak mam rozumieć, że mało osób w nią gra i jak to stwierdzasz? Po liczbie graczy w multi? 😀 Oprawa gry wciąż robi wrażenie, a i mechanika, zwłaszcza na wyposzczonym poletku pecetowym jest niesamowicie świeża. Dodam też, że o ile nigdy nie przepadałem za jRPG to gdy tylko zobaczyłem Remnanta na Xie u kumpla, to już wiedziałem, że muszę w to zagrać. Chętnie też bym sobie go powtórzył, tylko nie mam po prostu na niego czasu.

  16. I to chyba jedyny minus tej produkcji. Jeśli nie możesz poświęcić jej naprawdę sporo czasu, to nie zaczynaj grać – inaczej wyżre ci z życiorysu dziesiątki godzin.

  17. Obie FF XIII oparte są o UE3, to samo TLR. Żadne zaskoczenie

  18. @Angrenbor – może po prostu trochę inaczej to odebrałem. W końcu, „kwadratowi” mało kiedy robią kontynuacje. | |@Gracisko – słaba? To samo mówią o FF7, a wymiata w to nadal spora rzesza graczy -ba, sam ukończyłem grę chyba z 10 razy i raz do roku wracam do tej pozycji. TLR wymiata na płaszczyźnie graficznej (i nie tylko, ale gra wyciska z silnika niesamowite efekty wizualne), zwłaszcza gdy w bitwie uczestniczy więcej niż 5 grup walczących.

  19. @Kopek – zgadzam się. Poza tym z tego co pamiętam to na XBox miał problemy z wczytywaniem pola bitwy -trwało to strasznie długo i po jakimś czasie było męczące. Wersja PC pod tym względem była sprawniejsza, ale coś za coś … niestety kilku postaci (chyba 3) w wersji na PC nie zobaczymy, a szkoda.

  20. @temptation Final Fantasy XIII nie jest oparte na UE 3, tylko na autorskim silniku Squar Enix(mocno stuningowany engine z XII na PS2)

  21. ale za to the last remnant jest oparte o ue3 i w tym wydane na ue3 wiec o co chodzi?

  22. Ja chce kolejne nie online final fantasy na pc ;PP

  23. No co jak co ale Square Enix nie tylko odpowiada za Final Fantasy itd. tylko również nie bez powodu jest np. na stronie Hitmana 🙂 Być może Hitman Absolution się trochę zmieni 🙂

  24. @ssdd112 – zgadza się, zresztą, troszeczkę firma „wchłonęła” bo i sam najnowszy Tomb Raider zapowiada się na -może nie ogromną- rewolucje.

  25. Siemiatyczanin2405 19 listopada 2011 o 11:12

    Chciałbym kingdom hearts na xboxa 360

Dodaj komentarz