Square Enix wykorzysta silnik Unreal Engine 3 w swoich nowych grach. Final Fantasy z technologią Epic Games?

Przedstawiciele Square Enix poinformowali, że podpisali umowę z japońskim oddziałem Epic Games. Umożliwi ona firmie wykorzystanie silnika Unreal Engine 3 w swoich przyszłych, niezapowiedzianych jeszcze grach.
Jak mówi Taka Kawasaki, menedżer Epic Games w Kraju Kwitnącej Wiśni:
Wiele zachodnich gier osiągnęło ogromny sukces dzięki silnikowi Unreal Engine, a podpisana właśnie umowa odzwierciedla zaufanie japońskiej społeczności developerów pokładane w naszej technologii. Nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak Square Enix połączy moc Unreal Engine 3 ze swoimi bohaterami, czarującą fabułą i fantastycznym gameplayem.
Powyższa wypowiedź sugeruje, że z technologii Epic Games skorzysta japoński oddział Square Enix, który jest odpowiedzialny za kolejne części Final Fantasy, Dragon Quest i Kingdom Hearts „Ostatnia Fantazja” na Unreal Engine 3?
Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “Square Enix wykorzysta silnik Unreal Engine 3 w swoich nowych grach. Final Fantasy z technologią Epic Games?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Hmmm, troche późno.
Jeśli zrobią remake Final Fantasy 7 zamówię od razu trzy sztuki.
Nie tylko UE3 jest ,,super” grafiką.CryEngine 2/3 hmm Frostbite2.
@Gracisko Tu nie chodzi tylko o grafikę. UE 3 jest bardzo elastyczni i do tego łatwy w programowaniu.
Hm, Square Enix liznęli już przecież silnik Unreal przy „The Last Remnant” -który, swoją drogą, wyglądał pięknie. | |@dzl – na wznowienie FF7 bym nie liczył. Square już wypowiadało się w tym temacie i wciąż powtarzają, że nie ma na to szans. Szkoda co prawda, ale nie zmienia to faktu, że gra wciąż kopie po tyłku nie jedną z dzisiejszych produkcji :]
Jak już poniżej Zaba2501 wspomniał, Squeenix wykorzystali już UE3 w TLR’u i trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem dobrze i gra zachwycała od strony graficznej. Warto również wspomnieć, że przeportowali ją na PC, więc może w kolejnych produkcjach na tym enginie również nie zapomną o użytkownikach pudła z windows 🙂
Remake FF VII + dodatkowy content na UE3? Proszę. 😀
@Zaba2501 Dokładnie, Last Remnant chodził na UE 3.0. Mam nadzieję, że jak użyją tego silnika do Kingdom Hearts 3 to przy okazji wypuszczą je na PC. Co do remejków Final Fatasy to coraz częściej słyszy się, że chcą wydać dziesiątkę w HD.
Tak jak mówi Zaba2501, The Last Remnant graficznie wymiatał właśnie dzięki UE3.
Hm, w takim razie bardzo logiczne wydaje się, że może w końcu zrobią The Last Remnant 2.
@Angrenbor – Hm, kontynuacja TLR? Byłbym jak najbardziej na TAK. Co prawda zakończenie gry nie sugeruje niczego takowego -swoją drogą, Square od dawna ma pewien schemat budowy napięcia w grach, a mimo to zawsze na koniec człowiek czuje się dosłownie zmiażdżony własnymi odczuciami itp- ale kto wie. | |Szkoda, że „kwadratowi” odpuścili sobie PC -zaledwie kilka gier wyszło na blaszaki co niestety smuci- i mam nadzieję, że się to zmieni. …
Zresztą, osobiście chciałbym zobaczyć 4 odsłonę Chrono Triggera (póki co świat gry tworzą: Chrono Trigger, Radical Dreamers, Chrono Cross). Stare dobre czasy JRPG :]
The Last Remnant był ciekawy w roku 2007/2008.Teraz jest słaby (nie żebym coś miał to tej gry 😛 ) i niezbyt dużo osób w to gra.Szczegóły w grach nigdy nie były za**ebiste.Ale człowiek się stara żeby zadowolić innych.
A właśnie, że zakończenie bardzo sugeruje sequel. Trzeba było obejrzeć listę płac do samego końca ;]
Gracisko, może jakaś argumentacja, czemu niby obecnie TLR stał się słaby? I jak mam rozumieć, że mało osób w nią gra i jak to stwierdzasz? Po liczbie graczy w multi? 😀 Oprawa gry wciąż robi wrażenie, a i mechanika, zwłaszcza na wyposzczonym poletku pecetowym jest niesamowicie świeża. Dodam też, że o ile nigdy nie przepadałem za jRPG to gdy tylko zobaczyłem Remnanta na Xie u kumpla, to już wiedziałem, że muszę w to zagrać. Chętnie też bym sobie go powtórzył, tylko nie mam po prostu na niego czasu.
I to chyba jedyny minus tej produkcji. Jeśli nie możesz poświęcić jej naprawdę sporo czasu, to nie zaczynaj grać – inaczej wyżre ci z życiorysu dziesiątki godzin.
Obie FF XIII oparte są o UE3, to samo TLR. Żadne zaskoczenie
@Angrenbor – może po prostu trochę inaczej to odebrałem. W końcu, „kwadratowi” mało kiedy robią kontynuacje. | |@Gracisko – słaba? To samo mówią o FF7, a wymiata w to nadal spora rzesza graczy -ba, sam ukończyłem grę chyba z 10 razy i raz do roku wracam do tej pozycji. TLR wymiata na płaszczyźnie graficznej (i nie tylko, ale gra wyciska z silnika niesamowite efekty wizualne), zwłaszcza gdy w bitwie uczestniczy więcej niż 5 grup walczących.
@Kopek – zgadzam się. Poza tym z tego co pamiętam to na XBox miał problemy z wczytywaniem pola bitwy -trwało to strasznie długo i po jakimś czasie było męczące. Wersja PC pod tym względem była sprawniejsza, ale coś za coś … niestety kilku postaci (chyba 3) w wersji na PC nie zobaczymy, a szkoda.
@temptation Final Fantasy XIII nie jest oparte na UE 3, tylko na autorskim silniku Squar Enix(mocno stuningowany engine z XII na PS2)
ale za to the last remnant jest oparte o ue3 i w tym wydane na ue3 wiec o co chodzi?
Ja chce kolejne nie online final fantasy na pc ;PP
No co jak co ale Square Enix nie tylko odpowiada za Final Fantasy itd. tylko również nie bez powodu jest np. na stronie Hitmana 🙂 Być może Hitman Absolution się trochę zmieni 🙂
@ssdd112 – zgadza się, zresztą, troszeczkę firma „wchłonęła” bo i sam najnowszy Tomb Raider zapowiada się na -może nie ogromną- rewolucje.
Chciałbym kingdom hearts na xboxa 360