Diablo III: Jednoczesna premiera na całym świecie zagrożona. Winni Koreańczycy

Internetowe wydanie dziennika Korea Times donosi, że koreańska organizacja zajmująca się klasyfikacją wiekową gier waha się z podjęciem decyzji dotyczącej Diablo III. Powodem jest ujawniony kilka miesięcy temu przez Blizzarda dom aukcyjny, w którym gracze będą mogli kupować wirtualne przedmioty dla swoich bohaterów za prawdziwe pieniądze. A dom aukcyjny to hazard – zakazany w Korei Południowej.
Wczoraj miało odbyć się spotkanie członków organizacji, w trakcie którego miała zostać podjęta ostateczna decyzja. Jej rzecznik prasowy oznajmił jednak, że nie doszło do porozumienia. Kolejne zebranie zaplanowane jest na dzisiaj, jednak los Diablo III może nie zostać w jego czasie przesądzony – w środy i piątki są bowiem standardowymi dniami, gdy oceniane są różnego rodzaju gry.
Decyzja koreańskiej organizacji może wpłynąć na premierę produkcji. Blizzard planuje bowiem jednoczesną premierę na całym świecie, zaś sama gra ma być identyczna we wszystkich krajach. Koreańczycy mogą więc pokrzyżować te plany, choć rzeczniczka prasowa studia zaznacza, że firma nadal chce je zrealizować.
Warto jednak podkreślić, iż niewykluczone, że wahanie koreańskiej organizacji już wpłynęło na debiut trzeciego Diabła. Decyzję o przesunięciu premiery gry na 2012 rok Blizzard ogłosił 23 września – dzień wcześniej Mike Morhaime, prezes studia udał się w trybie pilnym do Seulu, by przedyskutować kwestię klasyfikacji z członkami stowarzyszenia przyznającego kategorie wiekowe grom. Jest to ważne – Korea Południowa to jeden z największych rynków zbytu dla „Zamieci”. W końcu to tam StarCraft jest traktowany, jako sport narodowy.
Czytaj dalej
90 odpowiedzi do “Diablo III: Jednoczesna premiera na całym świecie zagrożona. Winni Koreańczycy”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
http:eu.battle.net/d3/pl/game/anniversary/
@KoichiSan|Swego czasu były turnieje drużynowe D2 za całkiem niezłą kasę, choć nie wiem co akurat dla ciebie jest wyznacznikiem sportu.
Diablo 3 tak szybko nie spiracą, już po WoWie widać, jako tako żeby piraci grali w Wotlk bo o Cata mogą pomarzyć musieli czekać prawie 2 lata. Obstawiam, że z D3 będzie podobnie. Tylko jaki jest sens sciągania z neta gry INTERNETOWEJ za którą w sklepie płacimy RAZ i bawimy się CAŁY CZAS? Nawet abonament WoWa kosztuje miesięcznie około 45 zl…co jest rownowartoscia 2 paczek fajek i paru piw.
-.-
OOO to maja w tej korei ciekawa definicje hazardu,znaczaco odbiegajaca od europejskiej
@KoichiSan|Poziom Twojego posta jest na poziomie mulu z rzeki, w ktorej wedlug Ciebie Koreanczycy mieliby sie potopic. I nie wiesz o czym piszesz, skoro bagatelizujesz znaczenie rynku i community w Korei Pd. dla Blizza. Wlasnie w tym kraju ich gry ciesza sie nieslychana popularnoscia, a w e-sport zaangazowane sa wielkie firmy, sponsorujace turnieje i utrzymujace druzyny zawodnikow (lacznie z ich zakwaterowaniem, wyzywieniem itd przez caly rok). To po prostu niezly biznes i dodatkowe $$$ dla Blizzarda.
@Tesu – to normalne, ludzie się nie znają, więc bluzgają. Ale gdyby to była ich firma, postępowaliby dokładnie tak samo : > Poza tym, dziwne, że wszyscy uważają, że to prawda. Może po prostu koreańska organizacja czeka i zwleka, bo Blizz nie podał daty premiery, więc im się nie śpieszy 😛 Patrząc na ilość fixów, zmian i poprawek w becie…
Yyyyy? Ktoś tam napisał że nie kupuje gier z mikropłatnościami 🙂 No fajnie, zrozumiał bym to gdyby były one obowiązkowe, ale nie kupić D3 bo jest w nim Auction House? Do którego można zapewne nawet nie zagladać jak sie nie chce. I zmarnować przez to całą tak dobrą grę? I nie zagrać? OMG.
@ZdeniO to jest prawda stara jak świat. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Pieprzyć Koreańczyków, wydawać grę 🙂
Gieszu|Ta sama sprawa co z SC2, czyli już wiedzą jak crackować. Piracka wersja ukaże się wcześniej niż zwykła i nie będzie trzeba być podłączonym do netu. Czyli pirat lepszy niż oryginał dla ludzi, którzy mają gdzieś dom aukcyjny.
Nhilus|Osobiście, jeśli zakupię D3 to się AH nie chwycę, nawet kijem nie dotknę aucion house. Co-Op owszem ale jeśli mam płacić za coś co znajduję się w mojej grze to kij Blizzowi w tyłek. Jeśli będę chciał polatać sobie w Epicko Legendarnej Zbroi Epicko Legendarnego Trolla to sobie zainstaluje mod, który sprawi, że wysypie mi się epicki loot ale to już ciii i nie gadajmy o tym xD
Na profesjonaliscie Ah za $ bedzie niedostepny wiec niewidze problemu dla osob ktorym on nie odpowiada … a Moding ma byc surowo zakazany
kotsa|Modding w grze, w której zdobywasz przedmioty i nimi handlujesz? Nie będzie żadnego moddingu.Wyobraź sobie hack’a na epicki loot. Grindujesz i handlujesz i zarabiasz. Zapewne na początku ludzie wykorzystają błędy aby zdobyć lepsze eq albo znajdą glitch aby je podwoić. Zawsze w takiej grze da się podwoić loot (Torchlight, Sacred).Wspomniałem wcześniej o wersji nie podłączonej do b.netu 😀
Mowie o modach … a to ze blizzard stanie sie celem ataku hakerski jest oczywiste … napewno znajda sie zorganizowane grupych ktore beda chcialy zarobic na ah … jedynie pozostaje liczyc ze blizzard jest przygotowany …Cheating jest w kazdej grze … jedyna firma ktora moze to przelknac jest wlasnie blizzard jezeli nie oni to juz zadna firma nie nieoprze tym bardziej ze inne na to zlewaja
Skoro Diablo 3 ma miec wlasna policje to rozumiem ze to bedzie grupa ktora wlasnie patrzy na to 24h .. w kazdym razie cala nadzieja w Blizzardzie ^^ …ale bedzie git albo zaliczal faila…obaczy sie
Hahahaha dobrze im tak, nie będzie trzepania kasy.
HAHAHAHA HAZARD NIE MOGĘ AHAHAHAHAHAHAH
tirtel|Siedze na jednorożcu.
No nie, kolejne obsunięcie ma być…
Dlaczego niby auction house mialby byc uzasadnieniem braku modow? Moding to takze tworzenie bardziej funkcjonalne interface, optymalizacja gry, poprawianie grafiki i tego typu rzeczy. To nie musi ie wiazac z tworzeniem przedmiotow i ich sprzedaza. Tym bardziej, ze Blizz, z modamy czy bez, musi zrobic baze przedmiotow dostepnych w grze i monitorowac to, co sie pojawia na aukcjach.
@darthmetalus – Zaskoczony? Ja na miejscu fanow Diablo i Blizza cieszylbym sie, gdyby gra miala sie ukazac w 2012 roku. Patrzac na historie odkladania premier Blizzarda jeszcze duzo obsow przed nami. Realistyczny termin to 2013.
@Professor|Wydaje mi sie ze chodzi o to wlasnie zeby niebylo mozliwosc grzebania przy plikach gry..a takto kiedy wiekszosc jest rzeczy jest generowana an serwach blizza wszsytko jest zaszyfrowane zeby uniemoziwisc grzebanie i moding w plikach gry…wlasnie po to zeby unimoliwic robienie botow czy innych wałkow …poprostu im mniejsz mozliwosc grzebania przy tym tym lepiej na bezpiecznestow tego interesu ..niestety cos trzeba wybrac Blizzard sobie chyba zdaje z tego sprawe
Niech usuną ten dom aukcyjny w Korei, skoro tak im się to nie podoba.
Po pierwsze nie wiadomo czy to jest prawda. Poza tym Jay Wilson zaprzeczył jakoby Korea była sprawcą tego ”opóźnienia” .
@kotsa – tyle, ze we wczesniejszych Diablo, z tego co pamietam, rowniez nie bylo oficjalnego wsparcia dla modow. A grzebal w plikach kazdy, kto chcial. Ludzie, jak beda chcieli to znajda wszystkie potrzebne informacje bez wzgledu na to, czy wsparcie dla modow bedzie, czy nie. Nie hejtuje na Blizza tylko dlatego, ze nie chcca modow (ich gra, ich sprawa), ale mogliby to uzasadnic w inny sposob, bo wiekszosc z dotychczasowych wymowek… no wlasnie, to byly w wiekszosci wymowki, a nie powody.
@Professor |Nie zgodzę się z tym że Blizzard przekłada daty premier. ,a skoro oficjalna wiadomość mówi o ”early 2012” to sądzę że właśnie tak będzie .
Professor|Chodzi o tom, że grzebiąc w plikach możesz sprawić, że z łatwością zdobędziesz loot, za którego ludzie płaca grubą kasę. Nie jeden takie przedmiot a w uj, że się tak ładniej wyrażę.w j lootu = w uj kasy.|Co mija się z celem domu aukcyjnego, po co mam to kupować skoro sam mogę to zdobyć przez mody.
Grzebanie w plikach bedzie mozliwe tylko po stronie klienta a przeciez postacie beda przechowywane na serwerze, podobnie jak wszystko inne z lootem wlacznie. Nikt sobie lootu nie zacznie tworzyc bo nikt nie bedzie mial dostepu do plikow serwera. Oczywiscie ludzie na piratach pewnie beda uzywali 'programy’ ktore im to umozliwia (lub inne metody) ale na 100% tego typu zmiany beda prowadzily do jakis niezgodnosci po miedzy klientem i serwerem.
oni zawsze musza cos zepsuc ;[
@KmP900 – wiesz, co jest najzabawniejsze w Twojej wypowiedzi? Data 'early 2012′ zostala ustanowiona na poczatku jesieni ubieglego roku, kiedy to Blizz postanowil przeniesc (juz raz przeniesiona) premiere DIII z koncowki 20111 na nastepny rok. Ladne mi nie przenoszenie premier. Ale wciaz mozesz sie nie zgadzac.
@Blik – dane odnosnie zdobywania lootu (poprzez zabijanie mobow lub robienie questow lub w jeszcze inny sposob) sa przechowywane przez serwer, na ktorym grasz. Mody nie mialyby tutaj nic do rzeczy, bo kazda niezgodnosc bylaby automatycnie eliminowana lub nie dopuszczala do gry. W sytuacji, gdy musimy byc przez 100% podlaczeni do neta, a serwer weryfikuje pliki, ktore masz i/lub powinienes miec mody naprawde nie maja znaczenia.
Pewnie że się nie zgadzam ,a to dlatego że Blizzard nie wspominał publicznie o tym że gra ukaże się w 2011. Za to o początku 2012 jak najbardziej.
Tak żeby sprecyzować moją wypowiedz. Jako takie przenoszenie premiery odbywało się na pewno. Tyle że nie było oficjalnej informacji o premierze w 2011 roku. Za to aktualnie wstępny przybliżony termin został już podany i jest jak najbardziej oficjalny. Oczywiście mówię tu o bliżej nie określonej dacie.
@KmP900 – jak to nie wspominal? Byl o tym nawet news na CDA… Obecny termin (early 2012) zostal podany wlasnie przy okazji przenoszenia premiery z ubieglego roku na obecny. Dobrze to pamietam, bo miesiac zanim sie to wydarzylo fanboye Blizza zjechaly mnie za samo wspominanie o tym, ze gra nie ukaze sie w 2011.
@Professor radze nie sugerować się newsami z cda dotyczącymi diablo bo są one beznadziejne i często redaktorzy piszą w nich straszne bzdury.|Blizzard NIGDY nie powiedział, że gra wyjdzie w 2011. Mówił o tym, że celuje w 2011 lub|,że jeżeli się uda to wydadzą grę pod koniec roku a to różnica. Jedynym konkretem o jakim mówili była data wydania bety, której dotrzymali.
Także doskonale pamiętam tego newsa i o ile dobrze pamiętam fanboye Blizza zjechali cię za to,|że broniłeś newsa w którym cda napisało, że diablo wyjdzie w 2012 |a o niczym takim Blizzard wtedy nie pisał i na konferencji nadal powtarzał, że planuje wydać d3 w 2011.
Kowalski! Przygotować atomówki!
@Professor Diabla byly kiepsko zabespieczone moze teraz zmiana w d3 wiec utrudnili moding/i bawienie sie plikami gry i mniej to bedzie przystepne dla osob trzecich tym lepiej na rynek/economie gry.. a jak ktos uprze i sie zna to niema sily ….upiecze cie nawet frytki w piekarniku przez kabel od pradu..^^ zawsze przeciez mozna wyniesc jakiegos kompa z serwerem od blizza xD… w sumie To masz racje ze moding zalamal by rynek na Ah za $ ;pa czego oczywiscie niechcemy xD
Sprzedaż wirtualnych przedmiotów za prawdziwe pieniądze to chamstwo i żenada.