15.02.2012
Często komentowane 30 Komentarze

Resident Evil 6: Nowe informacje. Będzie można strzelać w ruchu!

Resident Evil 6: Nowe informacje. Będzie można strzelać w ruchu!
Capcom ujawnił nową porcję informacji o planowanym na listopad Resident Evil 6. Poznaliśmy kilka detali fabularnych, a także dowiedzieliśmy się, że nareszcie zmienione zostanie sterowanie, co pozwoli na jednoczesne poruszanie się i strzelanie.

W grze wcielimy się w trzech bohaterów – Chrisa Redfielda, Leona S. Kennedy’ego i tajemniczą, trzecią postać. O tej ostatniej nadal nic nie wiadomo, jednak przedstawiciele Capcomu ujawnili, że jest to najemnik, zaangażowany obecnie w krwawy konflikt na terenie Europy Wschodniej, a jego główną motywacją jego działań jest zarobek.

Akcja Resident Evil 6 będzie osadzona w 2013 roku, a więc 15 lat po pierwszej części i 4 lata po historii przedstawionej w „piątce”. Tuż przed wydarzeniami z gry Chris Redfield przeżył „osobistą traumę”, ale postanowił ponownie dołączyć do organizacji BSAA i wraz z nią walczyć przeciwko nowemu zagrożeniu. Chris działać będzie na terenie Chin, a konkretniej – jak ujawniono – w fikcyjnym miasteczku Lanshiang na chińskim wybrzeżu.

Pierwszy trailer Resident Evil 6 pokazywał przemienionego w zombie prezydenta USA i bliskiego przyjaciela Leona Kennedy’ego, którego ten musiał zabić. Fani podejrzewali, że był nim ojciec Ashley Graham, którą Leon musiał uratować w czwartej części. Okazuje się jednak, że był to mylny trop – jest to bowiem Adam Benford, który zatrudnił bohatera po wydarzeniach w mieście Raccoon.

Każdemu z trzech głównych bohaterów towarzyszyć będzie partner. Sojuszniczka Chrisa nie jest na razie znana, ale u boku Leona stanie Helena Harper, agentka Secret Service, która miała chronić prezydenta. Wsparcia operacyjnego udzieli znany z „czwórkiIngrind Hunningan.

Przeciwnicy, których napotkamy w Resident Evil 6 będą znacznie różnić się od tych, których gracze spotkali w poprzednich częściach. Zombie będą mogły teraz biegać, skakać, a nawet korzystać z broni palnej. Nic więc dziwnego, żekierowani przez graczy bohaterowie będą mogli tym razem strzelać w ruchu. Pojawi się też możliwość ślizgania, turlania i chowania za osłonami.

Jednym z nowych wrogów w Resident Evil 6 będzie znany z pierwszego trailera J’avo. Potwór rozumie ludzką mowę i jest bardzo agresywny, a na dodatek potrafi zregenerować się po otrzymaniu obrażeń. Jeśli zadane rany będą zbyt duże, wtedy mutant będzie mógł zmienić uszkodzoną część w „wiele różnych form”.

Premiera Resident Evil 6 zaplanowana jest na 20 listopada.

30 odpowiedzi do “Resident Evil 6: Nowe informacje. Będzie można strzelać w ruchu!”

  1. Capcom ujawnił nową porcję informacji o planowanym na listopad Resident Evil 6. Poznaliśmy kilka detali fabularnych, a także dowiedzieliśmy się, że nareszcie (choć niektórzy mogą myśleć inaczej) zmienione zostanie sterowanie, co pozwoli na jednoczesne poruszanie się i strzelanie.

  2. To są nowe informacje? Wydaję mi się, że o tym było już powiedziane w tamtym roku.

  3. Dlaczego takie sterowanie? Why?

  4. I tym,że można strzelać w biegu Capcom zamienił survival horror w zwykłą strzelankę.

  5. @kichacz – Nope. Zrobił to już przy okazji części czwartej.

  6. Tam powinno być ”znana z czwórki Ingrid Hunnigan” bo to kobieta 🙂

  7. Przeżyję durną decyzję dotyczącą sterowania, ale zombie korzystające z broni palnej?! Nie wiem czy Capcom zdaje sobie z tego sprawę, ale coś co potrafi skakać, biegać i strzelać NIE JEST zombie! Ostatnimi grami (nie tylko z serii RE) pokazują, że mają swoich starych fanów głęboko w rzyci.

  8. Grałem ostano w piątkę i ona już miała bardzo dużo akcji tak samo jak czwórka… i do tego jeszcze te zombii po jaką cholere dają im możliwość strzelania. Dobrze było że trzeba było stać gdy się chciało strzelać gra była trudniejsza. Jak będę chciał akcję to sobie pogram w coda.

  9. A czy survival horrory to z reguly nie są strzelanki (z tym, że z większym znaczeniem przetrwania i elementami horroru)? To odnośnie zarzutów do nowych części (niezależnie czy mowa o 6 jak zrobił to kichacz, czy 4 jak lubro). W tej serii akcji było od zawsze dużo, więc nie rozumiem skąd te narzekania.|@Qrko: teraz rozszerzyli to co było wiadomo dotychczas

  10. @skoczny|Jasne w poprzednich Re była akcja, ale był też klimat, mało ammo i apteczek, mega rzuty kamer itp.|Muszę się niestety zgodzić z lubro, że RE przestał być Re przy 4 części 🙂

  11. @kozirek|Dla Piotrka najwidoczniej jak w Chłopaki nie płaczą jest wszystko jedno hehe 😀

  12. Wow, strzelanie i bieganie naraz? Capcom ewoluuje w zastraszającym tempie ;p|@kichacz – eeeeeee, a seria Resident Evil to jeszcze jest survival horror? Od 4 części seria jest zwykłą strzelanką z zombiakami w roli głównej, a nadal sterowanie było sztywne i głupie. Jesli szóstka ma być taką zwykłą strzelanką jak 4 i 5 to przynajmniej niech to strzelanie będzie wygodne i niech akcja dzieje się szybciej i toczy w jakimś ludzkim tempie. Wielcy weterani Chris i Leon nadal muszą przystanąć żeby wycelować?

  13. Toż to było średniowieczne sterowanie. Niech teraz przynajmniej akcja będzie dostosowane do realiów XXI wieku i niech będzie to dobrze wykonane. W Alanie Wake’u takie żywe sterowanie się sprawdzało (chociaż tam przecież jest znacznie więcej do roboty bo dochodzi aspekt światła) więc w Residencie powinno być ok. Na część szóstą jednak czekam z niecierpliwością 🙂

  14. @AnubisInk: Mega rzuty kamer? Ta… Jasne. Były normalne, a taki Silent Hill w 99 udowodnił, że stałe rzuty kamer może i mają mikro urok, ale nie są wcale takie mega. Klimat? Był, ale wzorowany raczej na samej idei horrorów klasy b, niż tych naprawdę zapadających w pamięć i straszących. Sama amunicja – było jej wystarczająco by grać jeśli nie szalało się za bardzo. Ale to wiąże się z poziomem trudności. Jak zauważył Slavkovic – niech weterani w końcu zachowują się jak weterani…

  15. A jeśli do tego co było w 5 dałoby się im nowe umiejętności zostawiając zombie takie jakie było… Gra byłaby jeszcze prostsza. Dlatego zmiany odbieram jak najbardziej pozytywnie.

  16. Nie wiem czy te unowocześnienia z celowaniem i zombiakami z bronią to dobry pomysł. Jeśli się tak stanie to seria zacznie podążać w stronę Gears of War (nie mówię, że ta gra jest zła), ale po co się upodobadniać do czegoś innego. Najlepsze są nowości w rodzajach gier, i niech takimi zostają. Oby 6-ka nas POZYTYWNIE zaskoczyła!

  17. Ehhh… jak przeczytałem tytuł to już miałem nadzieję, że będzie super, a tu mi mówią o biegających, skaczących i strzelających zombie… To jest kupa nie zombie, zwykły nieklimatyczny mutant. Miałem nadzieję, że to będzie zbliżone do Operiation Racoon City, gdzie na przeciwko gracza staje kilka setek zombie, tylko, że tu miałoby się tylko kilkanaście sztuk amunicji do pistoletu i trzeba by było je omijać zamiast odstrzeliwać. Zawiedli mnie i to bardzo.

  18. Im trailer jest starszy, tym mniej widać w nim uśmiechów do weteranów serii. Bez Ashley, bez jej ojca i bez powrotu do Hiszpanii. Lipa.

  19. Ot technika. Lepiej kupujcie nowe podzespoły, bo te chodzenie podczas strzelania drastycznie zwiększy wymagania sprzętowe. Pamiętam jak kiedyś swoim wnuczkom mówiłem o zaimplementowaniu dźwięku kroków postaci w grze. Wtedy byłem bardzo wzruszony, pamiętam ten dzień jak dziś. Ale to. To to przerosło moje najśmielsze marzenia. Rozwój technologiczny jest niesamowity. |Ciekawi mnie, jak będzie wyglądało te całe chodzenie i strzelanie w ruchu. Pewnie na początku będzie niedopracowane, ale warto było czekać.

  20. Piotrek66 nic nie wspomina o przecieku w którym mówi się o nowym czołowym działaczu Umbrella Corporation: http:www.joemonster.org/art/19382/Czolowy_dzialacz_Umbrella_Corporation_zdemaskowany_

  21. Siemiatyczanin2405 15 lutego 2012 o 15:33

    Zalatwie preordera 😉

  22. RE od czwórki nie jest stricte survival horrorem, dotychczas stał w rozkroku pomiędzy nim a akcją. Wreszcie zrobili krok naprzód. Trochę szkoda, ale z drugiej strony chętnie zobaczę jak to wygląda w akcji.

  23. A więc RE zmienia się w zwykłą strzelankę. To zły pomysł dodawać przeciwników z bronią palną i systemu osłon.

  24. @Subaru – Dead Space 2 ma identyczne sterowanie, do tego znajduje się tam chodzenie i strzelanie.|Ehh w pierwszych residentach 1-3 amunicja była na wagę złota (pamiętam ile to zbierałem na Nemezisa).|DS2 niby też survival horror lecz z możliwością chodzenia i strzelania czułem się tak bezpiecznie, że wszelki klimatu bezradności zniknął.

  25. no kto by pomyslal o bieganiu w re… ahahahaha ta gra zawsze byla zalosna;] jak dla mnie to jest posmiewisko dla capcomu…

  26. @DEO Resident evil żałosne? Prawisz herezje w tym momencie. Myślałem że gra będzie dziać się rok przed wydarzeniami z 5, zbyt dużo zostawiają pytań bez odpowiedzi, np co się działo z Claire, Sherry, Rebbeca, Billy’m, Barrym itd. A co do biegających zombie, widać jest to ulepszona wersja wirusa T lub kompletnie nowy wirus, Nemesis też potrafił biegać mimo że był na tym samym wirusie co zwykłe powolne zombie(wirus T wywoływał różne mutacje). Strzelanie i bieganie zostało wymuszone poprzez nowych przeciwników

  27. @Suchy1456: Stawiam, że albo jakaś mutacja wirusa albo J’avo… Pamiętajmy, że pierwszych informacjach była wiadomość o tym, że ma mieć wpływ na zainfekowanych.

  28. Tak wiec polecam wszystkim pograc w pierwsze Residenty a najbardziej skupic sie na Resident Evil Remake. Niestety ale seria goni obecne standardy przez co zatracila troche swojej megii.

  29. Nie żebym podważał kompetencje redaktora piszącego ten post ale niejaki Ingrind Hunningan JEST KOBIETĄ, i to całkiem ładną muszę przyznać. Chyba że coś mi się powaliło i mówimy i kimś innym. PS nie mogę się doczekać nowego RE

  30. Haha, jaka kasza. No i TEN Ingrind Hunningan…

Dodaj komentarz