Guild Wars 2: ArenaNet ujawnia szczegóły dotyczące mikrotransakcji

Mike O’Brien, producent wykonawczy Guild Wars 2, we wpisie na oficjalnym blogu ArenaNet wyjawił szczegóły dotyczące mikrotransakcji. Zaznaczył przy tym, że nie dadzą one przewagi graczom z wypchanym portfelem.
Jak pisze:
Wierzymy w mikrotransakcje ponieważ finansują one dalsze prace nad grą w prosty i otwarty sposób. Ty – konsument – decydujesz, ile wydasz na produkcję po jej premierze, opierając się na tym, jak bardzo cię ona wciąga. Kupując naszą sieciówkę, otrzymujesz kompletną i grywalną grę bez względu na wszystko, ale możemy dostarczyć ci dodatkową zawartość i usługi, za które będziesz chciał zapłacić. A jeśli to zrobisz, wesprzesz Guild Wars 2 w sposób, który pomoże wszystkim graczom.
Jak dodaje:
Oto nasza filozofia dotycząca mikrotransakcji: uważamy, że gracze powinni móc wydawać pieniądze na przedmioty, które wpływają na wygląd postaci i oferują więcej sposób na wyrażanie siebie. Powinni móc wydawać pieniądze na usługi i przedmioty zaoszczędzające czas. Ale nigdy nie jest w porządku, jeśli kupują grę i nie mogą cieszyć się tym, za co zapłacili, bez dodatkowych płatności i nigdy nie jest w porządku, jeśli gracze, którzy przeznaczyli dodatkowe pieniądze, maja nieuczciwą przewagę nad innymi.
W Guild Wars 2 dostępne będą trzy główne waluty. Karma gromadzona będzie wraz z postępami w rozgrywce i pozwoli odblokowywać unikalne nagrody, którymi jednak nie można handlować. Złoto będzie powszechnie dostępną walutą świata gry, zaś klejnoty to środek płatniczy nabywany za prawdziwe pieniądze. To nimi gracze dokonają zakupów w sklepie dostępnym z poziomu Guild Wars 2.
Wytrwali gracze nie będą musieli jednak wydawać ani złotówki (tudzież euro lub dolara) na dodatkowe przedmioty. Tym co ma odróżniać system mikrotransakcji w produkcji ArenaNet od innych sieciówek będzie możliwość wymiany złota na klejnoty i vice versa. Oznacza to, że jeśli upatrzymy sobie drogą rzecz, będziemy mogli uzbierać odpowiednią ilość złota, wymienić ją na klejnoty w porozmieszczanych w świecie gry centrach, a potem kupić wymarzony przedmiot.
Czytaj dalej
82 odpowiedzi do “Guild Wars 2: ArenaNet ujawnia szczegóły dotyczące mikrotransakcji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czapeczki, pety i inne dodatkowe bzdury za realną kasę to jak najbardziej dobry pomysł. Ludzie co mają gruby portfel i lubią gdy ich postać się wyróżnia mają na co wydawać fundusze, a twórcy zarabiają na następne produkcje. BA! Ten pomysł jest nawet tym lepszy, że zgodnie z zapowiedzią można będzie wszystkie itemy „dodatkowe” zdobyć za kasę z gry. Problem w „usługi i przedmioty zaoszczędzające czas”.
Zaznaczmy, że zarówno GW jak i GW2 ma spory nacisk na PVP i patrzmy na wszystko z tego punktu widzenia. „Przyspieszacze” to będą pewnie jakieś EXP BOOSTy itp. Samo to już jest nie fair w stosunku do „normalnych graczy”, którzy nie siedzą 24/7. Ale nawet ci którzy siedzą i nie mają życia, a chcą być za wszelką cenę lepsi od innych przegrywają na starcie (w lvl, skillach itp) z tymi którzy mają masę czasu a dodatkowo mają masę pieniędzy.
Wiadomo też, że w każdym MMO kasę z gry można kupić na wszelkich aukcjach stronkach itp. Ale jest to kupowanie kasy zdobytej w grze, a nie wprowadzanie do obiegu pieniędzy przez oficjalną firmę. To tak jakby bank dodrukował sobie banknoty i wprowadzał je w obieg bez pokrycia. Takie rozwiązania niszczą ekonomię gier. ArenaNet jawnie kłamie mówiąc, że kasa z reala nie daje przewagi nad innymi jeżeli można za nią kupować kasę w grze za którą kupuje się normalne itemy (nie czapki czy inne broszki)
No i najprostrzy przykład: Dzień 1 (może być też drugi trzeci czy jakikolwiek) mamy dwóch graczy którzy grali tyle samo czasu. Jeden z nich wykupił sobie dodatkowe fundusze i kupił sobie lepszy sprzęt. Dodatkowo kupił także exp boosta czyli w tym samym czasie co drugi czas nabił sobie znacznie wyższy lvl, a co za tym idzie ma więcej hp, lepsze skile itp. I teraz spotykająsię na pvp, walczą o jakieś zamki, terytoria bonusy dla gildii itp. I to jest sprawiedliwe i nie daje nikomu przewagi?
@Forumowicze brzydko łamiący I Przykazanie Betatestera – tu mnie zaskoczyliście, chylę czoła! 😀 @DonVadim Chodzi mi o – być może nieuchwytną – Zasadę. Zawsze wiedziałem, że będę chciał w GW2 osiągnąć możliwie najwięcej, czy będzie chodziło o wymaksowanie wszystkich profesji, czy komplet mini-petów, czy jeszcze coś innego. W ramach wolnego czasu powoli bym się do tego celu przybliżał. Teraz okazuje się, że sporo z tego, co w ramach skromnych możliwości zdobędę, Xxx Zabujca Rzab Xxx de facto kupi za RM. 🙁
Ale wy pzeżywacieee…. ludzie ta gra to nie bubel, to rewolucja która przykuła uwagę milionów… by ich utrzymać na serwie kasa musi być, a zapłata za samo pudełko starcza tylko na jakiś czas. Jakby nie było Item Shopów to GW2 stałby z miech / 2 i serwer zostałby zamknięty…. bo umówmy się, ludzi na ziemi jest w pizdu… ale w końcu się wyczerpią…. jak każdy będzie miał GW2 to nikt nie będzie płacił…|Item shop musi niestety być…. A to że będą w nim takie a nie inne rzeczy ma sprawić że ktoś
w ogóle będzie z nich korzystał… bo jak by to były same mini pety czy coś co jest tylko atrakcją… to może z 10 napalonych frendzli by z tego skorzystało…. ale to nie starcza….. life is brutal, a zresztą najbardziej uparci [np. ja] i tak będą cieżko pracować by zdobyć to co chcą z tego item shopa za free…|Płacenie prawdziwej kasy jest dla leni którzy nie wiedzą po co grę kupili… tylko szybko szybko.. aby mieć X’a z zaliczeniem gry w notesie… i next.
FAJNIE!
@Dubi3l|W GW2 w PVP wszystcy mają zrównany lvl i eq, wiec za kase będziesz tylko lepiej wyglądał. W dodatku Wysoko poziomowe outfity są do kupienia tylko za KARME której nie można trejdować. Poza tym po co wbijać jak najszybciej maksymalny level skoro można czerpać taką samą przyjemność z rozgrywki już od 1ego lvla?PS.|Podobno najlepsze itemy na staty każdy może kupić u vendora, więc płacący nie mają żadnej przewagi…
iHS tutaj chodzi o to, że to wygląda jakby kazali sobie płacić za gre F2P… Zresztą TF2 udowodnił mi już, że wystarczy dać stroje za pieniądze i starcza by ciągnąć z tego ładne pieniądze bo ludzie lubią się przebierać i ładnie wyglądać : ) Jakby zostali tylko przy tym, a moim zdaniem jeszcze by im się przelało a nie zabrakło, to nikt by nie miał pretensji : )
@Airoder oczywiście, że masz rację. @Feinvellius nie tylko „10 napalonych frendzli” kupowałoby itepy zmieniające wygląd. TF2 i wiele innych gier już to udowodniło. Ludzie po prostu chcą być oryginalni i wyglądać inaczej niż inni, zarówno w grach jak i w realu. To naturalna sprawa i dlatego sklepy z ciuchami zarabiają nadal kasę mimo że masz w domu koszulke która chroni cie przed zimnem tak samo jak koszulka innych ludzi na przystanku ale nie ma najmodniejszego logo i dlatego trzeba kupić nową!
@Monk Jakby chciał kupić to i tak by kupił, tyle że zrobiłby to od pana „Chińskie Złoto 4u” zamiast od ArenaNet. Handel za RM w grach MMO istniał OD ZAWSZE, tyle że dopiero teraz developerzy decydują się go „uoficjalnić” i samemu na nim zarobić. Obecnie nie istnieje ŻADNA gra w której nie mógłbyś „nieoficjalnie” kupić wirtualnej waluty za prawdziwe pieniądze. Swoją drogą co z tego, że ktoś z nickiem „Pogromca nietoperzy pr0sauce9001” kupi sobie wszystko za RM skoro i tak w grze nadal będzie „noskillem”.
@DonVadim zgadzam się, w szczególności z tym na końcu twojej wypowiedzi…|PS, fajny mu tytuł dałeś xD
Są dwa rodzaje graczy. 1 mają pełne portfele ale nie mają czasu na farmienie golda. 2 nie mają rl kasy ale mają czas na farmienie golda. Ci pierwsi kupią gemy (bo tak właśnie będzie się nazywać ta tajemnicza trzecia waluta) od NCSoftu i odsprzedają za golda tym drugim, mającym czas na farma, przez co ekonomia świata gry nie ucierpi. Zyskuje na tym i gracz nr 1 i nr 2 oraz NCSoft, który zdobywa kasę na dalszy rozwój projektu. Czyli w sumie podobna sprawa jak w Runes of Magic.|Jak dla mnie, uczciwy deal.
A ja mam nadzieję, że to będzie wyglądać tak http:i.imgur.com/VIrYg.png (source: http:www.guildwarsinsider.com/visual-guide-currencies-guild-wars-2/)i wątpię, że gdyby to się sprawdziło ludzie mieli by cokolwiek przeciwko temu systemowi. Zresztą, tak jak pisałem wcześniej – skąd ten hype? Pożyjemy, zobaczymy. Jak coś będzie z tym systemem coś nie tak, to ufam ANet, że dołoży starań, żeby to naprawić. Also, haters gonna hate.
Co więcej, ci kupujący gemy za rl cash nie będą mogli zbytnio windować cen, bo jeśli to zrobią to ludziom bardziej będzie się opłacało kupno od NCSoftu. Doskonały sposób na walkę z obrotem goldem na allegro itd oraz, rzecz jasna, z chińskimi farmerami.
W pierwszej części gry system płacenia za dodatki sprawdził się znakomicie, myślę, że teraz tez tak będzie. Ci ludzie naprawdę wiedzą, co robią. A robią coś naprawdę niesamowitego i innego niż wszystko do tej pory 🙂
„wymiany złota na klejnoty i vice versa”-bardzo dobre rozwiązanie i danie równych szans każdemu niezależnie od grubości portfela !
@Airoder|Nie będzie nic, co zwiększa znacznie przewagę między graczami. Wszystko to można zdobyć normalnie grając(prócz ubranek dodatkowych). Kolorki, które będzie można kupić od razu, będą do znalezienia w grze etc.
Nie znam ArenaNet bo najprawdopodobniej ( zaczne, jeśli zaczne ) z guild warsem 2 ale według mnie nawet jeśli tylko płacenie dodatkowej kasy na wygląd – do tego nie mam zastrzeżeń ( chyba, że zbroje z instancji grupowych czy zbroje pokroju pvp – nie wiem jak w guild wars jest to rozwiązane będą dużo gorzej wyglądać niż te zapłacone ) czy na przyspieszanie np. levelowania to ja już wolę płacić abonament bo widzę oczami wyobraźni wyposażonych na maksa potkami na expa graczy którym maksymalny level zabiera …
jedną trzecią czasu niż tym levelującym bez ingerowania swoich pieniędzy. Dodatkowo zapewnienia, że będzie się dało wymieniać gold na klejnoty mnie nie uspokaja, wprost przeciwnie można spodziewać się dość sporego i dającego niezłe fory ( nawet jeśli nie bezpośrednie ) contentu dostępnego dzięki klejnotom których gracze przy pomocy golda nigdy nie osiągną tyle co ci którzy płacąc.
Tylko widzisz… GW nie jest jak wow. Tu się nie liczy level i expienie. Możesz od razu sobie stworzyć chara z max levelem i iść nim na pvp. Lub tworzysz chara od 0 do gry fabularnej i grasz nie po to by być lepszym, tylko po to aby pospędzać czas z ludźmi, pomagać sobie itd.|GW zawsze pod względem community było w czołówce. I tak, mam nadzieję, będzie też w GW2.|Co do forów za rl kesz. Nie masz się co martwić. To nie Drakensang Online…
Hmm, z TF’em 2 też na początku było to oszczędzanie kasy, a teraz za kluczyki do skrznyek, w których mogą być rzadkie przedmioty trzeba płacić… Boję się, że twórców pociągnie zbyt bardzo marketing dzisiejszych firm growych (cod elite, zapowiadanie kilku dlc naraz, blokowanie zawartości…) i naprawdę przesadzą z mikropłatnościami…
„Powinni móc wydawać pieniądze na usługi i przedmioty zaoszczędzające czas.” – czyli pay to win…nie dziękuję…
Oj no. W jedynce można było sobie kupić packa za 5 euro odblokowującego all skille dla charów pvp. Ale po co skoro można je zdobyć grając w fabularną część? A no po to, aby ludzie nie mający czasu na odkrywanie fabuły, a grający na pvp, mogli za kesz mieć all skille. Proste i nie dające nikomu ŻADNEJ przewagi. Będzie dobrze.
Hehe tylko, żeby wyfarmić golda na jakiegoś kryształka będzie trzeba poświęcić ogrom wolnego czasu 😀 , ale wazne, że jest taka mozliwość,, przynajmiej niema się o co czepiać.
Chcę tylko zauważyć, że tutaj nie będzie żadnego „dodrukowywania” złota.|Możliwość wymiany złota na klejnoty i vice versa odnosi się do tego, że będzie można wymieniać się z innymi graczami, w szczególności wystawiać zlecenia kupna/sprzedaży klejnotów w Marketplace.Ot, wydawało mi się, że nie wszyscy to przeczytali (jest to wyraźnie zaznaczone w oryginalnym poście).
Jeżeli dadzą za pieniądze strój piratki dla mojej rudowłosej złodziejki to jestem za mikro transakcjami >:D
&WeirdO, dobre mmorpg wyróżnia się tym, że łączy graczy, ale to czy będzie to współpraca w pvp, pve ( raidy itp. ) czy role-playing to już wybór twórców, tudzież graczy.|&Torins, jeśli chodzi Ci o ostatni akapit to chyba źle go zrozumiałeś. Kto ci powiedział, że centra opierają się tylko na wymianie międzyludzkiej ?
@TvSuperStar|Martin Kerstein na forach GW2Guru podkreślał, że w wymianach złoto <-> klejnoty złoto pochodzi od graczy.|http:www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1235964&postcount=137 [www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1235964&postcount=137]|http:www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1236112&postcount=239 [www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1236112&postcount=239]Oczywiście, nigdzie nie powiedzieli, że na Marketplace będą tylko przedmioty wystawiane przez graczy, ale jako, że to będzie odpowiednik AH z innych MMO to nie wierzę, aby tam były przedmioty nie od graczy.
Tak, po moim poście też to gdzieś przeczytałem; zwracam honor 😉
we WoW’ie też są mikropłatności i aż tak nie jest zachwiana równowaga. Jeżeli chodzi o gulid wars 2 myśle że wszystko będzie idealne (prócz ceny)