Crysis 3: Opcje z DX11 w wersjach konsolowych? Crytek: „To możliwe”

Wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer Rasmus Hojengaard, dyrektor kreatywny Crysisa 3, zdradził, że niemieccy developerzy chcą zaoferować posiadaczom konsol takie same efekty, jak na PC. Oczywiście nie oznacza to, że DirectX 11 zostanie uruchomiony na kilkuletnim Xboksie 360 – twórcy gry wykorzystają swoją programistyczną magię.
Jak mówi:
Jeśli jest to możliwe, chcemy przetłumaczyć funkcje z DX11 na DX9 w sposób, dzięki któremu będą one działać dobrze na Xboksie [360], ponieważ nie chcemy, żeby wrażenia z rozgrywki różniły się między sobą na poszczególnych platformach. To bardzo trudne zadanie, ale możliwe do realizacji. Wymaga po prostu znacznie więcej pracy. Kilka rzeczy stworzonych przez chłopaków od konsolowych wydań gry jest niesamowitych. Są m.in. opcje renderingu, które teoretycznie nie powinny działać na konsolach, ale skonstruowali oni kod programu w ten sposób, że pozwala emulować rzeczy podobne do [tych z DX11]. […] Chłopaki nie dysponują jednak tak prostą strukturą, jak w przypadku DX11, ale osiągają podobne rezultaty po prostu eksperymentując i stosując różne sztuczki i triki.
Hojengaard jako przykład podał opcję parallax occlusion mapping, zaznaczając, że na razie Crytek nie potwierdza, iż pojawi się ona w konsolowej wersji Crysisa 3. Jak wyjaśnia:
To bardzo zaawansowana opcja, która teoretycznie nie powinna działać na Xboksie 360, ale developerom udało się ją uzyskać.
Podkreśla jednak, że najważniejsza dla Niemców jest wydajność. Jeśli emulacja pewnych bajerów graficznych na konsolach oznaczałaby spadek płynności, to twórcy Crysisa 3 z niej po prostu zrezygnują. Nie chcą „zakrztusić” X360 i PS3.
Hojengaard dodaje, że Crytek ma nadzieję, iż nowa gra będzie wizualnym pokazem tego, na co stać konsole pod koniec ich życia. Według niego, perspektywa przekraczania granic, gdy teoretycznie limity są już osiągnięte, jest „interesująca”.
Czytaj dalej
-
Nadchodzi Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2. Konami...
-
Nowy sezon Diablo 4 wprowadza crossover ze StarCraftem. W grze pojawiło...
-
Już można zapisywać się do playtestów Valor Mortis. Soulslike twórców...
-
Stop Killing Games zyskuje popularność w Parlamencie Europejskim. Za sprawą polskiego...
87 odpowiedzi do “Crysis 3: Opcje z DX11 w wersjach konsolowych? Crytek: „To możliwe””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@kaczmwoj1994|Czytałeś temat i tytuł newsa? Bo zaliczyłeś w tym momencie dość dużą porażkę.
kazubin|Mój komentarz nie dotyczył newsa, tylko to bezpośrednia odpowiedź do pana luczadora.
@kaczmwoj1994 – napisałem niemalże 10 lat. Xbox 360 ma 7 lat dla mnie to niemalże. Rozumiem że możesz sie nie zgodzić. Jednak postep technologiczny tak poszedł do przodu i nabrał takiego tepa ze nie sposób nadąrzyć – i next gen powinien sie pojawic juz jakies 2 lata temu. Wiadomo ze chodzi o kase. SONY i Microsoft musza zarobic bo przez lata sporo dopłacali do interesu. Mam jednka prawo wyrazić sie że obecna generacja jest przestarzała i chamuje rozwój gier.
I nie chodzi mi tu tylko o lepsza grafikę. Jakbyś czytał różne moje wypowiedzi kiedyś chwalił, że bardziej doceniam grafikę artystyczną jak np. w kreskówkowym Prince of Persia. Gdyby jednak konsole poszły sprzętowo do przodu można by tworzyć gry z bardziej wiarygodnym światem, zaawansowaną fizyką obiektów, symulacją różnych procesów otaczającego nas świata i zaawansowanym AI.
@kaczmwoj1994|Trzymaj się tematu.
luczador|I się zgadzam, że hamują. Ale zabawne jest, że po wyjściu next – genów PC – towcy mówili „nie liczy się grafika, tylko grywalność!”, a kiedy konsole kończą już swój żywot jest zgoła odwrotnie. A jak dla mnie optymalnym terminem dla nowych konsol jest 2013 rok i wtedy to chciałbym je zobaczyć.
Nie wiem kto tak mówił – dla mnie konsole były już przestarzałe w dniu premiery. Tzn oferowały to samo co PC w tamtych latach a jak wiadomo PC się rozwija a konsola stoi w miejscu a jak ktoś stoi w miejscu to sie z czasem cofa. W końcu wypracowała się przewaga PC. 7 lat to przepaść. Tym bardziej konsolowcy byli okłamywani przez producentów jak to będą sobie grać w 1080p z ultra grafika i guzik prawda taki gier jest dosłownie kilka a wiekszość ma problem z wyciągnięciem 720p
Następna generacja żeby zostawić PC w tyle musiała by oferować wszystkie dobrodziejstwa DX11, oferować moc 3xGTX690 i wyświetlać grafikę z rozdzielczości 4k. Ale tak nie będzie. Bo po pierwsze taka konsola kosztowała by 10 tys a po drugie muszą nadgonić najpierw obicane 7 lat temu 1080p przy 60 k/s to już będzie dla nich wyczyn
I jest mi żal bo wolałbym grać np. w FIFE 12 na Xbox ale gram w nią na PC bo oferuje to samo a lepiej wygląda. Praktycznie gram na Xbox tylko w te gry, które nie wychodzą na PC. Z tego powodu też żałuję że seria Gears of War nie była kontynuowana na PC. Jedynka była ładniejsza, miała dodatkowe etapy i lepsze sterowanie.
@ luczador – bez przesady, nowa generacja konsol powinna generować obraz w rodz. 1680×1050/1440×900 w pełnym AA. Jeśli tak będzie będzie mega zaje*iście. Ale wiadomo że muszą to dopasować do standardów telewizji więc, albo 720p albo 1080p (Oczywiście też zakładam że grafika będzie na miarę dema Samarytanin, a cena konsoli będzie w miarę optymalna).
@luczador-lepsze sterowanie na Pc,hmmm może dla Ciebie ale napewno nie dla mnie,i dobrze że 2 i 3 GoW nie wyszła na Pc,macie przynajmniej o co płakać na forach.
Dziwi mnie wasza wojna o to co jest lepsze. Grałem na PC i konsoli (360) ale nie mówię że PC jest lepszy bo każda platforma ma swoje wady i zalety. Podoba mi sie sterowanie na konsoli tak samo jak na PC. Zamiast ciągle sie kłócić zacznijcie wymieniać sie fajnymi przypadkami jakie mieliście podczas grania w jakiś tytuł na swojej ulubionej platformie. Może ktoś inny mógł przejść dany poziom np. w COD 5 na PC inaczej niż na Xboksie. Pamiętam że (chyba) w najnowszym BiA był poziom na dachu kościoła a na Pc nie
z więkoszością PC-ów normalnie nie pogadasz bo uważają sie za święte krowy
Ja tam zawsze wierzyłem, że wiele rzeczy da się spokojnie emulować. Nadal jednak czekam na zmodyfikowany język programowania i architekturę x86, 64 by uzyskać 200% lepszą wydajność.|Jeśli ktoś ma czas i ambicje…
wiadomo, ze kazda platforma ma swoja specyfike ale ludzie blagam was-fpsy i strategie/rpgi nigdy nie beda odpowiadac na konsoli w 100% wersja z PC, bo ten jest platforma lepiej dostosowana do tego gatunku. Gralem w strzelnaki na konsole, ale nie ma co porownywac ani pod wzgledem trudnosci ani skilla gracza, normalnej szybkiej rozgrywki na myszce i smyraniem po analogach..
@zhpzhp – smyranie po analogach też ma zalety, ponieważ poziom graczy jest bardziej zrównoważony. Np: zagrałem w multi Bad Company 2 rok po premierze, i nie miałem problemów z tym że dostawałem w kość. A na PC, krążą w multi prawdziwi weterani którzy rozwalają cię w mgnieniu oka.
@burakgalazka – typowe tłumaczenie ludzi, którzy nie potrafia grać. (tzn mają mniejsze umiejętności na danej platformie) Ja tam nie płacze, że jakbym odpalił multi w Halo czy GoW na Xbox to był dostał tęgie lanie od 7 latków i co z tego. Wcale poziom graczy konsolowych nie jest bardzie zrównoważony tam tez grają pro-gamerzy i maniacy. Co innego jakby postawić graczy z myszami naprzeciw graczy z padami – istna rzeź niewiniątek na korzyść myszy.
@Aargh – z całym szacunkiem ale twoja wypowiedź jest bez sensu nie trzymająca się realiów. To nie jest wina programistów tylko wydawców. Wiadomo, że rynek konsol to większe zyski – mniejsza skala piractwa, zamknięta architektura, łatwiej taką grę stworzyć bo nie trzeba jej dostosowywać do tysiąca konfiguracji sprzętowych. No i wina w tym dwóch największych rynków gier USA i Japonii bo tam grają tylko na konsolach. Przeciętny Amerykanin miałby problem z zainstalowanie gry na swoim PC 😛
Wielu twórców gier min. z Epic, Crytek itp. wypowiadało się bardzo pozytywnie o graniu na PC jakie ma możliwości. Niestety skala piractwa przeraża wydawców i wolą wydać grę brzydszą, ograniczoną ale lepiej się sprzedającą na konsolach. No i wiadomo gracze PC to rynek wymagający tu nie mozna pozwolić sobie na fuszerkę, a konsolowcy łapią i jarają się każdym tytułem bo mają klapki na oczach. Szczególnie dzieciaki z USA. Być może wzrastająca popularność dystrybucji cyfrowej zmieni ten stan i PC wróći na tron.
Jako gracz i konsolowy i PC-towy życzę żeby jednak panom z Crytek ta sztuka nie wyszła. Bo jeśli im się uda (to oczywiście czapki z głów) to panowie w SONY i Microsoft będą się chełpić – że po co nowa generacja skoro ich antyczne skrzyneczki dają jeszcze radę z takimi bajerami. To by oznaczało jeszcze ok 2 lat stagnacji na rynku w rozwoju gier. Ciekawe że gaming mobilny zyskuje na grafice co nowy procesor ARM i nowy model smartfona a przy konsolach dalej sie upierają że po co. W końcu zostaną za smartfonami
@Aargh – ciekawe że jakoś gracze grający w BF3 na konsoli nie marudzą, że multi jest tylko dla 32 graczy, że tekstury się doczytują na oczach gracza, że obraz nie jest wyświetlany na całym ekranie. Każda gra na PC – FPS nastawiona na multi jest zjechana jeśli nie ma dedykowanych serwerów lub w przypadku innych gier możliwości modowania gry. Pceciarze lubią mieć nad gra kontrolę, gracz konsolowy jest nastawiony typowo na konsumpcje dostaje to co jest i nie marudzi, dlatego tak dobrze sie im gry sprzedaje.
Myślisz że czemu gry są coraz krótsze, coraz mniej wymagające, coraz mniej ambitne bo zauważono, że takie produkcje się sprzedają i nie musze chyba mówić która platforma to spowodowała. Cierpimy na spłycanie rpg’ów, na tunelowe FPS’y, platformówki, w których nie idzie zginąć, przygodówki bez zagadek logicznych. Za niedługo będziemy siedzieć prze ekranami jak warzywa i wciskać jeden klawisz jak gra nas „zaskoczy” elementem QTE
Im to nie przeszkadza bo zostali przyzwyczajeni, że biorą to co dostają. Co do BF3 – no własnie ogromne mapy (nie chce palnąc głupstwa ale mapy na konsolach są chyba nieco mniejsze niż te z PC) mniejsza o to, na PC mapy sa tak duże, że nawet 64 graczy wydaje się mało, spokojnie mogli by jeszcze z 32 graczy dołozyć i gra by na tym zyskała. A takie marudzenie, że im nie przeszkadza jest smieszne bo to nie prawda. Ja marudze, że na PC nie ma bijatyk takich jak Mortla Kombat czy Tekken. Ubolewam że,
luczador|Trololo, a na razie jeden z najtrudniejszych RPG – ów jest tylko na konsolach (wiem, że wyjdzie na PC, ale do tej pory był dostępny jedynie dla tej, według Ciebie, „nastawionej tylko na konsumpcję” społeczności konsolowej). I naprawdę społeczność BF3 na PC jest baaardzo ogarnięta („ja pierdziele nie gram w tom gupia gre” „ale lagi ja pierd***”). Naprawdę rozśmiesza mnie to wywyższanie PC – tówców jako „lepszą rasę gamerów”, gdzie w Polsce w większości po prostu nie wie się w ogóle, że można grać
gry na PC wychodzą z mega opóźnieniem w stosunku do wersji konsolowych, wkurza mnie jak konwersja z konsoli jest zwalona itd. Gracze pecetowi głośno gadają na forach jak im coś nie pasuje. Gram na obu platformach i z doświadczenia wiem, że na forach konsolowcyh sie tak nie marudzi bo tam kazdy wie ze nei ma nic do gadania bo producenci i tak wydadza gre po najmniejszej linii oporu i ona sie jako tako sprzeda.
na innych platformach. Jesteśmy wciąż 100 lat za Zachodem i u nas takie rzeczy jak konsole to wciąż czarna magia. Deal with it. To nie dlatego jest u nas więcej graczy PC, ponieważ „Pceciarze lubią mieć nad gra kontrolę”, tylko dlatego, że wciąż PC – ty są najpopularniejsze.
@kaczmwoj1994 – nie rozśmieszaj mnie Dark Souls jest trudny tylko dlatego, że ma trudne walki i że świat trzeba zwiedzać po omacku bo nie ma odpowiednich narzędzi nawigacyjnych. Ja miałem na myśli rozbudowane RPG takie jak Baldur’s Gate, Planescape Torment, Gothic, Neverwinter Nights, Fallout itd. Żal dupe ściska że prawdopodobnie DIABLO III spłycą żeby gra się sprzedała na konsolach. Wiem że to H’&’S anie rasowy RPG ale to tylko przykład.
Ja was nie rozumiem – owszem konsola to świetna rzecz, dlatego ją posiadam. Akceptują ją mimo wad. Mnie chodzi tylko, że owszem one najfajniejsze były jak były nowe a teraz już czas je zmienić na next gen i tyle. Potrzebny jest postęp. I nie troluje, nie faworyzuje PC bo on tez ma swoje wady i zalety. Gram na wszystkim co się da co daje frajde po prostu potrafie dostrzec mankamenty a nie jak co nie którzy maja klapki na oczach i nie potrafia przyznac innym racji. Ta rozmowa zupełnie inaczej by wyglądała..
5 lat temu kiedy obecna generacja konsol miała swoj najlepszy okres. Wtedy bym sie o ich archaiczność nie czepiał. Ale mamy 2012 rok i od dobrych 3-4 lat rynek stoi w miejscu. Jedynie Mobilny gaming sie rozwija w astronomicznym tępie.
5 lat temu? Kiedy na konsole ( szczególnie PS3) nie było gier?
Nie wydaje mi się żeby to była kwestia kosztów. Porównaj sobie ile studio musiało wydać kasy żeby stworzyć np pierwszego Stalkera a ile się wydaje na dzisiejsze COD’y? Inne porównanie budżet takiego GTA IV czy RDR a budżet COD’a. Dwie najdroższe produkcje (głownie kasa idzie na marketing ale nieważne) tyle, że jedna daje graczowi olbrzymią swobodę a druga prowadzi za rączkę. Wiem że sandboxy z założenia są otwarte pokazuje tylko logike w wydawaniu pieniędzy a raczej jej brak. Gra na setki godzin i na 6h.
5 lat temu – dobrze mówie – 2007 rok przyniósł wiele nowych marek i wiele udanych tytułów: Team Fortress 2, Mass Effect, Stalker, COD 4, Gear Of War, Crisis, UT3, Bioshock, Dirt, Uncharted, God Of War 2, Portal, Kane & Lynch, Halo 3, Assassin’s Creed, skate, NBA 2K8. Wszystkie te gry sa kontynuowane do dziś a wiele z nic dopiero wtedy się pojawiło. Teraz mamy juz tylko odgrzewane kotlety bazujące na tej samej technologii. Dlatego najlepszy czas obecnej generacji już dawno minął.
Co do Dark Souls to jest tylko trudny mało rozbudowany RPG. Jego trudnośc polega na hardcorowym poziomie trudności i nie patyczkowaniem się z graczem. Lubie takie gry. Jednak gry, które wymieniłem klasyki RPG – to gry, które są strasznie rozbudowane pod względem mechaniki rozgrywki, wielkości świata, ilości questów postaci pobocznych, dialogów i to że opierały się na znanych systemach RPG znanych spoza świata elektronicznej rozrywki. Przy nich Dark Souls jest płytki. Nie mówie ze to zła gra co to to nie.
Jakby w Mass Effect zrobić niesamowicie trudne potyczki też byście go stawiali jako RPG na równi z klasykami? Nie sądze.
A tak wracając do tematu bo mocno żeśmy zboczyli (ja zboczyłem przyznaję) dobrze by było jakby Crytek wrócił do otwartej rozgrywki i zmusił graczy do myślenia przed ekranami. Żeby każdą misję dało się rozwiązać na kilka sposobów, stosując odmienne taktyki – dochodząc róznymi ścieżkami. I przywróciło AI z pierwszej części. To by więcej pożytku przyniosło tytułowi niż tracenie czasu na bajery, którymi się konsola będzie dławić.
@luczador – żeby była tak okropnie nudna jak pierwsza część? Dzięki postoję.
@Mati87 – co za czasy – jak już trza czasem ruszyć głową to gra jest nudna. Rośnie nam pokolenie warzyw. Nie dziwie się, że serie takie jak Ranbow Six, SWAT, klasyczne przygodówki, wymagające symulatory lotnicze i złożone RPGi i strategie sie wykruszają. Właściwie to już umierają smiercią męczęnną. Dziś dla gracza ważne jest tylko 1500 wybuchów na minute i prowadzenie gracza za rączkę żeby go nic nie ominęło. To jest traszne jak ludzie się cofią.